تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804038897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین اعتبارات اجرای طرح های هادی از سوی مسوولان پیگیری شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در ديدار مدير كل بنياد مسكن آذربايجان شرقي و فرماندار اهر عنوان شد؛
تامین اعتبارات اجرای طرح های هادی از سوی مسوولان پیگیری شود

طرح هادی روستایی


شناسهٔ خبر: 2954021 - شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
استانها > آذربایجان شرقی

اهر - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خواستار پیگیری تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های هادی از سوی مسوولان بویژه در شهرستان ها شد. به گزارش خبرنگار مهر، طرح های هادی مجموعه اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از سال ۱۳۶۷ و با هدف توسعه و آبادانی روستاها در سطح کشور اجرا می شود تا با ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق، زمینه مساعد را برای زندگی روستاییان فراهم و به تبع آن از مشکلاتی چون مهاجرت از روستا به شهر جلوگیری کند. رسیدگی به وضعیت معابر و مسیرهای ارتباطی روستاها، بهسازی و مقاوم سازی مساکن مساکن روستایی، ایجاد امکانات رفاهی برای روستائیان، ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در روستاهای هدف این حوزه و اقداماتی از این دست مجموعه فعالیت هایی هستند که بر اساس نقشه راه طرح هادی و یا به عنوان مکمل آن در مناطق روستایی اجرا می شوند که در نهایت نتیجه مجموع آنها منجر به بهبود شرایط زندگی در این مناطق، افزایش درآمد روستائیان و در نتیجه معکوس شدن روند مهاجرت از شهرها به روستاها خواهد شد. در این میان شهرستان اهر در آذربایجان شرقی از جمله مناطقی است که آمار بالای بیکاری و مهاجرت جوانان، لزوم توجه بیش از پیش به ایجاد شرایط مناسب در آن و بویژه مناطق در روستایی را ضروری می سازد تا راهکاری عملی برای حل این معضلات اجتماعی و اقتصادی باشد. بر همین اساس مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در سفری به شهرستان اهر ضمن بازدید از طرح های عمرانی این نهاد در این منطقه، با فرماندار اهر نیز دیدار و در خصوص مسایل و موضوعات مختلف مرتبط با این حوزه بحث و گفتگو کرد. لزوم پیگیری تخصیص اعتبارات اجرای طرح های هادی از سوی مسوولان مدیر کل بنياد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی پیش از ظهر شنبه در در دیدار با فرماندار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی سال ۹۴ گفت: بر مشارکت مردم و نهادهای محلی روستاها در اجرای طرح های هادی بعلت محدودیت اعتبارات دولتی و با توجه به شرایط تخصیص اعتبارات امری ضروری است.

قربان محمدی با تاکید بر لزوم پیگیری و مساعدت مسئولان شهرستانی در خصوص تخصیص اعتبارات کافی برای اجرای طرح های هادی بویژه در شهرستان اهر تصریح کرد: علاوه بر مشکل تخصیص نیافتن منابع مالی لازم، در مسائلی مانند مقاوم سازی مسکن روستایی، عدم همکاری برخی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مقرر و پیگیری معوقات بانکی نیز موضوعاتی هستند که باید توجه ویژه ای به این موضوعات شود چرا که با چنین مشکلاتی در شهرستان هایی مانند اهر، بسیار مواجه می شویم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای مشارکتی طرح های عمرانی در مناطق روستایی اظهار داشت: بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای اجرای آسفالت معابر اعلام می کند به شرطی که جدول گذاری و پیاده روسازی توسط دهیاری و با مشارکت اهالی طبق نقشه های بنیاد مسکن صورت گیرد. وی با اشاره به بازدید خود از وضعیت اجرای طرح های هادی در روستاهای ریحان، نقاره کوب جدید و نقدوز شهرستان اهر گفت: خوشبختانه تغییرات حاصله در چهره روستاها در مقایسه با زمان پیش از اجرای این طرح ها قابل مقایسه نیست و انتظار داریم روستائیان نیز در نگهداری و استفاده بهینه از زیرساخت های ایجاد شده نیز نهایت همکاری و احساس مسوولیت را داشته باشند. اهالی روستاها به استفاده و نگهداری صحیح از امکانات ترغیب و تشویق شوند فرماندار شهرستان اهر نیز در این دیدار با اشاره به ماهیت وجودی ایجاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان شد: این نهاد در راستای وظایف و خط مشی تعیین شده برای آن اقدامات قابل توجهی را در خصوص ارتقای سطح زندگی و امکانات در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت انجام داده است.

 سید محمد عابدی عمران و آبادانی روستايي و توسعه مسیرهای ارتباطی در این مناطق را از موهبات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و با تاکید بر لزوم ترغیب و تشویق اهالی به استفاده و نگهداری صحیح از این امکانات گفت:اقدامات بنیاد مسکن در روستاها باعث تغییر چهره روستاها شده و این اقدامات می تواند به عنوان الگو برای سایر دستگاه های اجرایی باشد. گفتنی است مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربايجان شرقي در این بازدید پس از نشست با فرماندار شهرستان اهر، از طرح های عمرانی روستاهای نیمه تمام ریحان، نقدوز، نقاره کوب جدید و برخی روستاهای محل اجرای طرح های مشارکتی بازدید و در گفتگو با دهیاران بر لزوم ادامه اجرای مشارکتی طرح های روستایی با همکاری دهیاری ها و بنیاد مسکن تاکید کرد. بازدید از از طرح های نیمه تمام روستاهای آللو، کقالق و مصطفی چایی نيز از دیگر برنامه های سفر مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به شهرستان اهر بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن