تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جرعه جرعه فيبر بنوشید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جرعه جرعه فيبر بنوشید




وقتي نام شاه ميوه مي‌آيد، صحبت از گلابي است اما چرا شاه ميوه؟ اين ميوه به دليل داشتن آنتي اكسيدان و فيبرهاي غذايي مي‌تواند از برخي سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي، عروقي پيشگيري كند.






برترین مجله اینترنتی ایران

مجله سیب سبز:  وقتي نام شاه ميوه مي‌آيد، صحبت از گلابي است اما چرا شاه ميوه؟ اين ميوه به دليل داشتن آنتي اكسيدان و فيبرهاي غذايي مي‌تواند از برخي سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي، عروقي پيشگيري كند. فقط يادتان باشد خاصيت پوست اين ميوه از خود آن بيشتر است. پوست گلابي اجازه نمي‌دهد چربي‌هاي خون افزايش يابد و همچنين ميزان آنتي‌اكسيدان‌هاي خون را هم افزايش مي‌دهد. براي همين افرادي كه تحت تاثير استرس هستند، یا افراد سيگاري مي‌توانند روي گلابي حساب ديگري باز كنند. تا گلابي تمام نشده براي خودتان نوشيدني‌هاي سرشار از گلابي درست كنيد و لذت ببريد.


جرعه جرعه فيبر بنوشید



 در آرامش آنتي‌اكسيدان بخوريد

آنتي‌اكسيدان و مبارزه با سرطان دغدغه همه آدم‌هاست. آنتي‌اكسيدان موجود در گلابي قادر است از فعالیت راديكال‌هاي آزاد و تخريب سلول‌هاي سالم جلوگيري كند و بدن را سالم نگاه دارد. آنتي اكسيدان همچنين از بروز استرس در افراد جلوگيري مي‌كند.


جرعه جرعه فيبر بنوشید



مواد لازم:

1 عدد گلابي3/2 ليوان شير و بادام  يك مشت بزرگ برگ اسفناج خرد شده تعداد انگشت شماري جويك قاشق غذاخوري كره بادام2/1قاشق چايخوري پودر وانيل
طرز تهیه:

اسفناج به همراه گلابي، اين اسموتي را تبديل به منبع آنتي اكسيداني مي‌كند ولي توصيه مي‌شود افرادي كه مشكل اضافه وزن دارند و قصد دارند وزن‌شان را كاهش دهند، بادام زميني را از فهرست حذف كنند. بادام‌زميني ميزان انرژي دريافتي را بالا مي‌برد و مي‌تواند باعث چاقي شود اما اگر مشكل چاقي نداريد يا حتي مي‌خواهيد كمي به وزن‌تان اضافه شود، مي‌توانيد با خيال راحت اين اسموتي را بنوشيد.

اسيد فوليك بنوشيد

اسيد فوليك يكي از انواع ويتامين‌هاي گروه B است و براي رشد سلول‌ها و متابوليسم بدن لازم است. براي همين به شما پيشنهاد مي‌كنيم با تهيه اين اسموتي اسيدفوليك بدن‌تان را تامين كنيد.


جرعه جرعه فيبر بنوشید



مواد لازم:

2/1 دسته جعفري2 عدد گلابي كوچك1 برش نارگيل يك فنجان آب نارگيل4/3 پیمانه انبه پوست‌كنده
طرز تهیه:

جعفري به دليل داشتن رنگ سبز، داراي مقدار قابل توجهي اسيد فوليك است. قرار گرفتن جعفري در كنار گلابي كه سرشار از ويتامين C و ساير آنتي‌اكسيدان‌هاست، آن رابه يك غذاي سالم تبديل مي‌كند. البته چند تكه نارگيل كافي است. زياده‌روي در مصرف نارگيل مي‌تواند باعث چاقي شود، چرا كه 100 گرم نارگيل حدود 350 كيلوكالري انرژي دارد.

بخوريد و چاق نشويد

خيلي از افرادي كه با مشكل اضافه وزن دست و پنجه نرم مي‌كنند، بيشتر به دنبال مواد غذايي هستند كه وزن‌شان را بالا نبرد اما خوشمزه و مفيد هم باشد. اين اسموتي مي‌تواند يك گزينه ايده‌آل براي اين دسته از افراد باشد.


جرعه جرعه فيبر بنوشید



مواد لازم:

1عدد گلابي2 پیمانه آب طالبي يا دو برش طالبي شيرين 3 برگ كاهو 1 عدد هويج متوسط 4 تا 6 عدد توت فرنگي (تازه يا يخ‌زده) يك ليوان آب تصفيه‌شده
طرز تهیه:

وجود انواع ميوه‌ها نظير گلابي، توت فرنگي با هويج و كاهو اين نوشيدني را به يك منبع فيبر و ويتامين تبديل كرده است. انرژي آن هم به دليل وجود فيبر‌ها و آب، بسيار پايين است و انتخاب مناسبي براي افرادي است كه نمي‌خواهند دچار اضافه وزن شوند.

كيوي و گلابي دو دوست سالم

در اين اسموتي هم ميوه‌هايی مثل كيوي (سرشار از ويتامين C) در كنار موز (حاوي پتاسيم) با سبزيجات، تركيب نسبتا غني از ويتامين، آنتي اكسيدان و فيبر مي‌سازد.


جرعه جرعه فيبر بنوشید



مواد لازم:

5 عدد كيوي پوست‌كنده 1 عدد گلابي متوسطيك مشت گشنيز تازه خرد شده 1 پیمانه سبزي تربچه 1 عدد موز متوسط پوست‌كندهيك ليوان آب
طرز تهیه:

هنگام خريد كيوي، نوع نيمه‌سفت و سالم را تهيه كنيد. كيوي از جمله ميوه‌هايي است كه حالت نارس آن در دماي اتاق و به مرور زمان مي‌رسد و قابل خوردن مي‌شود.

موادي كه گلابي به بدن شما هديه مي‌دهد

يكي از دلايلي كه در گذشته كمتر دچار مشكلات گوارشي مي‌شدند اين است كه در طول روز ميوه بيشتر مصرف مي‌كردند اما متاسفانه امروزه به دلايل مختلفي از جمله مشغله زياد روزانه، ميوه در برنامه غذايي افراد نقش كمرنگ‌تري دارد. وجود برخي از فيبرها در گلابي باعث بهبود عملكرد دستگاه گوارش هنگام مصرف اين ميوه شده است. بهتر است افرادي كه مشكل يبوست دارند از اين ميوه به حد تعادل استفاده كنند و زياده‌روي نكنند.

با خوردن يك عدد گلابي چه موادي وارد بدن‌تان مي‌شود: 100 گرم از اين ميوه داراي 57 كيلوكالري، 2/0 گرم چربي، یک ميلي‌گرم سديم، 115 ميلي‌گرم پتاسيم و 15 گرم كربوهيدرات است. همچنين مقدار فيبر موجود در آن 4 گرم است. قند اصلي موجود در گلابي فروكتوز است. فروكتوز شيرين‌ترين قند طبيعي است كه در بسياري از ميوه‌ها و در عسل وجود دارد. اين قندها مستقيما وارد خون نمي‌شوند و اندكي طول مي‌كشد تا جذب خون شوند. در اين حالت ميزان قند خون آرام آرام بالا مي‌رود؛ بنابراين باعث ايجاد حس گرسنگي نمي‌شوند.







تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن