تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804030647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان كارتن‌خواب نوزاد معتاد به دنيا مي‌آورند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زنان كارتن‌خواب نوزاد معتاد به دنيا مي‌آورند
رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت می‌گوید: سالانه ۷۰ هزار نوزاد از مادران معتاد و با اعتياد به دنيا مي‌آيند...
نویسنده : زهرا چيذري 


رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت می‌گوید: سالانه ۷۰ هزار نوزاد از مادران معتاد و با اعتياد به دنيا مي‌آيند كه اين نوزادان بايد براي ترك و رفع علائم اعتياد در بيمارستان بستري شوند. تنها در كلانشهر تهران روزانه دو نوزاد معتاد به دنيا مي‌آيند، به گونه‌اي كه به گفته سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري تولد نوزادان معتاد در كشورمان نگران كننده است.
هشدار درباره تولد روزي دو نوزاد معتاد در كشور موضوعي است كه همين چند وقت پيش از سوي رئيس كميسيون اجتماعي شوراي شهر تهران رسانه‌اي شد. به گفته فاطمه دانشور در حال حاضر آمار دقيقي از ولادت نوزادان معتاد در تهران وجود ندارد و تنها آمار موجود، آمار مراجعات زايمان زنان كارتن‌خواب به بيمارستان‌ها است. رئيس كميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، از افزايش آمار ولادت نوزادان معتاد پايتخت به نسبت گذشته خبر داده و گفته بود: در گذشته گزارش سه تا چهار تولد نوزاد معتاد در هر ماه داشتيم ولي حالا به طور ميانگين دو تولد در هر روز گزارش مي‌شود. رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت نيز از تولد 70 هزار نوزادان معتاد صحبت مي‌كند. همه اين آمار و ارقام‌ها و پيچيدگي درمان معتاداني كه با اعتياد چشم به دنيا باز مي‌كنند، موجب شده سخنگوي ستاد مبارزه با مواد ‌مخدر رياست جمهوري در اين‌باره اظهار نگراني كند.
 
تجربه خماري در نوزادي
اگرچه عليرضا نوروزي، رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت استفاده از واژه نوزاد معتاد را علمي نمي‌داند اما با اشاره به تولد سالانه ۷۰ هزار نوزاد از مادران معتاد تأكيد مي‌كند: اين نوزادان بايد براي ترك و رفع علائم اعتياد در بيمارستان بستري شوند.
به گفته وي اين آمار طي مطالعاتي در يك دوره چهار ساله از 100 هزار مادر باردار به دست آمده كه در خوداظهاري، 5/0 درصد آنها به مصرف مواد مخدر اعتراف كردند. بنابراين با توجه به تولد يك ميليون و 400 هزار نوزاد در سال، مي‌توان نتيجه گرفت سالانه 70 هزار كودك از مادراني متولد مي‌شوند كه اعتياد به مواد مخدر دارند. به گفته نوروزي تمام علائمي كه در بين مردم به خماري موسوم است مانند گريه كردن، بي‌قراري، آبريزش بيني، شير نخوردن، وزن نگرفتن، تب و اسهال در اين نوزدان ديده مي‌شود. رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت درمورد نحوه درمان اين نوزادان گفت: نوزاداني با چنين علائمي بايد در بيمارستان و بخش NICU بستري شوند و به‌وسيله محلول مرفين در يك دوره درماني 10 تا 14 روزه درمان شوند.
 
ترك دادن نوزادان معتاد
پرويز افشار سخنگوي، ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري با بيان اينكه آمار دقيقي از ميزان نوزادان متولد شده از مادران معتاد در دسترس نيست، مي‌افزايد: نوزاداني كه از مادران معتاد به اپيوئيدها (مخدرهاي سنتي) متولد مي‌شوند، مبتلا به سندروم محروميت نوزادي هستند كه اين سندروم باعث بدحالي شديد اين نوزادان شده، تا اندازه‌اي كه براي نگهداري آنها بايد اين نوزادان را در بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان بستري كرد.
وي با اشاره به آمار ارائه شده از سوي رئيس اداره پيشگيري و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، به سهم 10 درصدي زنان از جمعيت معتادان كشور اشاره كرد و مي‌افزايد: گرچه اين زنان غالباً در سن باروري و زاد و ولد قرار دارند ولي محاسبات ما با آمار ارائه شده ولادت سالانه 70 هزار نوزاد در كشور، اختلاف دارد.   افشار با تأكيد بر پيچيدگي‌هاي درمان اعتياد اين نوزادان مي‌گويد: در مرحله نگهداري از نوزادان مبتلا به اين سندروم زجرآور بايد پيش از هر چيز، ميزان دُز انتقالي از جفت در رحم مادر به اين نوزاد تعيين و با در نظر گرفتن مصرف مادران، دُز مورد نياز مرفين يا اپيوم اين نوزادان تعيين شود و از طريق سرم به آنها منتقل شود. به باور وي اگر آمار ارائه شده صحت داشته باشد و سالانه 70 هزار نوزاد معتاد در كشور متولد شوند با مسئله‌اي نگران‌كننده مواجهيم و اين موضوع در كميته درمان مورد بحث قرار خواهد گرفت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن