تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت از سمت تقاضاي مسکن باعث خروج اين بخش از رکود خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۳ق.ظ)
حمايت از سمت تقاضاي مسکن باعث خروج اين بخش از رکود خواهد شد موج - مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي گفت: آنچه مي‌تواند در کوتاه‌مدت بخش مسکن را از رکود خارج و براي توليدکنندگان مسکن گردش مالي و در اين بخش اشتغال ايجاد کند، حمايت از سمت تقاضاي مسکن است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي چگني درباره بسته خروج مسکن از رکود اظهار کرد: در بخش برنامه‌هاي کوتاه‌مدت به دليل بالا بودن تعداد خانه‌هاي فروش نرفته فعلا بر روي تحريک و حمايت بخش تقاضا به صورت هدفمند تمرکز داريم چون اگر بخواهيم به صورت بي‌هدف از سمت تقاضا حمايت کنيم و پول به اين بخش تزريق کنيم، ممکن است علاوه بر تقاضاي مصرفي به تقاضاي سوداگري هم منجر شود در نتيجه بايد سمت تقاضا در کوتاه‌مدت، هدفمند حمايت شده و منابع نيز هوشمندانه به اين بخش هدايت شود.
مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن با بيان اين که آنچه مي‌تواند در کوتاه‌مدت بخش مسکن را از رکود خارج و براي توليدکنندگان مسکن گردش مالي و براي شاغلان اين بخش اشتغال ايجاد کند، حمايت از سمت تقاضاي مسکن است، گفت: معمولا سياست‌هاي اقتصادي بايد با هم هماهنگ بوده و حمايت از هر دو سمت عرضه و تقاضا به صورت توأمان انجام مي‌شود؛ به طور کلي در علم اقتصاد، حمايت از يک سمت؛ مثلا حمايت صرف از سمت تقاضا يا حمايت صرف از سمت عرضه، چندان سياست مورد قبولي محسوب نمي‌شود، اما؛ در شرايط فعلي به دليل رکود حاکم بر بازار مسکن که بيشتر از ناحيه تقاضاي مسکن است، صرفا حمايت از بخش تقاضاي مسکن مؤثرتر است.
وي با اشاره به برنامه حمايت از بهسازي بافت ناکارآمد شهري در وزارت راه و شهرسازي که به وام بافت فرسوده شهرت دارد، خاطرنشان کرد: فعال کردن مجدد اين بخش مي‌تواند علاوه بر تحريک سمت تقاضا، همزمان بخش توليد را نيز تحريک کند.
چگني اقدام کوتاه‌مدت دوم براي تحريک سمت تقاضا در بخش مسکن را افزايش انواع وام‌هاي مسکن بانک مسکن عنوان و بيان کرد: نظر کارشناسي ما در دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي افزايش وام‌هاي مسکن است، پرداخت تسهيلات صندوق پس‌انداز مسکن يکم نمونه‌اي از اين اقدامات است؛ همچنين افزايش تسهيلات ساير حساب‌هاي بانک مسکن نيز مي‌تواند کمک مؤثري به خروج بخش مسکن از رکود کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن