تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نمايشگاه مطبوعات از 16 آبان در مصلي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۹ب.ظ)
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد: برگزاري نمايشگاه مطبوعات از 16 آبان در مصلي تهران موج-حسين انتظامي گفت: نمايشگاه مطبوعات از شنبه 16 آبان افتتاح مي شود و به مدت يک هفته اين نمايشگاه برپاست که بزرگ‌ترين رويداد رسانه اي کشور محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، انتظامي معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در نشست خبري بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات که دقايقي پيش برگزار شد، گفت: نمايشگاه مطبوعات از شنبه 16 آبان افتتاح مي شود و به مدت يک هفته اين نمايشگاه برپاست که بزرگ‌ترين رويداد رسانه اي کشور محسوب مي شود.
وي با اشاره به فرايند ثبت نام و جانمايي رسانه‌ها در نمايشگاه به شکل الکترونيک بيان کرد:‌ ما معتقديم حرکت در مسير دولت الکترونيک به عدالت بيشتر، تسريع و تسهيل بيشتر در امور مطبوعاتي کمک مي‌کند. سال گذشته اين حرکت آغاز و امسال به شکل کامل اجرا شد.
انتظامي با بيان اين که امسال هم مانند سال گذشته در نمايشگاه مطبوعات تقسيم‌بندي‌هاي موضوعي داريم، گفت: برآورد همکاران رسانه‌اي ما در سال گذشته اين گونه بود که تقسيم‌بندي موضوعي به بهتر ديده شدن رسانه‌ها کمک مي‌کند ولي اين تقسيم‌بندي شامل خبرگزاري‌ها،‌ روزنامه‌ها، موسسه‌هاي مطبوعاتي و نشريات استاني نمي‌شود که بر اساس شکل تقسيم‌بندي شده‌اند.
معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام کرد: گروه دين و انديشه با 27، فرهنگي و هنري 57، سياسي و اقتصادي 79، آموزشي و تخصصي 71، عمومي و خانواده 44 و کودک و نوجوان با 7 شرکت‌کننده در نمايشگاه مطبوعات حضور پيدا کرده‌اند.
او با بيان اينکه ساير بخش‌هاي حاضر در نمايشگاه مطبوعات موضوعي هستند و به همين منظور مؤسسات مطبوعاتي 22 شرکت‌کننده دارند، اظهار کرد: يکي از سياست‌هايي که وزارت فرهنگ و ارشاد دنبال مي‌کند، تشويق رسانه‌ها براي فعاليت‌هاي موسسه‌اي است؛ چرا که به اين شکل هم فعاليت‌هاي آن‌ها تجميع مي‌شود و هم اثربخشي فعاليت‌هايشان بيشتر خواهد شد.
انتظامي تعداد نشريات استاني، منطقه‌اي و محلي را 33 اعلام و در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اين نشريات شامل سايت‌هاي خبري نيز مي‌شوند. ما در حال حاضر در کشور بالغ بر 1000 سايت خبري قانوني داراي مجوز داريم و در همين راستا يکي ديگر از سياست‌هايي که امور مطبوعاتي به شکل جدي دنبال مي‌کند، اين است که سايت‌هاي خبري بتوانند به شکل قانوني فعاليت کنند و مجوز بگيرند. لذا با تمهيداتي که در هيات نظارت مطبوعات وجود دارد در يکي، دو سال گذشته توجه زيادي به مجوز دادن به سايت‌هاي خبري شکل گرفته است.
معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين که امسال هم همچون سال‌هاي گذشته نشريات دانشجويي در نمايشگاه مطبوعات حضور دارند آن‌ها را در سه حوزه تقسيم‌بندي کرد و گفت:‌ اين نشريات دانشجويي در سه حوزه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان فعاليت‌هاي آماتوري در نمايشگاه مطبوعات امسال شرکت مي‌کنند که حضور آن‌ها به نشاط فعاليت‌هاي رسانه‌اي کمک مي‌کند و حضور آن‌ها باعث مي‌شود تا مقدمه پيوستن آن‌ها به فعاليت‌هاي حرفه‌اي باشد.
انتظامي با اشاره به حضور نشريات آماتوري در اين نمايشگاه بيان کرد: حضور اين رسانه‌هاي غيرحرفه‌اي مي‌تواند به هم‌افزايي بيشتر در نمايشگاه مطبوعات کمک کند و به همين خاطر نشريات آماتور مربوط به کانون‌هاي مساجد در اين نمايشگاه حضور پيدا کرده‌اند.
وي در ادامه متذکر شد: کسب و کارهاي مرتبط هم همانند سال گذشته در نمايشگاه حضور دارند؛ چراکه يکي از تعاريف نمايشگاه مطبوعات اين است که صنوف مرتبط با موضوعات گوناگون مرتبط با رسانه حضور داشته باشند. اين بهترين فرصت براي آن‌هاست تا بتوانند با مخاطبان ارتباط بگيرند. براي نمونه صنايع کاغذ، صنايع شرکت‌هاي توزيع و انفورماتيک و مقولاتي ديگر از اين دست که به نحوي به رسانه مربوط مي‌شود در نمايشگاه مطبوعات امسال حضور پيدا کرده‌اند.
معاون مطبوعاتي با اشاره به پيش ثبت‌نام نمايشگاه مطبوعات اعلام کرد:‌ در ابتدا حدود 730 متقاضي اعلام حضور کردند که بخشي از آن‌ها به دلايلي قبول نشدند؛ براي مثال يا رسانه‌هايي بودند که مجوز نداشتند و يا در تقسيم‌بندي‌هايي که پيش‌تر عرض کردم، حضور نداشتند؛ البته بعضي‌ها هم اشکالاتي در سامانه جامع رسانه‌ها داشتند.
او در ادامه اظهار کرد:‌ از اين 730 متقاضي، 130 رسانه در دو سال اخير مجوزشان را کسب کرده بودند و به نوعي از همکاران جديد رسانه‌اي ما محسوب مي‌شوند و 28 درصد از رسانه‌هاي حاضر در نمايشگاه مطبوعات را به خودشان اختصاص داده‌اند.
انتظامي با بيان اينکه 340 رسانه بخش خصوصي در نمايشگاه حضور دارند، گفت: يکي از سياست‌هاي امور مطبوعاتي توجه به رسانه‌هاي بخش خصوصي است و به همين منظور دولت نبايد خودش را رقيب بخش خصوصي بداند. همچنين بعضي از نشريات با وجود اينکه در ابتدا ثبت‌نام کرده بودند به شکل تجمعي مجوز گرفتند؛ مثل نشريات کشاورزي و نشريات مربوط به ستاد کل نيروهاي مسلح که در يک سال گذشته فعاليت‌هاي خوبي داشته‌اند.
معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يکي ديگر از سياست‌هاي اين معاونت را حمايت از نشريات محلي دانست و خاطرنشان کرد: همان‌طور که مي‌دانيد در جدولي که اعلام شد، شرايط رسانه‌هاي محلي متفاوت از ساير رسانه‌ها بود؛ چراکه ما معتقديم از اين رسانه‌ها حمايت و کمک بيشتري به آن‌ها شود تا بهتر ديده شوند.
انتظامي که در جمع نمايندگان رسانه‌ها سخن مي‌گفت، با بيان اين که اطلاعات من و شما دربارهٔ نمايشگاه مطبوعات يکسان است، گفت: يکي از برنامه‌هايي که به طور جدي پيگيري مي‌کنيم، قانون دسترسي مخاطبان به اطلاعات است و به همين خاطر اطلاعاتي که من در حال حاضر در اين نشست عنوان مي‌کنم، پيش‌تر در سايت معاونت مطبوعاتي اعلام شده و موجود است.
وي يادآور شد: همه دستگاه‌ها بايد اطلاعاتشان را در عين سرعت درست بر سايت‌هايشان قرار بدهند تا ديگر تفاوتي ميان ميزان اطلاعات مديران و شهروندان نباشد. ما نيز همين کار را کرديم و تمامي اطلاعات مربوط به نمايشگاه مطبوعات را بر روي سايت معاونت مطبوعاتي قرار داديم.
انتظامي در ادامه گفت: شعار اين دوره نمايشگاه در واقع در راستاي شعار دوره قبل نمايشگاه مطبوعات (دوره بيستم) با عنوان آزادي مسوولانه است که لزوم نقد منصفانه و پاسخ مسوولانه را يادآوري مي‌کند. معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از آغاز نمايشگاه سال گذشته با اشاره به شعاري که براي اين رويداد فرهنگي انتخاب شد هدف از تعيين اين شعار را اين گونه عنوان کرد که رسانه‌ها بايد براي ايفاي رسالت خود آزاد باشند.
حسين انتظامي اعلام داشت: رسانه‌ها در جهت ايفاي رسالت و کارکردهاي چندگانه خود طبيعتاً بايد آزاد باشند و دولت نيز شعار آزادي مطبوعات در چارچوب قانون را استقبال مي‌کند. امسال اين نمايشگاه با رويکرد خانواده محوري، با هدف آشتي خانواده‌ها با مطبوعات و رسانه‌ها و دعوت از همه خانواده‌ها از کودکان تا کهنسالان براي حضور در نمايشگاه و پيوند آنها با رسانه و ترغيب و تشويق براي مطالعه انجام گرفته است.
وي افزود: مسوولان نمايشگاه بيست و يکم هدف از تعيين اين شعار را برقراري رابطه دوطرفه ميان نقادان با مسوولان عنوان مي‌کنند که بايد با نقد منصفانه افراد و دريافت پاسخ مسوولان به نتايج مطلوب و منطقي براي مخاطبان بيانجامد. در واقع با تعيين اين شعار افراد نقد کننده و مسوولان بايد هر دو در مقابل مخاطبان پاسخگو باشند. اگر منتقد منصف نباشد و نقد منصفانه و از روي حب و بغض باشد اين گونه نقد به برطرف شدن کارکرد سيستم کمکي نخواهد کرد. وجود روحيه پذيرش نقد و نقد پذيري در جامعه و مسوولان مقوله اي بسيار مهم و از اهميت بالايي برخوردار است. بدون شک نهادينه شدن روحيه نقدپذيري و فرهنگ پذيرش آن در جامعه ميان مسوولان، نقادان و مخاطبان يک ضرورت محسوب مي شود.
انتظامي در ادامه گفت: اين فرهنگ براي منتقد و جامعه مفيد و مثمرثمر خواهد بود؛ چراکه شامل دوري از شتاب زدگي و عجله در مورد نتيجه گيري در خصوص مسائل، نگاه همه جانبه و بررسي تمامي جنبه‌هاي مسئله به دور از جانب داري چه مثبت و چه منفي، افزايش بردباري وظرفيت پذيرش آرا و ديدگاه‌ها و نظرات مخالف، افزايش دانش و آگاهي خود نسبت به روش نقد و مسئله، احاطه کامل به تمامي جنبه‌ها، نظريه‌ها و مسائل موجود و...در هنگام بررسي يک مساله مورد ابهام يا مورد سؤال مي شود.
بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، 16 تا 22 آبان 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسوولانه با حضور مؤسسات مطبوعاتي، نشريات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن