تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804757508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مخابراتي نبايد استانداردهاي زندگي شهري را به هم بريزد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۹ب.ظ)
توسعه مخابراتي نبايد استانداردهاي زندگي شهري را به هم بريزد موج-مديرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداري تهران تأکيد کرد: توسعه مخابراتي نبايد استانداردهاي زندگي شهري را به هم بريزد و در واقع توسعه مخابراتي هيچ چالشي با موازين شهرسازي ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عليرضا اردوبادي، با اعلام اين مطلب اظهار کرد: ما تلاش داريم تا با به کار گيري ضوابطي که در همه دنيا مورد توجه و اجرا است، از ورود صدمه و لطمه به سلامت و شرايط محيطي زندگي شهروندان جلوگيري کنيم. بنابراين اپراتورهاي مخابراتي در روند توسعه شبکه‌هاي خود بايد لزوما الزامات تعيين شده را رعايت کنند.
اردوبادي افزود: هرچند در برخي نقاط شهري ضرورت دارد تا اپراتورهاي مخابراتي نسبت به ايجاد دکل جديد اقدام کنند، اما؛ از طرفي ما در شرکت ارتباط مشترک شهر به طور مکرر با اعتراض شهروندان در خصوص نصب دکل در مجاورت محل زندگي‌شان مواجه هستيم.
وي با اشاره به روند توسعه سيستم‌هاي مخابراتي توسط اپراتورها نيز گفت: هر ساله اپراتورها به بهانه توسعه شبکه خود تقاضاي مجوز براي نصب دکل جديد مي‌کنند، اما؛ اکنون با توسعه تکنولوژي‌هاي نوين، مي‌توان افزايش ظرفيت را از طريق نصب آنتن و BTS تأمين و محقق ساخت.
مديرعامل شرکت ارتباط مشترک شهرداري تهران با بيان اين که اين شرکت در سال 1386 و با هدف ساماندهي و ضابطه‌مند کردن دکل‌هاي مخابراتي در سطح شهر و استفاده مشترک اپراتورهاي مختلف از دکل واحد و پرهيز از ايجاد دکل‌هاي موازي در يک نقطه شهري و در نتيجه جلوگيري از افزايش عوارض آن چه از منظر شهري و چه از منظر سلامت شهروندان، با مشارکت و سهامداري شهرداري تهران و سه اپراتور همراه اول، تاليا و ايرانسل تأسيس و تاکنون توانسته است بخشي از اهداف و مأموريت تعيين شده را براي اين شرکت محقق سازد.
وي با عنوان اين مطلب که با تأسيس اين شرکت تلاش داشتيم تا با استفاده مشترک از دکل‌ها جلوي ايجاد دکل‌هاي جديد را بگيريم، بيان کرد: در ابتدا به دليل رقابت بين اپراتورها امکان استفاده مشترک از دکل‌ها نبود اما از سال 1390 که بنده به عنوان مديرعامل شرکت منصوب شده‌ام با اولويت قرار دادن استفاده مشترک اپراتورها از يک دکل (Saite Sharing) بر اساس سياست‌هاي ابلاغي و همچنين تغيير سهام به نحوي که 52 درصد کل سهام از آن شهرداري و 48 درصد بقيه از آن سه اپراتور شد، اقدامات لازم صورت پذيرفت.
به گفته اردوبادي اين اقدام باعث شد تا حاکميت شهرداري تهران در اين زمينه برقرار شود و متعاقبا با نظر شهرداري تهران مقرر شد که ما در شرکت ارتباط مشترک شهر، تنها به صدور مجوز اکتفا نکرده، بلکه تلاش کنيم تا با فراهم کردن زمينه استفاده مشترک از دکل‌ها، از ازدياد آن‌ها جلوگيري کنيم و دکل‌هاي اضافي را نيز جمع‌آوري کنيم که در اين روند با مقاومت بعضي از اپراتورها نيز مواجه بوده‌ايم. اردوبادي با اشاره به اين نکته که شرکت ارتباط مشترک شهر براي حفظ زيبايي شهر ملزم است براساس قوانين و مقررات، دستورالعمل‌هايي را تنظيم کنند، گفت: در سال 1387 کميسيوني با مشارکت نمايندگان سازمان‌هاي زيباسازي شهر تهران، سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران، اداره کل حقوقي و شهرسازي و معماري تشکيل شد که براساس آن هرگونه صدور مجوز درباره استقرار دکل‌هاي جديد بايد با لحاظ کردن دستورالعمل‌هاي کميسيون باشد.
وي افزود: در سال 1389 به منظور تعيين معيارها و ضوابط تعرفه شده با اخذ نقطه نظرات اپراتورهاي ديگر تأمين‌کنندگان خدمات ارتباطي، دو لايحه تهيه و براي تصويب تقديم شوراي اسلامي شهر تهران شد که هردو لايحه در سال 1391 مورد تصويب قرار گرفت و بعد از طي فرآيند تصويب، اخيرا براي اجرا ابلاغ و شرکت ارتباط مشترک شهر نيز مأمور به اجراي آن شد.
مديرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر با بيان اين که در سال 1392، در اجراي مصوبات مورد اشاره نام کميسيون به کميته کارگروه صدور مجوز دکل تغيير نام يافت، گفت: در اين کارگروه نمايندگان شوراي اسلامي شهر تهران، حوزه معاونت شهرسازي و معماري، امور شهري، سازمان‌هاي زيباسازي، بوستان‌ها و فضاي سبز، سازمان فناوري و ارتباطات و اداره کل حقوقي شهرداري تهران به عنوان اعضاي اصلي و نمايندگان سازمان محيط زيست، وزارت بهداشت و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز به عنوان اعضاي ميهمان تصميمات لازم را براساس مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران اتخاذ و براي اجرا ابلاغ مي‌کنند.
به گفته اردوبادي با صرف چهار ماه زمان، ضمن بازنگري و بررسي‌هاي همه‌جانبه و هماهنگي با اپراتورها، ضوابط نصب دکل‌ها تدوين و در قالب لايحه‌اي از سوي شهرداري به شوراي اسلامي شهر تهران تقديم شده و در حال بررسي در شورا است که در صورت تصويب زمينه اجراي پروژه مکان‌يابي فراهم و بسياري از معضلات جاري مرتفع خواهد شد.
اردوبادي اين نکته را نيز مورد تأکيد قرارداد که برخي از اپراتورها با خريد خانه‌هاي مسکوني، اقدام به نصب دکل در حياط آن‌ها مي‌کنند که اين اقدام خلاف ضوابط جاري بوده است.
به گفته وي تنها اپراتورهاي تلفن همراه مشمول ضوابط تصويب‌شده نبوده، بلکه تأمين‌کنندگان خدمات اينترنتي و ارتباطي نيز ملزم به رعايت الزامات مقرر در اين ضوابط است.
مديرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تصريح کرد: بعضي از اپراتورهاي تلفن همراه به دليل مديريت ناصحيح در مکان‌يابي نقاط مورد نياز شبکه خود وعدم انطباق آن با توپوگرافي شهري موجب نقصان آنتن دهي در بعضي از نقاط شهري شده و متأسفانه با فرافکني اين نقصان، تقليل کيفيت شبکه و آنتن دهي را به کمبود دکل‌ها و اقدامات اين شرکت نسبت مي‌دهند.
اردوبادي ادامه داد: همان‌طور که مردم احتياج به ارتباط دارند و خواهان ارتقاء مخابرات هستند؛ خواهان سلامت، زيبايي شهر، محيط زيست و احساس امنيت نيز مي‌باشند.
مديرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر، دکل غيرمجاز را دکلي دانست که نصب آن فاقد مجوز از شرکت ارتباط مشترک شهر و کارگروه مربوطه است.
به گفته وي، در اين قبيل موارد، شهرداري طريق شکايات مردمي به سامانه اطلاع‌رساني 1888 و يا عوامل نظارتي از وجود دکل‌هاي غيرمجاز اطلاع پيدا کرده و موضوع را به مراجع کميسيون ماده 100 شهرداري گزارش و در صورت صدور راي از اين مراجع و ابلاغ آن به مالک و اپراتور و عدم تمکين آن‌ها از مفاد رأي نسبت به جمع‌آوري دکل اقدام مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن