تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826558218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاداش خداوند برای چشم پوشی از حرام


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: آیت الله قرهی گفت: اگر انسانی بر حرامی قادر بشود و بعد او را رها کند طبعاً ذوالجلال و الاکرام محبت می­ کنند.به گزارش جهان به نقل از مهر، مطلبی از درس سالهای گذشته آیت الله قرهی در پی می آید. عن النّبی(ص) : «لا یَقْدِرُ رَجُلٌ علی حَرامٍ ثُمَّ یَدَعُهُ، لَیس بهِ إلاّ مَخافَةُ اللّهِ، إلاّ أبْدَلَهُ اللّهُ فى عاجِلِ الدُّنیا قَبْلَ الآخِرَةِ ما هُو خَیرٌ لَهُ مِن ذلکَ»[۱] ، یکی از نکات بسیار مهم برای بندگی پروردگار عالم دوری جستن از حرام است برای خدا از خوف اینکه از او دور بشود و کسی که فقط برای رضای خدا آنچه که پروردگار عالم حلال کرده انجام بدهد، خدای متعال به او عنایت می­کند. در این روایت شریف می ­فرمایند: اگر انسانی بر حرامی قادر بشود و بعد او را رها کند، مثلاً می ­تواند خدای نکرده در آن مکانی که هست نعوذبالله و نستجیربالله طوری اختلاس کند که هیچ کس نفهمد و یا طوری خدای نکرده در آن اداره رفت و آمد او یا ... و چون هیچ کسی هم با او کاری ندارد یعنی ساعت نمی­ زنند و به خاطر این لباس مقدّسی که بر تن دارد احترام می­ گذارند و اگر بخواهد سوء استفاده بکند می ­تواند - البته این لقمه لقمة حرام می­ شود - یا نعوذبالله و نستجیربالله کسی می­ تواند گناه شنیع زنا انجام دهد و هیچ أحدی هم جز خودش و خدا و آن شخص نمی­ فهمد اگر برای خدا رها کند و این مسئله را واگذار کند طبعاً ذوالجلال و الاکرام محبّت می­ کنند. می ­فرمایند: اگر برای خدا، برای ترس از خدا، این حرام را رها بکند طبعاً پیش از آخرت خدا به او، بهترش و مافوق تصوّرش را مرحمت می­کند که شاید باورش هم نشود «إلاّ أبْدَلَهُ اللّهُ فى عاجِلِ الدُّنیا قَبْلَ الآخِرَةِ ما هُو خَیرٌ لَهُ مِن ذلکَ» بهتر از این را ذوالجلال و الاکرام محبت می­ کند این لطف خداست پس اگر ما رها بکنیم خدا مرحمت می­ کند و چیزهای بهتری را می­دهد. شاید یک مطلب از آن مادّیّات باشد مثلاً من فکر می­ کنم با دو ساعت اضافه کار بی­خودی که برای خودم بزنم، نفعی می برم، امّا نعوذبالله لقمة خودم را حرام می­کنم. امّا برعکس اگر باورمان بشود رزّاق حضرت حق است که بهتر از آن را مرحمت می­کند و گاه حتّی معنوی آن را مرحمت می­کند یعنی چشم انسان باز می­ شود گوش انسان باز می­ شود اگر انسان با خدا معامله بکند و دست از حرام بکشد خدا مافوق تصوّرش لطف می ­کند یعنی طوری است که به تعبیری اوّل باورمان هم نمی­ شود که مگر می­ شود این لطف و محبّتی که خدا کرده شامل حال من شده باشد. فقط راه آن همین است که انسان از حرام دور بشود این را تمرین کنیم خیلی چیزها به ما می­رسد، در ادامه روایت بهتر از این را هم می­ فرمایند چون «قَبْلَ الآخِرَةِ ما هُو خَیرٌ لَهُ مِن ذلکَ» بهتر از آن چیزی که من فکر می­کردم یک طوری لطف می­کند روزی می­ دهد که اصلاً باورم نمی­ شود به قوّة مخیّلة من نمی ­رسد اگر دست از یک حرامی بکشم در همین دنیا جبران می­ کند «قَبْلَ الآخِرَةِ ما هُو خَیرٌ لَهُ مِن ذلکَ» که باورم هم نمی­ شود. اگر این را رعایت کنیم برنده هستیم خدایا! ما را عامل قرار بده! خدایا! آن خوفی را که اولیاء می­فرمایند مرحمت کن! معنای حقیقی خوف از خدا، خوف دور شدن از خود خدا است چون بالاخره گناه انسان را دور می­ کند حرام انسان را دور می­ کند دیگر به انسان حال خوش نمی­ دهد توفیق عبادت را از انسان می­ گیرد اصلاً یک کسالت بی­خودی دارد از خدا دور می­ شود. اولیاء می­ فرمایند که بترسد از اینکه از خدا دور شود والاّ خود خدا که ترسناک نیست خوف از خدا همین است که خوف دور شدن از ذوالجلال و الاکرام است که باید در آن خیلی دقّت کرد و تأمّل کرد خدواند ان­شاءالله ما را به این مسئله موفّق بدارد.


دوشنبه ، ۱۱آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن