تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر بدون ويزا به عتبات در اربعين چه تبعاتي دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سفر بدون ويزا به عتبات در اربعين چه تبعاتي دارد؟
نماينده وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور گفت: هيچ تفاهمي براي عدم اخذ ويزا توسط زائراني كه قصد دارند در ايام اربعين به عتبات عاليات بروند صورت نگرفته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، غلامعباس ارباب خالص در نشستي خبري اظهار كرد: سال گذشته بلافاصله پس از روز اربعين با سركنسول‌گري عراق و سازمان حج و زيارت نشستي برگزار كرديم تا براي امسال شهروندان به راحتي بتوانند ويزا اخذ كنند و اگر ظرفيت مراجعين افزايش يافت، مشكلات به حداقل برسد.

وي خاطرنشان كرد: مقرر شد سازمان حج و زيارت دفاتر خدمات مسافرتي خود را در محلات فعال كنند و پس از تكميل مدارك بلافاصله ويزا آماده شود و زوار از مراجعه به سركنسول‌گري خودداري كنند و در هر محله تعداد دفاتر آنقدر باشد كه شهروندان به محلات ديگر مراجعه نكنند.

ارباب خالص با تاكيد بر اين‌كه «زائراني كه قصد دارند براي ايام اربعين به عتبات عاليات سفر كنند حتما بايد با گذرنامه و ويزا اقدام به سفر كنند» افزود: شهروندان به اين اميد نباشند كه در روزهاي آخر بتوانند لب مرز ايران ويزا بگيرند، خروج از كشور بدون سند قانوني تبعاتي در بر خواهد داشت و مشكلاتي را ايجاد مي‌كند كه بعدها نمي‌توانيم از طريق رسمي آن را پيگيري كنيم.

وي عنوان كرد: در سال‌هاي گذشته به علت حجم زيادي از زائران كه در ايام اربعين به عراق مي‌رفتند ويزاي فرودگاهي در نجف صادر مي‌شد، اما امسال تاكنون سركنسول‌گري عراق خبري مبني بر اين امر به ما اعلام نكرده است لذا زائران حتما در ايران ويزا و گذرنامه خود را بگيرند.

ارباب خالص با اشاره به اين‌كه «تعرفه اخذ ويزا 40 دلار است» گفت: به منظور اينكه زائران بتوانند با سرعت بالاتري ويزاي خود را در كشور اخذ كنند 48 ساعته ويزا آماده مي‌شود و به سازمان حج و زيارت نيز توصيه كرديم تا دفاتر خود را در اين زمينه افزايش دهيم.

نماينده وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور با اشاره به اين‌كه «هيچ تفاهمي براي عدم اخذ ويزا توسط زائراني كه قصد دارند به عتبات عاليات در ايام اربعين بروند صورت نگرفته است» افزود: تنها به منظور اخذ ويزاي سياسي و خدمت توافق شده است.

ارباب خالص درباره وضعيت امنيت كشور عراق در ايام اربعين، عنوان كرد: فعاليت گروه‌هاي تكفيري از گذشته نيز بوده اما عنايت الهي و ائمه(ع) و همچنين مسئولان امنيتي كشور نيز وجود داشته است، كشور عراق متولي اصلي تامين امنيت در ايام اربعين است، با توجه به اين‌كه بزرگترين تجمع معنوي جهان در اين ايام اتفاق مي‌افتد شايعات مختلفي نيز وجود دارد كه نبايد به آن دامن زده شود.




تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن