تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820816889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت‌هاي اشتباه از قانون منجر به عدم نقش‌آفريني صنايع بالادستي پتروشيمي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
مرکز پژوهش‌هاي مجلس اعلام کرد؛ برداشت‌هاي اشتباه از قانون منجر به عدم نقش‌آفريني صنايع بالادستي پتروشيمي شده است موج-مرکز پژوهش‌هاي مجلس اعلام کرد صنايع بالادستي پتروشيمي کشور به‌دليل برداشت‌هاي اشتباه از متن قانون و مشخص نبودن متولي اجراي آن، نقش آفريني مثبتي در اقتصاد کشور نداشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، دفتر مطالعات انرژي، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي دورنمايي از واقعيت صنعت پتروشيمي در برنامه ششم توسعه ارائه کرد.
اين مرکز با بيان اين مطلب که شناخت نقاط قوت و ضعف صنعت پتروشيمي کشور مي‌تواند راهگشاي عملکرد بهتر و تدوين برنامه‌هاي موثرتر در اين صنعت باشد افزود: نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد که با وجود اقدامات مثبت و دستاوردهاي قابل توجه در صنعت پتروشيمي کشور هنوز نقاط ضعفي وجود دارد که بايد براي رفع آن‌ها و تحقق مطلوب اهداف اسناد و قوانين مرتبط با اين صنعت تدابيري انديشيده شود.
سياست‌ها و قوانين مرتبط با صنعت پتروشيمي کشور بر نقش اين صنعت در افزايش ارزش افزوده زنجيره صنعت نفت و گاز، مقابله با ضربه پذيري درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز، توليد و صادرات محصولات نهايي پتروشيمي تاکيد دارند، اما رويکردهاي ناصحيح از جمله خلاصه شدن برنامه‌هاي توسعه صنعت پتروشيمي به تعريف و اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني، فقدان استراتژي توسعه صنعتي پتروشيمي، مشکلات ناشي از خصوصي سازي در صنعت پتروشيمي کشور، انتخاب نامناسب طرح‌ها و مکانيابي نادرست، ارزان بودن قيمت گاز و عدم تسري تخفيف‌ها در طول زنجيره، غالب بودن الگوي بهره برداري از منابع و انتخاب گزينه توليد محصولات با ارزش افزوده پايين و در حجم زياد، تضعيف نقش رگولاتوري و تنظيم گري شرکت ملي صنايع پتروشيمي به عنوان سازمان توسعه اي، مسبب توسعه نامتوازن صنعت پتروشيمي در کشور شده است.
با توجه به ويژگي‌هاي صنايع بالادستي پتروشيمي از جمله سرمايه بري زياد و اشتغالزايي کم، آب‌پبري زياد، نياز به واردات و خريد تکنولوژي و ارزش افزوده کم در قانون برنامه پنجم توسعه کشور گسترش زنجيره ارزش از طريق توسعه صنايع مياني مورد توجه قرار گرفت، اما به دليل برداشت‌هاي اشتباه از متن قانون و مشخص نبودن متولي اجراي آن، عملکرد مثبتي تاکنون دربر نداشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن