تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکثر رسانه‌ها حادثه منا را تحريف کردند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰ب.ظ)
اکثر رسانه‌ها حادثه منا را تحريف کردند موج-رئيس ستاد حج و زيارت رسانه ملي گفت: بسياري از رسانه‌ها همراه با رسانه‌هاي سعودي حادثه منا را تحريف کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن گروسي در نشست بررسي دلايل سکوت جهاني در برابر فاجعه منا که به همت مرکز تحقيقات سازمان صدا و سيما برگزارشد افزود: سعودي ها درصدد بودند اين مساله را جا بياندازند که عامل حادثه منا بي نظمي ايراني‌ها بوده است و روز سوم حادثه، وزير بهداشت عربستان به صراحت از مسووليت پذيري عربستان سرباز زد و اعلام کرد: ايراني‌ها مقصر حادثه بوده‌اند.
وي با اشاره به اين که براي رفع اتهام از زائران ايراني تصميم به تهيه تعداد زيادي مصاحبه از زائران و حجاج داخلي و خارجي گرفته شد، گفت: زائران و حجاج به عنوان شاهدان عيني مي‌توانستند پرده از تحريف‌هاي سعودي ها و ديگر رسانه‌ها بردارند اما تصميم گيري مسوولان ايراني حاضر در حج بر اين بود که اين مصاحبه‌ها اگر پخش شود ممکن است همکاري سعودي ها به حجاج ايراني مجروح، به صفر برسد در صورتي که زير صفر بود.
گروسي افزود: غفلت برگزارکنندگان حج حقيقتي انکار نشدني است و ناتواني سعودي ها در اداره حرمين شريفين به ويژه امسال مشهود بود.
وي گفت: امسال يکي از بزرگ‌ترين مشکلات اين بود که موسم حج معطوف به وقوع درگيري‌هاي عربستان با يمن بود و تعداد نيروهاي امنيتي اندک بود و آن‌هايي هم که حاضر بودند پيشاهنگ‌ها بودند.

سعودي ها بايد پاسخگو باشند
رئيس ستاد حج و زيارت رسانه ملي افزود: سعودي ها بايد در اين مسئله پاسخگو باشند اما بعد از مواجهه با آشکار شدن غفلتشان به طراحي سانسور و عمليات تخريبي عليه ايران اقدام کردند و ايران را متهم به سياسي کاري کردند.
گروسي در ادامه گفت: آنچه گره را باز کرد فرمايشات مقام معظم رهبري بود که تصور مي‌رفت اگر اين فرمايشات نبود شايد يک جنازه هم به ما برنمي گشت.
وي با تاکيد بر اين که آنها مرتکب به 8 هزار قتل شبه عمد شده‌اند، افزود: آخرين اقدام آنها پرداخت ديه به حادثه ديدگان است.
رئيس ستاد حج و زيارت رسانه ملي تصريح کرد: سعودي ها کارهايي کردند که موجب بيشتر شدن شايعات شد، به عنوان نمونه در خصوص آقاي رکن آبادي ابتدا اعلام کردند که اصلاً در حج حضور نداشته است در صورتي که ايشان امسال بيانيه برائت از مشرکان را قرائت کرد، پس از آن گفتند احتمالاً وي با اسم ديگري وارد عربستان شده است.
گروسي خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند آنچه باعث تشديد ناهماهنگي‌ها درحادثه منا شد، اختلافات موجود ميان وليعهد و جانشينان وليعهد بوده که دال بر بي کفايتي آل سعود در گرداندن مراسم حج است.
رئيس ستاد حج و زيارت رسانه ملي با اشاره به تلاش عربستان در پرده پوشي واقعيت منا گفت: عربستان از ابتدا وارد عمل شد و با برخي کشورها سريعاً به ويژه با کشورهاي ترکيه و پاکستان وارد زد و بند شد به نحوي که پاکستان اعلام کرد نبايد به هيچ وجه خبري درخصوص فاجعه منا مخابره شود.
گروسي رويکرد رسانه‌هاي بيگانه چه عربي و غيرعربي را تمرکز بر نکاتي تحريفي دانست و گفت: عادي نمايي و مسووليت زدايي از آل سعود با اين استدلال که اين نوع اتفاق‌ها بارها در موسم حج روي داده است و ديگر اين که اين حادثه به رغم تدابير سعودي ها اتفاق افتاده و حتي بي بي سي در گزارشي اعلام کرد، ميليون‌ها دلار خرج زيرساخت هاي حج شده است.

يکي از اشکالات بزرگ رسانه در حوزه مستند سازي؛ نبود تصاوير
وي يکي از اشکالات بزرگ رسانه در حوزه مستند سازي را نبود تصاويري از درهاي بسته در منطقه حادثه منا دانست و گفت: البته در مستندهايي که به‌زودي از شبکه‌هاي مختلف سيما پخش مي شود، در مرکز کنترل منا ديده مي شود که اين مرکز دائماً زائران و اعمال آنها را مشاهد مي‌کند اما با اين حال برخي جنازه‌ها تا 10 ساعت روي زمين بود.
گروسي با اشاره به ديگر ترفنده هاي آل سعود در حادثه منا گفت: اکثر علماي سعودي اعلام کردند اين حوادٍث قضا و قدر الهي و توفيق الهي بوده است و متاسفانه بيشتر رسانه‌ها و آل سعود درخصوص زائران و حجاج امسال ظلم کردند و حجاج را مقصر نشان دادند و اين مساله را در مصاحبه‌هاي متعدد اعلام کردند.
رئيس ستاد حج و زيارت رسانه ملي با اشاره به وجود هزاران دليل دال بر نبود زيرساخت‌ها و برنامه ريزي‌ها و ناهماهنگي‌ها در حج گفت: هيچ توجيهي براي کمک نکردن به حجاج وجود ندارد. امسال بيش از دو و نيم ميليون نفر در موسم حج حضور داشتند و اين کوتاهي‌ها صورت گرفت درصورتي که آمار رسمي عربستان براي موسم حج ، سه و نيم ميليون زائر بوده است اما امداد رساني‌ها با کاستي‌ها و نواقص هر ساله مشاهده مي شود به نحوي که در بزرگ‌ترين بيمارستان عربستان شايد دويست تخت هم وجود نداشت.
گروسي با اشاره به اين که گرماي هوا در اين حادثه مزيد برعلت شد افزود: پس از اين حادثه، دوربين‌ها جمع‌آوري شد اگرچه پيش‌بيني ما اين است که با تشديد اختلافات درجناح حاکم بر عربستان و جانشنيان وي، بعداً آشکارسازي خواهد شد.
وي با اشاره به ادعاهاي بي اساس رسانه‌هاي بيگانه در عادي جلوه دادن اين حادثه همچنين مقصر دانستن زايران ايراني افزود: مسوولان بعثه کشورهاي ديگر اعلام کردند که سيصد نفر از حاجيان خلاف جهت حرکت کردند و اين مسئله‌اي بود که بي بي سي دائماً به آن دامن مي‌زد، مديريت شبکه العرب در اين راستا اعلام کرد ايران سياسي کاري مي‌کند و در حادثه پيش آمده مي‌خواهد بهره‌برداري سياسي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن