تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803554383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکريم بقاء متبرکه مودت به اهل بيت (ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه: تکريم بقاء متبرکه مودت به اهل بيت (ع) است موج - قم - دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه گفت: تکريم از بقاع متبرکه به دليل اين است که فرزندان ائمه اطهار (ع) هستند و تجليل از اين بقاع همان مودت اهل بيت (ع) است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در جلسه تقدير و تشکر از مبلغين و مسوولين طرح بصيرت عاشورايي که در اداره کل اوقاف و امور خيريه استان قم برگزار شد، با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) گفت: در اين روايت آمده است زماني که پيامبر(ص) از مکه به مدينه هجرت کردند اسلام رونق گرفت.
وي با اشاره به سخنان انصار به پيامبر در مقابل روي آوردن به دين اسلام گفت: انصار به پيامبر مي‌گفتند ما گمراه بوديم و شما وسيله‌اي براي هدايت ما شديد و ما را از تاريکي به روشنايي آورديد و هرچه از اموال ما بخواهيد در اختيارتان مي‌گذاريم.
آيت‌الله مرتضي مقتدايي با اشاره به آيه‌اي که در مقابل خواسته انصار از پيامبر نازل شد گفت: آيه نازل شد که اي پيامبر به انصار بگو من در مقابل اين رسالت و پيامبري از شما مزد نمي‌خواهم و فقط چيزي که انتظار دارم محبت و مودت اهل بيتم است.
وي ادامه داد: محبت به اهل بيت(ع) به معني اعتقاد به امامت در راستاي ادامه نبوت و اعتقاد به امامت است که در راستاي تبعيت از ائمه صورت مي‌گيرد.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه تبعيت از ائمه اطهار(ع) را به معني همان تبعيت از رسول خدا دانست و گفت: همان تبعيتي که از رسول خدا مي‌شود بايد از اهل بيت(ع) نيز صورت بگيرد و اين يک سعادت است.
وي با اشاره به تبديل کردن بقاع متبرکه و امزادگان به قطب فرهنگي گفت: تشکيل جلسات و تکريم از بقاع متبرکه به دليل اين است که فرزندان ائمه اطهار(ع) هستند و محبت اهل‌بيت(ع) ما را به اطراف اينان مي‌کشاند و اين رفتن و تشکيل جلسات و تجليل از اين بقاع همان مودت اهل بيت(ع) است.
آيت‌الله مقتدايي بهره بردن از بقاع متبرکه به عنوان مرکز فرهنگي را همان تکريم از اهل بيت(ع) دانست و گفت: اين برنامه‌ها بايد بايد ادامه يابد زيرا کار بسيار شايسته‌اي است.
وي ياد آور شد: برنامه‌اي نو و جديد بايد پياده شود و گروه‌هاي صاحب فکر بنشينند و فکر کنند تا برنامه‌هاي جذاب و خوب ارائه کنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاکيد کرد: اين اقدام يک فريضه الهي است و از تجليل و تکريم فرزندان امامان آثار و برکاتي به مردم مي‌رسد.
وي قطب فرهنگي قرار دادن بقاع متبرکه را ازعنوان مصاديق مودت اهل بيت(ع) ذکر کرد و گفت: در قران آيه‌اي هست که مي‌فرمايد بيوتي را خداوند اذن داده مرتفع شود و ساختمان عطيمي داشته باشد ديوار معنوي داشته باشد تا شيطان رخنه نکند و آن بيوتي است که در آن ياد خدا مي‌شود.
آيت‌الله مقتدايي گفت: اين بيوت در قرآن تجليل شده‌اند و بيان شده کساني که زحمت در اين بيوت مي‌کشند مردان پاک و با ايمان هستند که تجارت و امور روزمره آنان را از ياد خدا غافل نمي‌کند.
وي گفت: پيامبر(ص) مراد از اين بيوت را بيوت انبيا ذکر کرد و فرمودند بيت علي (ع) و فاطمه زهرا (س) نيز از همين بيوت محسوب مي‌شود.
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه خاطرنشان کرد: با اين روايت معلوم مي‌شود منظور از بيت انبيا مصداق است که اگر يکي از اين مصاديق وجود داشت همان معني را مي‌دهد و منظور جايي است که براي خدا بنا شده و کانون نشر احکام اهل بيت(ع) است.
وي با اشاره به ضرورت گرامي داشتن بقاء متبرکه گفت: اين محبتي که ما داريم به اين دليل است که اين بقاء را از فرزندان امام مي‌دانيم و محبت اهل بيت(ع) ما را وادار به تبعيت از ولايت و اتحاد مي‌کند.
آيت‌الله مقتدايي خاطرنشان کرد: تشکيل جلسات و تکريم از اين بقا همان ابراز محبت به اهل بيت(ع) است؛ زيرا مي‌گوييم به صورت مثال اينجا بقعه فرزند موسي بن جعفر (ع) است و آن را تکريم مي‌کنيم اين بقعه را يک مرکز فرهنگي قرار مي‌دهيم و اين احترام بقاع به دليل احترام به اهل بيت(ع) است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن