تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804447255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم‌انداز گردشگری شیراز با همکاری مسئولان استان فارس تحقق می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهردار شیراز: چشم‌انداز گردشگری شیراز با همکاری مسئولان استان فارس تحقق می‌یابد شهردار شیراز با تأکید بر اینکه چشم‌انداز گردشگری شیراز با همکاری مسئولان استان فارس تحقق می‌یابد، گفت: تعداد گردشگران شیراز باید تا پنج سال آینده معادل 10 درصد جمعیت این شهر باشد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان ساعت 10:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس، علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و کمیسیون گردشگری این شورا، مسائل مربوط به حوزه گردشگری را با علاقه و جدیت پیگیری کرده‌اند و در شرایط کنونی همه به این نتیجه رسیده‌اند که حل اشتغال مردم شیراز در بحث صنعت گردشگری خلاصه می‌شود.
وی افزود: درست است که شیراز پایتخت فرهنگی است اما تحول در بحث گردشگری مستلزم برطرف کردن معضلات فرهنگی امروز شهر و مسائل نوین فرهنگی از قبیل آپارتمان‌نشینی و فرهنگ ترافیک است.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهر وایمار در آلمان با جمعیت کمتر از 150 هزار نفر بیش از 200 هزار نفر توریست دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان شهر وایمار خودش با دغدغه بسیار در یک برنامه و جشنواره، صندلی می‌چیند و اینها برای ما درس‌آموز است که در بحث گردشگری و به طور کل در مقولات مدیریتی باید نگاه خود را تغییر دهیم و همه با هم به میدان بیاییم.
مدیر ارشد شهری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شورا با شهرداری شیراز هماهنگ است، راهنمایی می‌کند، خط می‌دهد و کارها را به پیش می‌برد، تصریح کرد: حق هم همین است که همه با هم همدلانه کار کنیم تا بتوانیم شهر را به درجه‌ای برسانیم که بیکاری در این شهر وجود نداشته باشد و از این رو از حضور آقایان مهندس طالبان، نقیب‌زاده و دستغیب که در جلسه حاضر هستند و در تمام مواقع در بحث گردشگری همراهی کرده‌اند قدردانی می‌کنم.
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به گذشت چند روز از هفته جهانگردی و گردشگری بیان کرد: همه روزها و هفته‌ها می‌تواند روز گردشگری باشد و ما حتی در ماه محرم هم می‌توانیم بحث گردشگرپذیری را داشته باشیم چنانکه هند 150 میلیون مسلمان دارد و شیعیان این کشور علاقه‌مند دیدن سومین حرم اهل بیت (ع) نیز هستند که باید در همان کشور با راه اندازی دفاتر گردشگری برای جذب توریست برنامه ریزی کرد.
وی عنوان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با حمایت شورا مسائل و مشکلات طرح شده فعالان حوزه گردشگری را پیگیری کند.
شیراز و فارس بسته ای کامل از تمام عناصر گردشگری است
شهردار شیراز در پاسخ به پرسش برخی از فعالان گردشگری درباره طرح جامع گردشگری شیراز، گفت: برای تدوین طرح جامع فراخوان اعلام و طرح های متعدد دریافت شد و گروهی از اساتید دانشگاه آن را بررسی کردند و در نهایت دانشگاه اصفهان که قوی‌ترین طرح را ارائه داده بود، پذیرفته شد.
علیرضا پاک‌فطرت افزود: 50 استاد دانشگاه در این امر دخیل هستند که 10 استاد و ناظر عالیه (دکتر هل‌فروش عضو هیئت علمی دانشگاه وین) شیرازی هستند و مدیر پروژه نیز شیرازی است ضمن آن که بسیاری از اساتید دانشگاه اصفهان هم شیرازی هستند.
وی با اشاره به اینکه از سویی در صنعت گردشگری نمی‌توان به شیراز تنها نگریست بلکه باید در یک بسته، شیراز، اصفهان، یزد و حتی کاشان و کرمان با هم دیده شود، خاطرنشان کرد: در طرح جامع گردشگری باید این مسائل دیده شود چراکه بسیاری گردشگران می‌خواهند تمام این شهرها را با هزینه کمتر ببینند و شاید بازدید از یک شهر برای آنها به صرفه نباشد که البته شیراز و فارس بسته ای کامل از تمامی عناصر گردشگری است.
تأکید بر راه اندازی قطار سریع السیر شیراز-اصفهان
شهردار شیراز به برخی مشکلات این حوزه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: نمی‌شود گردشگر را سوار اتوبوس شیراز ـ اصفهان کرد که هفت ساعت اتوبوس سواری کند ضمن این که آنها آمار کشته‌های جاده‌ای را می‌دانند پس باید در این حوزه به صورت جامع مسائل را دید و بررسی کرد.
علیرضا پاک‌فطرت بر اینکه در طرح جامع گردشگری باید مسائل تا 20 سال بعد دیده شده و نظرات فعالان گردشگری در آن لحاظ شود، تأکید کرد.
شهردار شیراز با تأکید بر اینکه برنامه‌های حوزه گردشگری شهر شیراز باید به گونه‌ای تنظیم شود که این شهر 5 تا 10 سال آینده معادل 10 درصد جمعیت خود توریست داشته باشد، خاطرنشان کرد: این کار بزرگ اما شدنی است و با ظرفیت‌های موجود باید زیرساخت‌های لازم اعم از تخت اقامتی و جاذبه‌های جدید را فراهم کرده و به سمت تحقق اهداف حرکت کنیم.
علیرضا پاک‌‌فطرت اظهار داشت: شهرداری شیراز برای حل آن مشکلاتی که در حوزه شهرداری باشد آماده همکاری کامل با صاحبنظران و فعالان گردشگری است اما باید توجه شود که مدیریت واحد شهری در حال حاضر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه شهرداری امروز بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار است و اوراق مشارکتی که می‌فروشد 10درصد توسط مردم فارس و شیراز خریداری می‌شود و مابقی را دیگر استان‌ها می‌خرند، افزود: همین اوراق باعث شده حداقل یک میلیون متر مربع ساخت و ساز در شیراز شده که از این بابت تعداد زیادی شغل ایجاد شده است.
شهردار شیراز یادآور شد: پروژه‌های در دست احداث فرهنگی، تجاری، تفریحی و ورزشی متعدد در شیراز وجود دارد که می‌تواند حداقل نیمی از روز، یک خانواده را سرگرم کند اما به سبب همان نبود مدیریت واحد، مشکلاتی در بحث تاسیسات و برق و سایر موارد وجود دارد.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه در تمام کشورها و شهرهای گردشگری، عبور اتوبوس توریست در همه جا آزاد است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها حت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن