واضح آرشیو وب فارسی:فیمنا: حدود سه سال پیش فروشگاه دیجیتالی گیم آپ، با هدف عرضه دیجیتالی بازی های رایانه ای ایرانی آغاز به کار کرد و حالا قرار است مجددا با بازسازی و بهینه سازی به صورت گسترده تر عرضه شود. به گزارش پایگاه خبری فضای مجازی ایران ،فیمنا؛ روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مصاحبه ای با حسن مهدی اصل، یکی از دست اندرکاران این فروشگاه […]حدود سه سال پیش فروشگاه دیجیتالی گیم آپ، با هدف عرضه دیجیتالی بازی های رایانه ای ایرانی آغاز به کار کرد و حالا قرار است مجددا با بازسازی و بهینه سازی به صورت گسترده تر عرضه شود. به گزارش پایگاه خبری فضای مجازی ایران ،فیمنا ؛ روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مصاحبه ای با حسن مهدی اصل، یکی از دست اندرکاران این فروشگاه ترتیب داده است که شرح آن را در ادامه آورده شده است. نسخه اولیه گیم آپ چگونه شکل گرفت؟ مهم ترین مشکل تولید بازی در ایران پخش محصول بوده و همچنان نیز هست، روش های پخش فیزیکی با هزینه های اضافه ای که دارند مانند تکثیر، بسته بندی و دردسرهای توزیع، حمل و نقل و غیره به طور کلی صرفه اقتصادی ندارند و مهم تر این که بعد از تحویل به مشتری ارتباط تولیدکننده با مصرف کننده به طور کامل قطع می شود. شاید بشود گفت که ایده اصلی راه اندازی اولین گیم سنتر و فروشگاه دیجیتالی بازی های رایانه ای، از تجربه کردن این مشکلات توسط شرکت های سازنده گیم آپ شکل گرفت. بعد از کسب تجربیات مختلف از بازار و محصولات مختلف و بررسی بخش های مختلف این زنجیره، راه حل را در سیستم یکپارچه و ملی پخش دیجیتالی پیدا کردیم. این مدل با توجه به این که بر روی بستر اینترنت اجرا می شود، امکان دسترسی همه مردم در زمان مشخص به آخرین محصولات را با قیمت کم تر میسر می کند. علاوه بر آن امکانات و سرویس هایی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد که باعث افزایش وفاداری وی به سیستم و خرید محصولات جدیدتر و معرفی به دیگران می شود. سرویس گیم آپ به عنوان اولین گیم سنتر و فروشگاه دیجیتالی بازی های رایانه ای، برای ایجاد زیرساخت برای تولید بهتر با هزینه کم تر و استرس کم تر و مهم تر از همه ایجاد شبکه ای از هوادارن برای محصولات بعدی و ارتباط با مشتری و عرضه محصول بدون واسطه و ایجاد حداکثر لذت برای مصرف کننده ایجاد شد. گیم آپ جدید قرار است چگونه باشد؟ در نسخه آزمایشی، ما اطلاعات و تجربیات بسیار ارزشمندی از رفتار مشتریان و نحوه عملکرد ایشان بدست آوردیم و متوجه شدیم که با مخاطبانی روبرور هستیم که کاملاً رفتار متفاوتی دارند و با توجه به نبود قانون کپی رایت در ایران، بخش هایی مانند جابه جایی دستی بازی ها بین مشتریان خیلی موفق بود و بعضی از بخش ها نیز به طور کامل تغییر کرده اند و بخشی از ایده ها نیز باید خیلی تقویت شوند تا نیاز کاربر تأمین شود. ازجمله این بخش ها، بخش رقابت های آنلاین بوده که واقعاً تأثیر عجیبی در رقابت بین بازیکنان دارد. بخش کیف پول مجازی و ارتباط API فنی گیم آپ با بازی ها که باعث دریافت اطلاعات دقیق از رفتار بازیکنان در داخل بازی ها و امتیازات و افتخارات آن ها می شود به طور چشم گیری ارتقاء پیداکرده و عملاً بستر اجرای بازی های آنلاین باقابلیت پرداخت درون برنامه برای بازی های کامپیوتری فراهم آمده است و امیدواریم تا بتوانیم تا روز رونمایی از سیستم گیم آپ از چند بازی با این قابلیت که توسط بازی سازان داخلی تولید می شوند نیز رونمایی کنیم. بخش شبکه اجتماعی اختصاصی گیم آپ باقابلیت اتصال به شبکه های دیگر و قابلیت اجرا بر روی موبایل و تبلت و ارائه خدمات جانبی مانند شرکت در رقابت ها، انجام مأموریت های اختیاری برای افزایش سطح کاربری و رقابت های غیر گیمی برای کسب عناوین مهم گیم آپ و تلاش برای حفظ آن عناوین برای مدت زمان خاص و ایده های متفاوت و متنوعی که بهتر است در زمان راه اندازی نهایی معرفی شوند تا جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشند. شفافیت در سیستم گیم آپ چگونه است؟ هر بازی ساز، پنلی دارد که کلیه اطلاعات مربوط به فروش، دانلود و بازخورد مشتریان در آن به صورت آنلاین نمایش داده می شود، حتی نقد و بررسی بازی ها توسط مشتریان و امتیاز آن ها به بازی های مختلف. بازی سازان از طریق این پنل قادر خواهند بود محصولات فعلی را رصد کنند و محصولات جدید را به سیستم اضافه کنند. و بخشی نیز برای ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد شده تا مشکلات و ایده های جدید به صورت مستقیم بین آن ها مورد بررسی قرار گیرد. برای کاهش حجم بازی ها جهت دانلود راحت تر چه فکری کرده اید؟ مهم ترین ایده گیم آپ برای به حداقل رساندن فشار روانی دانلود و مصرف کردن پهنای باند مشتری، ایده جابه جایی دستی بازی ها بین مشتریان است که باعث افت شدید دانلودهای غیرضروری و انتشار مویرگی محصولات در بین مشتریان خواهد شد، ازآنجایی که این محصولات با سازوکار فنی خاصی قفل گذاری و کامپایل می شوند، حق فروشنده و صاحب اثر، ضایع نخواهد شد و کلیه نسخه های کپی در سیستم که توسط کاربران جدید فعال سازی می شوند، به صورت خودکار در حساب فروشنده یا تولیدکننده لحاظ می شوند. ۴ طرح دیگر برای به حداقل رساندن فشار روانی حاصل از دانلود محصول برای سرویس گیم آپ طراحی شده که در نسخه نهایی گیم آپ معرفی خواهند شد. حدودا چه زمانی نسخه نهایی این فروشگاه رونمایی می شود؟ برنامه زمان بندی برای نسخه نهایی، بین ۶ تا ۹ ماه آینده خواهد بود و طرح ملی گیم آپ با کمپین خبری مناسب و با برنامه ریزی انجام شده به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد./ بنیاد ملی بازی های رایانه ای
یکشنبه ، ۱۰آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فیمنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]