واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی در دانشکده رسانه فارس گفت:
باید مراقب شبیهسازی دروغین مهدویت در جامعه باشیم
دومین جلسه درس اخلاق الهی با حضور دانشجویان و سخنرانی حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی با موضوع علائم ظهور و نشانههای آن در سالن کوثر دانشکده رسانه فارس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالقاسمی در بخش اول سخنرانی خود با بیان اینکه در روایات استناداتی دال بر علائم ظهور وجود دارد گفت: روایات مربوط به علائم ظهور را میتوان به ده بخش و سند تقسیم کرد. بخش نخست روایات و و علائم ظهور در فضای آخر الزمان است که به طور مثال در آیه 41 سوره روم صراحتا به آن اشاره شده است. این معلم اخلاق در ادامه با اشاره به بخش دوم اسناد آخرالزمان افزود: بخش دوم شیوع بیماریهای متنوع است و پی آن افزایش ظلم و جور که منجر به خروج لشگری از خراسان میشود، خراسان همان کشور ایران است که جالب است بدانید در گذشته ایران را به دیلمان، خراسان و یا طالقان میشناختند که منظور کل ایران بوده نه بخشی از آن و این نام به کشور ایران اطلاق میشده است. وی در ادامه با ذکر روایتی از دیدار مردمان ری با امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عدهای در زمان امام صادق(ع) نزد این امام همام رفتند و گفتند ما اهل ری هستیم و امام در جواب گفته بودند مرحبا بر شهر قم و اهالیاش، آن افراد دوباره به حضرت گفتند ما اهل ری هستیم، امام فرمودند ما شما را به قم میشناسیم، اهل قم یعنی اهل قیام و ما شما را به این نام میشناسیم. این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با تاکید بر متقن بود روایت خروج خراسانی اظهار داشت: پس از شیوع بیماری لشگر خراسانی با پرچمهای سیاه خروج میکند که پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند هرگاه دیدید سپاه خراسانی با پرچمهای سیاه خروج کرد ولو به سختی به آنها ملحق شوید چرا که حضرت حجت(عج) در بین آنهاست. ابوالقاسمی با اشاره به وقوع و ظهور چهار عامل مهم در جبهه حق و باطل تصریح کرد: در آن زمان از جبهه حق دو نفر و از جبهه باطل نیز دو فرد دیگر خروج میکنند و لشگر خراسانی با امام مهدی(ع) در شهر کوفه بیعت میکنند. سپس سید حسنی خروج میکند و سپاه سفیانی با پرچم یهود از شام خروج میکند و این سپاه به وسیله خسف در منطقهای به نام بیداء در زمین فرو میروند، البته واقعه خسف صدها بار در آخرالزمان رخ میدهد. وی با بیان کشته شدن نفس زکیه در شهر مکه ادامه داد: فردی به نام محمد در شهر مکه کشته میشود که این نیز یکی از روایات متقن و علائم مهم ظهور است و سپس شهر مهمی به نام شهر زوراء که در روایات آمده است نیز از شهرهای مهدوی و مهم زمان ظهور است و شخص منجی که روایات گفتهاند (م-ح-م-د) است در آنجا حکومت میکند و در آخر تمامی گرفتاریها به واسطه حکومت منجی برطرف میشود. این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به خواب پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص حکومت هزار ماهه بنی امیه گفت: پیامبر اسلام خوابی دیدند که تعدادی بوزینه بر منبر ایشان نشستهاند و بر مردم حکومت میکنند، جبرئیل این رویای صادقانه را تعبیر کردند که هزار ماه بنی امیه بر مردم حکومت می کند، پیامبر دلگیر شد از این موضوع و خداوند به عنوان هدیه شبهای قدر را در قبال این اتفاق به پیامبر هدیه کردند. وی افزود: زمان پایان این هزار ماه در دوران امام صادق(ع) بود و این موضوع را هم مردم و هم اهل بیت(ع) میدانستند و در آن دوره عدهای زرنگی کردند و با خواندن روایات و مستندات اقدام به شبیه سازی عوامل ظهور کردند البته برخی موارد را هم آنها دخیل نبودند و به طور اتفاقی نقشه آن ها را تکمیل کرد. ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ظهور مردی به نام ابومسلم خراسانی با پرچمهای سیاه از خراسان گفت: ابومسلم خراسانی از خراسان به سمت کوفه حرکت کرد و مردم که فکر میکردند او با امام زمان(عج) ارتباط دارد با اعتقاد به او ملحق شدند. در آن زمان سه نفر بودند که همه آنها از نوادگان پیامبر میشدند اما یک نفر امام بود بیعت کنند، امام صادق(ع) که قبول نکردند، حسن بن حسن قحطبه و ابوالعباس صفاح هم بودند که ابوالعباس با آن ها بیعت کرد. امام صادق(ع) در نامه ای هشدارهایی به ابوالعباس داد که بیعت نکند اما گوش نداد. وی افزود: حسن بن حسن قحطبه نیز قیام میکند و یکی از نوادگان ابوسفیان با پرچم سفید خروج میکند و نقش سفیانی را بازی میکند و نفس زکیه که یک فردی محمد نام بود در مدینه کشته میشود و یکی شهر که همان بغداد است به نام زوراء درست میکنند و در تاریخ به نام شهر مهدوی معروف شد کاملا مهندسی شده راه اندازی شد. و به بهانه مهدویت دروغین پایتخت بنی عباس را به آنجا انتقال دادند و مهدی عباسی را به عنوان منجی بر خلافت رساندند. ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به نوع حکومت مهدی عباسی در شهر زوراء گفت: اولین کسی که در تاریخ خدمات پزشکی ارائه داد مهدی عباسی بود و بی سرپرستها را خانه داد و زندانیان را آزاد کرد تا جایی که خود را به نام امام مهدی(عج) معرفی کرد و همه این اتفاقات به دلیل جهالت شیعیان بود که فریب این شبیه سازی را خورد. وی با اشاره به حدیثی از امام مهدی(عج) در خصوص شیعیان گفت: امام زمان فرمودند: «ما را اذیت نکردند الا شیعیان احمق» حکومت بنی عباس و حکومت بنی امیه را همین شیعیان احمق بودند که به سر کارآوردند. شخص احمق میخواهد به شما خیری برساند اما به شما ضرر میزند. این استاد اخلاق با اشاره به اینکه فرض بگیرید دوران ما شبیه به زمان امام صادق(ع) گفت: باید مراقب شبیه سازی مهدویت دروغین در جامعه فعلی باشیم، بیداری اسلامی که اخیرا اتفاق افتاد چیزی شبیه به قیام توابین و قیام مختار بود. آنها به امام حسین(ع) نامه دادند و سپس همراهی نکردند و دچار افراط و تفرط شدند. وی با تاکید بر وجود افراد و گروههای توانمند در جبهه دشمن گفت: در حال حضر افرادی در آمریکا و غرب مانند فوکویاما هستند که تمامی منابع اسلامی ما را مطالعه کردند و به آن مسلط هستند و فهمیدهاند باید امام حسین(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) را از زندگی شیعیان حذف کنند، آنها دستگاهها و ابزارهایی دارند که به مراتب از دولت بنی عباس قوی تر است و ما باید دقت بیشتری داشته باشیم. این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عدهای از داعشیهایی که در حال جنگ هستند با اعتقاد به اینکه پس از کشته شدن به محضر پیامبر گرامی اسلام مشرف میشوند تصریح کرد: تعدادی اندکی از این داعشیها مزدور هستند و عده بیشماری با اعتقاد میجنگند و این نشان استفاده ابزاری و رسانهای دشمن از اعتقادات مسلمین است. در این دوره نباید جوگیر شویم و باید به اعتقادات و باورهای اسلامی خودمان مشرف باشیم. وی تصریح کرد: نتیجه پدیده داعش موج سواری سرویس های اطلاعاتی دشمن در پی بیداری اسلامی بود که از دل مسلمین این پدیده را سازماندهی کرد و حرکتهای بزرگ را خاموش کرد و همه صحبت های من جهل، نادانی و حماقت برخی از شیعیان و مسلیمن است که دشمن از این موضوع بهره میبرد و بی گمان نقش رسانه و تبلیغات در اینجا حائز اهمیت است ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه نباید رسانه های مردمی را دست کم بگیریم گفت: این پیامکهایی که مرسوم شده نام امام رضا(ع) را به 8نفر بفرست حاجت میگیری قطعا از توطئه های دشمن است و با رسانه خرافه را در بین اقشار مردم ترویج میدهد و هر کسی که آن را تولید میکند و یا میخواهد جلوی آن را بگیرد باید سواد رسانهای داشته باشد، بی شک شخصیت ملعونی همچون معاویه از ابزار رسانه به شدت استفاده کرده است که وقتی مولا علی(ع) در محراب و در حال نماز به شهادت میرسد مردم میگویند مگر علی نماز میخواند؟ وی در ادامه مباحث خود با اشاره به حادثه منا و حدیثی که در شبکههای مجازی منتشر شد گفت: در روایات داریم که در آخرالزمان در مکه و منا حادثهای رخ میدهد، بله این روایت درست است اما باید مواظب باشیم و فریب نخوریم و با رسانه لطمهای به اسلام وارد نشود، نباید بگذاریم دشمن از روایات با شبیه سازی به نفع خود کار رسانهای انجام دهد. وی درپایان صحبت های خود با بیان مثالی از امکان شبیه سازی علائم ظهور در اثر حاضر توسط دشمن گفت: فرض کنید در این وانفسا سرویسهای اطلاعاتی اقدام به ساخت و ظهور و خروج یمانی کنند و این یمانی ساختگی ابوبکر البغدادی که آن نیروی خود غربیهاست را بکشد و غائله داعش را تمام کند آن وقت به نظر شما چه کسی میتواند جلودار او شود چه بسا برخی از مسلمین که در تاریخ بارها به حماقت آنها اشاره کردیم با او بیعت کنند. پس در نتیجه باید مراقب بود با دشمن همراه نشویم و در رسانهای که آنها برای مقاصد خود بهره میبرند ناخواسته کار نکنیم. انتهای پیام/
94/08/11 - 17:12
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]