تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس دیوان عدالت اداری: تکلیف افراد قراردادی باید ظرف یکسال مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئیس دیوان عدالت اداری: تکلیف افراد قراردادی باید ظرف یکسال مشخص شود


رئیس دیوان عدالت اداری گفت: استخدام مستلزم مجوز قانونی است و اگر دستگاهی چنین عمل نکند، خلاف قانون است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای منتظری در نشست خبری افزود: عده‌ای به صورت قراردادی کار می‌کنند که حداکثر مدت قرارداد یک سال است و بعد از یک سال، فرد هیچ حقی ندارد و افراد قراردادی نمی‌توانند در پستی قرار گیرند و اگر در چنین شرایطی، اشخاصی در پستی مشغول به کار باشند، دستگاه‌های دولتی باید آنها را ساماندهی کنند.
وی ادامه داد: اشخاصی که به صورت شرکتی کار می‌کنند، هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارند و افرادی که به استخدام دولت درآمده‌اند، دولت نمی‌تواند بدون هیچ مجوزی آنها را از کار برکنار کند. منتظری تاکید کرد: گاهی دستگاه‌های دولتی بدون ضوابط قانونی اقدام به استخدام افراد می‌کنند، به ویژه در دولت قبل، اما امروز این افراد با مشکل مواجه شده‌اند که اگر به دیوان عدالت اداری هم مراجعه کنند، به دلیل آنکه استخدام آنها مبتنی بر قانون نبوده است، رد می‌شود.  وی در مورد مجوزهای ساخت و ساز نیز گفت: تخلف‌های ساختمانی در سراسر کشور فراوان وجود دارد؛ گاهی تعداد آنها به 15 تا 20 هزار مورد نیز می‌رسد که احکام در مورد آنها صادر شده و دیوان عدالت اداری آن را تأیید کرده اما در مرحله اجرا باقی مانده است. رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: مسئولان مربوط نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز دهند که در نهایت به تخریب منجر شود زیرا باعث صرف هزینه و هدررفت سرمایه بیت‌المال می‌شود اما آنچه مسلم است مردم احتیاج به خانه دارند و مسئولان هم باید تدبیری اتخاذ و زیرساخت‌ها و نیازهای شهری را با توجه به نقشه‌های جامع به گونه‌ای هماهنگ و به مردم ابلاغ کنند که جلو ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود و اگر فردی بدون پرونده اقدام به چنین ساخت و سازهایی کند، شهرداری باید از ابتدا جلو آن را بگیرد. وی گفت: در  تهران پرونده‌هایی وجود دارد که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند برای مثال هتلی 12 طبقه ساخته شده که 3 طبقه آن غیرمجاز است و حتی پرونده آن به صورت غیرمجاز صادر شده است.
آقای منتظری افزود: متأسفانه گاهی شهرداری‌ها اقدام به صدور پرونده‌های غیرمجاز می‌کنند که کمیسیون ماده 100 حکم تخریب آنها را صادر و دیوان عدالت اداری آن را تائید می‌کند که در این صورت، ساختمان باید به طور حتم تخریب شود اما چرا باید از ابتدا غیرمجاز ساخته شود؟
رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده‌های ورزشی ارسال شده به این دیوان اظهار داشت: تعدادی پرونده ورزشی به دیوان عدالت اداری درباره باشگاه‌های ورزشی ارسال شده است که بخشی از آنها در صلاحیت دیوان عدالت نیست و باید در جاهای دیگر به آن رسیدگی شود. وی درخصوص پرونده فساد در فوتبال گفت: شأن دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده‌های فساد نیست و این گونه پرونده‌ها در دادگاه رسیدگی می‌شود.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: اگر دولت به شخصی وعده‌ای بدهد و به وعده خود عمل نکند، شخص می‌تواند شکایت کند و به محل کار ابتدایی خود بازگردد.


چهار شنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن