تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802525505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش اعضای شورا به برنامه های شهرداری تهران در محله هرندی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
واکنش اعضای شورا به برنامه های شهرداری تهران در محله هرندی

جلسه شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 2951558 - سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
جامعه > شهری

اعضای شورا به برنامه های شهرداری تهران در محله هرندی واکنش های متفاوتی داشتند. به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر تهران پس از سخنان معاون شهردار در خصوص طرح انضباط شهری دیدگاه های خود را مطرح کردند. فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه بالاخره تابوی محله هرندی شکسته شد و همگان در مورد مشکلات این محله صحبت می‌کنند، گفت: از این بابت از مسئولان شهرداری تشکر می‌کنم چرا که پیش از این هیچ کس نمی‌توانست در مورد مشکلات خاص این محل صحبت کن.  دانشور با بیان بر اینکه مسئولان با استفاه از رسانه‌ها حساسیت‌هایی را در مردم، تجار و بازرگانان ایجاد کرده‌اند، گفت: من در اتاق بازرگانی نیز فعالیت دارم و تجار و بازرگانان نسبت به این محله حساس شده‌اند و می‌خواهنند همچون گذشته که نهضت مدرسه سازی را در این کشور به راه انداختند برای حل آسیب‌های اجتماعی این محله نیز موثر باشند.

دانشور با بیان اینکه باید شهرداری را برای انجام اقداماتش در محله هرندی همراهی کرد گفت: اما نقدهای منطقی نیز به اجرای این طرح دارم چرا که سند اقدامی که چشم انداز، استراتژیک و چراغ راه آینده اجرای این طرح باشد وجودندارد و مسئولان شهرداری باید پس از نوشتن این سند اقدام، آنرا به شورای شهر آورده و مصوب کنند.

سرخو:در اجرای پروژه هرندی کودکان به مدرسه و آموزشهای عمومی هدایت شوند محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران درباره محله هرندی، تاکید کرد: اجرای طرح سلامت‌یاران بسیار خوب است اما تا یک ماه قبل هنوز مشکل بیمه زنان کارمند در خانه‌های سلامت حل نشده بود که لازم است این موضوع نیز رسیدگی شود.

سرخو بر ضرورت اجرای برنامه‌های خوداشتغالی در محله هرندی تاکید کرد و گفت: در قالب آموزش‌های کوتاه‌ مدت و با روش‌های کم‌هزینه می‌توان برای گروهی از این افراد شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به ممنوعیت کار کودکان ۱۵ سال تاکید کرد: اگر کشوری از کار کودکان استفاده کند تولیداتش توسط دیگر کشورها تحریم می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی در این رابطه باید به این قاعده پایبند باشند. و ما در این طرح باید هدفمان این باشد تا کودکان را به طرف مدرسه و آموزشهای عمومی سوق دهیم.
وی همچنین افزود :سعی شود تمام اقدامات این پروژه در قالب برنامه ۵ ساله صورت بگیرد تا برخی از برنامه ها زمین نماند انصاری: در برخورد با آسیب های اجتماعی نباید جزیره ای عمل کرد غلامرضا انصاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی درباره پروژه شهید هرندی اظهار داشت: ما هم اکنون در آغاز راه هستیم و نمی‌توانیم با آسیب‌های اجتماعی به صورت جزیره‌ای عمل کنیم بلکه این معضلات باید به صورت ملی دیده شوند انصاری، گفت: باید تمامی دستگاه‌ها درباره متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، معتادین و ... اقدام کنند. ما باید مسائل مربوط به آسیب‌اجتماعی را همه جانبه ببینیم و نباید به صورت ابتدایی عمل کنیم بنابراین همکاری بین بخشی نیاز است.

وی به مصاحبه اخیر رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه مسئولیت بحران در تهران بر عهده شهرداری است، گفت: با توجه به اینکه هلال احمر امکانات و منابعی به صورت بین‌المللی در اختیار دارد ونیز حکمی که از رئیس جمهور دریافت می‌کند چگومه است که تنها شهرداری را متولی بحران می داند پس هلال احمر کجای کار است؟

وی گفت: دو سیل در استان تهران اتفاق افتاد که موجب شد تعدادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند و هیچکدام از دستگاه‌ها نیز پاسخگو نبودند.

انصاری با اشاره به گزارش معاون شهردار تهران، خاطر نشان کرد: در کنار مطالعات صورت گرفته باید به صورت میدانی عمل کنیم.

وی به گستره وظایف شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: شهرداری همراه با مطالعات اجتماعی به معضلات شهر ورود پیدا کند اما نباید عملکرد شهرداری بگونه ای باشد که باعث توقعات بی‌جا شود.

اقبال شاکری: مدل انجام کار در پروژه شهید هرندی ارئه شود اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، در ادامه گزارش معاون شهردار تهران، گفت:درطرح محله هرندی باید مدل انجام کار ارائه شود تا در شورا بررسی شود.
وی پیشنهاد داد : تمام پروژههای واقع در مناطق برخوردار را به پروژههای محله های کم برخوردار متصل کنیم به گونه ای که در مناقصات امتیاز را به مشاوران و طراحانی بدهیم که در چند پروژه در مناطق کم برخوردار اجرا کرده باشند.

شاکری درخصوص پروژه شهید هرندی اظهار داشت: در خصوص پروژه شهید هرندی همانطور که مشخص است تعداد افرادی که در آنجا فاقد شغل هستند بالاست لذا تا اشتغال ایجاد نشود چرخه ساماندهی محله هرندی تکمیل نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار باید زیر ساختهای حقوقی و اشتغال فراهم شود، گفت: سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود واین در صورتی است که دولت تنها می‌تواند برای ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کند و در مقابل هر ساله ۲ میلیون نفر به بیکاران اضافه می شود. بنابراین باید اقداماتی از جمله دورکاری در محله هرندی اتفاق بیفتد تا بتوانیم نسبت به اشتغال این افراد نیز اقدام کنیم. الهه راستگو عضو کمیسیون و اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران  هم پس ازگزارش منطقه هرندی درپاسخ بهاعضاء مدافع عملکرد شهرداری درخصوص احداث بیمارستان هسته ای با بیان اینکه همه اعضا شورا هم قسم شدیم که حافظ منافع مردم باشیم اظهار داشت : شهردار تهران ازمعاونینی برخوردار است که اگر لازم به دفاع باشد می دانند که قانونمند چه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اعتراض اعضای شورا به عملکرد شهرداری افزود: نماینده شهرداری موظف به پاسخگویی به این اعتراضات است.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هریک از اعضای شورا باید به عنوان منتخبین مردم مسئول حل معضلات آنان باشند تاکید کرد: اعضاء باید همواره هم قسم شدن درخصوص رفع مشکلات مردم را به یاد آورند. راستگو با بیان اینکه متاسفانه بیان این موضوعات هیچگاه خوشایند برخی اعضاء نبوده است اظهار داشت: بارها و بارها شاهد این گونه دفاعیات بی دلیل به خصوص در زمان عضویت درهیت رییسه بوده ام و تمامی این موضوعات در حالی است که همه ما در جایگاه دفاع از حقوق مردم هستیم نه شهرداری.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران از نمایندگانی توانمند جهت دفاع از عملکرد برخوردار است افزود: همین مسئله ضرورت حمایت های مبهم اعضای شورا را به حداقل می رساند.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهادشهر تهران در ادامه به گزارش شهرداری تهران از طرح ارتقاء کیفیت زندگی درمرکز تاریخی تهران اشاره کرد وگفت: گزارش ارائه شده حاکی از برنامه مدونی است که متاسفانه اجرا تمام موضوعات درآن مشخص نیست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن