محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853547335
تفسیر عجیب و غریب سرکرده حلقه از شادمانی در عزاداری امام حسین (ع)
واضح آرشیو وب فارسی:فرقه نیوز: تمام این توهین های طاهری و مشرک دانستن شیعیان نیز برای منتقدین عرفان حلقه جای سؤال دارد که خود اگر از شرک تبری می جوید، چگونه افکار الحادی و شرک آمیز را در میان مردم رواج می دهد؟به گزارش فرقه نیوز، نگرشی که پایه گذار فرقه انحرافی حلقه بر عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) دارد، به گونه ای است که اصل ذکر مصیبت و عزاداری را زیر سؤال برده و از تمام اقدامات دلسوختگان آستان حضرتش اعم از پوشیدن لباس عزای مشکی، گریه کردن، گِل مالی روز عاشورا، علم گردانی و... تفسیری دو پهلو و یا عکس دارد؛ چرا که در عرفان حلقه از یک طرف حزن و غم و اندوه را از جنود شیطان می دانند(1) و از طرفی اعتقاد داشتن به وساطت اهل بیت(ع)، سد بزرگی در مقابل شبکه شعور کیهانی فرضی در این فرقه است. زیرا معتقدند پیامبران و امامان(ع) نیز به این شبکه متصل بودند و مردم را شفا می دادند! جالب توجه است عرض کنم از مبانی انحرافی عرفانی حلقه، استعانت از اهل بیت(ع)، توسل و زیارت این ذوات مقدسه و نورانی، شرک بوده و آن را تقبیح می کنند! دقیقاً همان اقدامی که وهابیان کور دل علیه شیعیان کرده و ایشان را مشرک بر می شمارند. از آنجا که عقل سلیم با توجه به نقل ـ قرآن و روایات ـ ائمه معصومان(ع) را وسایل قرب الهی و واسطه بین انسان و خدای متعال معرفی می کنند و این از مسلّمات اعتقادات شیعه اثنا عشری است، ولی طاهری در اساس نامه عرفان کیهانی تنها واسطه بین خدا و انسان را شعور کیهانی می داند و می نویسد: «بین انسان و خدا، تنها واسطه ای که وجود دارد، هوشمندی و شعور الهی(یدالله) است.»(2) طاهری در کلاس های درس خود زیارت اهل بیت(ع) را مصداق شرک(3) و استعانت از اهل بیت(ع) را همچون وهابیان استعانت من دون الله معرفی می کند. غافل از این که خدای متعال نیز در قرآن می فرماید: «وابتغوا الیه الوسیله» و وسیله های رحمت خود را اهل بیت(ع) معرفی می کند. چرا که «من اراد الله بدأ بکم» ـ هر که قصد خداوند را کرد از همین خانواده اهل بیت(ع) شروع می کندـ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل آیه: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»(4) از امام باقر(ع) نقل می کند که مراد از حبل الله و واسطه بین خدا و مردم آل محمد(ص) هستند. رییس فرقه کیهانی در کتاب های خود این گونه بیان می دارد که یکی از دلایل قطع ارتباط از شبکه شعور کیهانی ـ روح القدس یا جبرئیل(5) ـ که توسط طاهری تفویض می گردد: «در رأس قرار دادن هر نامی(6) (حتی نام مقدسین و معصومان) به جای نام خداوند و هوشمندی(شبکه شعور کیهانی) او(اصل ایاک نستعین)(7) است.» با توجه به این مستندات که به خاطر اختصار تنها بخشی از مبانی فکری عرفان کیهانی را در این نوشتار مطرح کردیم، حال سوال پیش می آید که چرا شخصی چون طاهری با چنین مبانی فکری دست به قلم شده و درباره عاشورا مقاله می نویسد؟ متأسفانه در برخی جراید کثیر الانتشار نیز چاپ و هنوز در سایت مذبور قابل روئیت است!(8) از این رهگذر در بررسی مقاله «آیینه عاشورای» طاهری به مواردی که عزاداری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را مورد هدف خود قرار داده اشاره می کنیم؛ نخست، زیر سوال بردن نحوه عزاداری دوم، شرک دانستن استعانت از اهل بیت(ع) پایه گذار این فرقه در ابتدای مقاله خود بیان می دارد که ما می توانیم لباس هایی به رنگ های مختلف بپوشیم؛ همچون قرمز، سفید، زرد و سبز. برای هر کدام تفسیری به ظاهر زیبا می آورد تا ذهن خواننده را نسبت به رنگ ها تغییر دهد و بگوید تو می توانی هر لباسی بپوشی آن هم با این تفاسیر: سرخ؛ سرخی، نشانه پیروزی خون بر شمشیر است. سفید؛ این کفن است که پوشیده ایم تا عهدی باشد بین ما و حسین(ع) زرد؛ ما به خزان نشسته ایم. چرا که بعد از عاشورا، بهار انسانیت، تابستان را پشت سر نگذاشته به خزان رسیده است. سبز؛ این به نشانه آن است که نهضت حسینی خزان مظلومان را بهار کرده و نوید این پیروزی، بهار اندیشه را برای بشریت به ارمغان آورده است. تمامی این رنگ ها را با تفاسیر خاص بیان می کند. اما رنگ مشکی را که به عنوان نماد عزاداری شیعیان است و اتفاقاً ریشه روایی هم دارد(9) نیز چنین تفسیر به رأی می کند و می نویسد: «می توان سیاه پوشید و بانگ سرداد که این سیاهی نشانه آن است که من و من ها، در روز و روزهای عاشورا، حسین و حسین ها را تنها گذاشته ایم و آن ها در مصاف با یزیدیان زمان خود، مظلومانه به شهادت رسیده اند و این لباس سیاه نشانی است بر شریک جرم بودن ما در ریخته شدن خون آن ها! زیرا که در جایی، حتی سکوت نیز شرکت در وقوع جرم است.»(10) آیا نمی توان همین تفسیر را برای رنگ های دیگر داشت؟ باید توجه کرد که پیراهن مشکی برای عزاداری یک نماد ثبت شده است و مشتمل بر پیام و یا پیام هایی که وضع کنندگان آن به آن هدف ترسیم کرده و شیعیان نیز آن را شعار عزای خود کرده اند. پس با این اوصاف نمی توان از یک نماد تفسیری جدید کرد و آن را به سلیقه شخصی خود تغییر داد. به عنوان مثال ما درباره رنگ سرخ پرچم ایران آیا اجازه داریم که آن را به معنی خونخواری مردم ایران تفسیر کنیم و بگوییم بهتر است از رنگ آبی استفاده کنیم؟ چرا که رنگ قرمز مرا به یا خونخواری می اندازد پس باید تغییر کند! با توجه به این مطالب نتیجه می گیریم که در صورت وضع یک نماد باید بررسی کرد که واضعان آن نماد چه هدفی را دنبال کرده اند؛ نه این که من چه برداشتی از نماد دارم و سعی داشته باشم که آن را به دلخواه خود تفسیر کنیم. و همچنین درباره عزاداری روز عاشورا که از قدیم سنت است که به رسم یتیم شدن امت شیعه در چنین روزی و غم فقدان پدر معنوی خود اباعبدالله الحسین(ع) که وحید و تنها در صحرای کربلا مظلومانه شهید شد. هیچ یاوری برای نصرت آن حضرت نبود، گِل بر سر رو می مالند و ابراز می دارند که دنیا با این همه مصیبت ارزشی برای دل بستن ندارد. چرا حسین(ع) را به خاطر رسیدن به دنیا و ما فیها شهید کردند و تمام این ها شعار و پیام های عزاداری است که در این صورت محترم است. ولی طاهری می نویسد: «می توان خاک بر سر ریخت که شایسته انسان خفّت زده است و بگوییم ما نیز نسبت به راه حسین(ع)، خوار و ذلیل هستیم و از این ذلت باید بر سر خود خاک بریزیم!»(11) و از طرفی در تحریف نسبت به نحوه نگرش به شهادت امام حسین(ع) می نویسد: «می توان خندید و شادی و پایکوبی کرد و فریاد(شهیدان زنده اند) را سر داد و نشان داد که از اعماق وجود مسروریم.»(12) درست است که افتخار همه ما شهادت است و شهادت یک مدال بزرگ بندگی است و مایه سرور قلب شهید؛ ولی باید به این نکته توجه کرد این مصیبت بر ما بازماندگان به نحوی است که به هیچ وجه پایکوبی و سرور هیچ جایی ندارد و از اساس پایکوبی در باب شهادت امام حسین(ع) مختص بنی امیه و قاتلان حضرت بود که پس از شهادتش جشن گرفتند، پایکوبی کردند و در تاریخ نقل شده است که افزون بر جشن و پایکوبی به میمنت چنین روزی روز عاشورا را روزه گرفتند.(13) با بررسی روایات اهل بیت(ع) ما هرگز چنین تأکیدی نداریم که برای شهادت امام حسین(ع) پایکوبی کنید و این سنت اهل بیت(ع) نیست. برخلاف آن همگان تأکید بر بکاء بر مصائب اباعبدالله الحسین(ع) کرده اند. حتی در احوالات امام سجاد(ع) می خوانیم که پس از واقعه کربلا تا آخر عمر بسیار بر مصیبت پدر بزرگوارشان گریه کردند و در علت گریه که سوال شد چرا اینقدر گریه می کنید، فرمودند: «یعقوب در فراق یوسف که می دانست زنده است از شدت گریه نابینا شد و مویش سفید گشت و کمرش خم گشت. من چگونه گریه نکنم که پدر و عمو و 17 تن از بنی هاشم و اولاد رسول خدا را جلوی چشمان شهید کرده اند؟»(14) امام رضا(ع) نیز در روایت مشهور خود به ابن شبیب می فرماید: «مصیبت جدّمان حسین پلک های ما را از شدت گریه زخم کرده است. هر زمان خواستید بر مصیبتی گریه کنید، پس برای جدمان حسین گریه کنید... .»(15) پس ادای احترام و ابراز احساسات و عواطف نیز در میان معصومان(ع) مرسوم بوده و عملی خلاف و ناصواب نیست. بلکه یک اقدامی است امر شده که در روایات بسیاری به احیای آن تأکید شده است. طاهری در جلسات دوره مستری بیان می دارد: «واقعه کربلا مهم نیست. مهم این هست که شما فکر کنید یک داستان می خوانید و مهم نتیجه ای است که می گیریم. حالا چه اتفاقاتی می افتد مهم نیست و خودمان را دچار تضاد نمی کنیم. حالا قوم هایی به خاطر برخی مسائل به جان هم افتاده اند! اصل ماجرا گرفته نشده و در واقع ما انسان ها سر وقایع و حوادث گم هستیم!»(16) لازم به ذکر است که یادآوری مصائب اهل بیت(ع) افزون بر این که مقدمه ای است برای توجه به فلسفه قیام اباعبد الله(ع)، بلکه در این ذکر مصیبت ها پیوند قلبی ای با خدای متعال ایجاد می شود که یک عزادار به حال عبودیت امام حسین(ع) و 72 تن غبطه می خورد و سعی در شبیه کردن خود به آن یاران شیدایی می کند؛ لذا نبایستی به عنوان یک داستان به واقعه کربلا نگاه و عبور کرد. بلکه واقعه عاشورای حسینی یک توقف گاه، تأمل سرا و یک دانشگاه بزرگ انسان سازی است. به همین دلیل عبور از عاشورا یعنی عبور از انسانیت و فراموش کردن شور و شعور حسینی تا جایی که مرحوم امام خمینی بیان می کنند: «همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» همان طور که در ابتدای بحث اشاره شد، سرکرده این فرقه استعانت از اهل بیت(ع) را مرده پرستی(17) و مصداق شرک می داند. همچنین مهم ترین دلیل قطع ارتباط از شعور کیهانی(روح القدس) و برداشته شده لایه محافظ های تفویض شده توسط طاهری(18) می دانند و عدم رعایت این نوع قانون را نقض پیمان «ایاک نعبد و ایاک نستعین» معرفی می کند. به همین جهت مجدداً در همین مقاله به آن اشاره و مطرح می کند که ما با اعمال خود این پیمان ها را می شکنیم و بهتر است که پیمان دیگر متعهد نشویم! که آن پیمان «لبیک اللهم لبیک لبیک لا شریک لک لبیک»(19) است و پیمان شکنی را سنگین تر نکنیم و به شیطان سنگ نزنیم تا دروغ هایمان بیش تر از این آشکار شود.(20) جالب تر آن که در ادامه نوشتار خود به این موضوع تأکید می کند که ما نیز همچون بنی اسرائیل که در غیاب موسی(ع) گوساله پرست شدیم، در غیاب امام حسین(ع) عَلَم ها ساخته، مجسمه های فلزی، شیر، گوزن و... را به جای گوساله نصب کرده ایم.(21) این قبیل برداشت ها از عمل عزاداران امام حسین(ع) نیز نوع دیگری از اظهار نظرهای طاهری و قضاوت در نیّات باطنی شیعیان و جوانان عزادار امام حسین(ع) است. به راستی که طاهری اگر بیان می دارد که قضاوت فقط مختص خداست(22)، چگونه به خود اجازه می دهد که درباره شیعیان و جوانان چنین قضاوت هایی کند و آنان را بت پرست و... بنامد؟! لذا تمام این بهتان ها به نیات قلبی شیعیان مخلص که حاجات خود را باذن الله و به دستور خدا از اهل بیت(ع)(23) می خواهند را مرهون همان افکار وهابیت کور دل دانسته که در عرفان حلقه به صورت بومی ارائه می شود. تمام این توهینات طاهری و مشرک دانستن شیعیان نیز برای منتقدین عرفان حلقه جای سؤال دارد که خود اگر از شرک تبری می جوید، چگونه افکار الحادی و شرک آمیز را در میان مردم رواج می دهد؟ از جمله این که انسان خدایی(اومانیزم) که ما الان پسر خدائیم و روح خدا هستیم را با تفسیر و برداشتی شخصی ترویج می کند. حتی مطرح می کند در روز قیامت پس از عبور از جهنم همه(حتی یزید و شمر و...) به خاطر داشتن روح خدا وارد بهشت می شوند(24) و پس از آن در آزمایش آخر انسان به خدا بودن خود پی می برد و خدای متعال به وی اجازه خدایی می دهد و با خدا به وحدت و یکی بودن می رسد!(نعوذبالله)(25) در این باره حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش سوم عرفان حلقه را بهتر بشناسیم، از سایت خود این نگاه شرک آمیز را نقد کرده و به مردم گوشزد می کند که مراقب چنین افکار شوم و پلید باشید. سخن آخر آری حسین بن علی(ع) با شهادت خود به ما درس دینداری سالم را آموخت و یاد داد که در مقابل جهل و عناد و فساد در دینداری ستیزه کنیم. در مصاف با جنود باطل حتی از جان، مال و فرزند خود دریغ نکنیم و آن چنان در دین حق خود ثابت قدم باشیم تا باطل به خود اجازه پیشروی ندهد. این است رمز گریه کردن بر مصائب اباعبدالله الحسین(ع) که إن شاالله نسل به نسل ادامه خواهد یافت به امید ظهور منتقم آل رسول صلوات الله علیهم اجمعین. اللهم عجل لولیک الفرج. محمدرضا انهاری/ عاشورای 94 پی نوشت: 1 ـ صفحه 68 انسان از منظری دیگر چاپ چهارم مهر 87 انتشارات بیژن و صفحه عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار 2 ـ صفحه 120 عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار. در این آدرس قابل رویت است 3 ـ (http://www.aparat.com/v/UASG0) 4 ـ آل عمران/103 5 ـ صفحه 84 و 87 عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار 6 ـ صفحه 80 عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار و صفحه 88 انسان از منظری دیگر چاپ چهارم مهر 87 انتشارات بیژن 7 ـ صفحه 222 انسان از منظری دیگر چاپ چهارم مهر 87 انتشارات بیژن و پشت برگه تمام سوگندنامه های ترم اول 8 ـ . http://www.hamshahrionline.ir/details/75486 9 ـ کافی: 6/449، وسائل: 5/34 ب 18 احکام ملابس، حدیث دوم 10 ـ آئینه عاشورا صفحه 91 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 11 ـ آئینه عاشورا صفحه 92 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 . 12 ـ آئینه عاشورا صفحه 92 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 . 13 ـ امالی شیخ طوسی، ص 667، رقم 1397 / 4 . 14 ـ لهوف سید ابن طاووس ص 210 . 15 ـ بحارالانوار، ج44، ص284 . 16 ـ فایل صوتی دوره مستری جلسه1 ساعت اول . 17 ـ صفحه 119 عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار 18 ـ صفحه 88 انسان از منظری دیگر چاپ چهارم مهر 87 انتشارات بیژن 19 ـ نگارنده در خصوص مقاله معراج حج طاهری به طور مفصل در دو فصل در سایت نجات از حلقه نقد و بررسی نموده است . 20 ـ آئینه عاشورا صفحه 96 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 . 21 ـ آئینه عاشورا صفحه 96 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 . 22 ـ صفحه 150 عرفان کیهانی چاپ هفتم مهر88 انتشارات اندیشه ماندگار 23 ـ برای مطالعه بیشتر به پاسخ بهشبهات وهابیت در خصوص شرک بودن زیارت اهل بیت و حاجت خواستن و شفاعت آن بزگواران مراجعه نمایید 24 ـ صفحه 264 و 265 انسان و معرفت انتشارات ارمنستان 2011 . 25 ـ صفحه 205 کتاب چند مقاله انتشارات ارمنستان 2011 و صفحه 275 انسان و معرفت انتشارات ارمنستان 2011.
شنبه ، ۹آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرقه نیوز]
[مشاهده در: www.ferghenews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]
صفحات پیشنهادی
عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره)با حضور رهبر معظم انقلاب
شماره گزارش 2143278601855794953 زمان انتشار 1394 8 2 20 24 عکاس جام جم عنوان عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی ره با حضور رهبر معظم انقلاب عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی ره با حضور رهبر معظم انقلاب 1394 8 2 20 24مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب
در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین ع با حضور رهبر معظم انقلاب در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین ع مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهایمراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی عکس Leader ir ۱۳۹۴ ۰۸ ۰۲ ۲۱ ۳۶ ۰۴ کد خبر 315993عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) + گزارش تصویری و صوت
مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد گزارش تصویری صوت عقیق در شام غریبان حضرت اباعبد الله الحسین ع مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسمراسم عزاداری شام غریبان امام حسین(ع)در بافت برگزار شد
مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در بافت برگزار شد به گزارش اقطاع عزداران حسینی در نقاط مختلف شهرستان بافت با حضور در مساجد حسینیه ها و گلزار شهدا برای مصیبت سرور و سالار شهیدان امام حسین ع و یارانش به سوک نشستند و با حضرت زینب س و قافله اسرای کرمراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع) با حضور رهبرانقلاب
مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین ع با حضور رهبرانقلاب روز نو در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین ع مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینیمراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد
مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین ع با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد مراسم عزاداری سیّد و سالار شهیدان در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین ع با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد به گزارش نامه نیوز در شام غریبان حضرت اباعبد الله الحسین ععزاداری شام غریبان امام حسین و یارانش با وفایش در زنجان
آیین سوگواری شام غریبان امام حسین ع شنبه شب با حضور پرشور مردم ولایتمدار زنجان در حسینیه اعظم هیات های مذهبی و تکایا این شهرستان برگزار شد به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنجانم یکشنبه ۳آبان۱۳۹۴برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع) با حضور رهبر انقلاب
در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین ع مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد به گزارش بهاران در این مراسم حجت الاسلام و المسلمینگزارش تصویری/ برگزاری عزاداری شام غریبان سیدالشهدا(ع) در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع امشب با حضور رهبر معظم انقلاب برخی مسئولان کشوری و لشگری و جمع کثیری از مردم در حسینیه امام خمینی برگزار شد متن خبر نداردشنبه ۲آبان۱۳۹۴-
گوناگون
پربازدیدترینها