تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804746402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزان نگران سرماي هواي زمستان نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
کشاورزان نگران سرماي هواي زمستان نباشند موج - ساير رسانه ها؛ بررسي‌هاي مرکز ملي اقليم‌شناسي سازمان هواشناسي کشور نشان مي‌دهد که سرماي امسال ايران شبيه سرماي سال‌هاي 1341، 1347، 1351، 1361، 1376 و 1386 نيست و زمستان معتدلي در پيش روي کشاورزان است که سازمان هواشناسي در صورت رصد هرگونه تغيير در شرايط جوي، دو هفته زودتر از شروع فصل سرما هشدارهاي لازم را ارائه خواهد داد.
ايانا نوشت:
رئيس سازمان هواشناسي کشاورزي کشور با اعلام اين خبر گفت: مرکز ملي اقليم‌شناسي سازمان هواشناسي کشور از سه ماه گذشته در پيش‌بيني‌هاي ماهانه و فصلي خود که همواره در هفته دوم هر ماه صادر مي‌شود، به رخداد النينو قوي امسال اشاره داشته و با توجه به اثر آن بر شرايط جوي، پيش‌بيني‌هاي فصلي و بارشي را به‌صورت متن و نقشه ارائه کرده است.
مسعود حقيقت افزود: بر اساس پيش‌بيني‌هاي فصلي صورت‌گرفته اين مرکز براي پاييز امسال با توجه به اثر النينو، بارش با آغازي زودتر از فصل و با گرايش به نرمال پيش‌بيني شده است. همچنين ميانگين حدود يک درجه بيش از نرمال 50 ساله برآورد شده که با توجه به نوسان دمايي سال‌هاي اخير، انحراف چنداني ندارد.
وي خاطرنشان کرد: موضوع مهم آن است که ميانگين دما و بارش در يک دوره تناوب حدود يک هفته، مسئله‌اي عادي شمرده مي‌شود و انتظار مي‌رود در زمستان نيز بارش نرمال با گرايش جزئي به کمتر حادث شده و در نيمه دوم زمستان يعني بهمن‌ تا 1.5 درجه بيش از نرمال پيش‌بيني شده باشد.
رئيس سازمان هواشناسي کشاورزي کشور ادامه داد: بررسي شاخص‌هاي النينو و لانينا نشان مي‌دهد که سرماي شديد زمستان 1386 با لانينا همراه بوده که طي آن، دماي هواي تهران براي حدود 10 روز همواره زير صفر بود و کمينه دما نيز طي يک ماه زير صفر باقي ماند و کمترين آن به منفي 11 درجه رسيد.
حقيقت تصريح کرد: طي اين دوره، کمترين دما در اردبيل، همدان، شهرکرد، مشهد، فرودگاه امام، بيرجند و رشت به ترتيب به 32، 31، 21، 20 و 12 درجه زير صفر ثبت شد و حتي در اهواز به صفر رسيد.
وي يادآور شد: بررسي‌هاي اين دو شاخص، سرماي سال 1386 با بارش برف در سطح کشور را نشان داد که در خراسان رضوي به خشک شدن درختان انار 50 ساله منجر شد؛ لذا با بررسي شاخص‌هاي پيش‌بيني دوره‌هاي سرد و زمستان سال‌هاي 1341، 1347، 1351، 1361، 1376 و 1386 مي‌توان براي سال جاري نيز پيش‌بيني‌هايي با ضريب بالا را به‌دست آورد.
حقيقت تأکيد کرد: نتيجه بررسي‌هاي لمينا که نشان‌دهنده جريان‌هاي اقيانوسي است و با جابه‌جا شدن هواي گرم و سرد مي‌تواند شاخص‌هاي دما را متغير کند و به‌ويژه در سواحل کشور پرو خود را نشان خواهد داد، اثبات مي‌کند سرماي سال جاري ايران نمي‌تواند خارج از مختصات سال‌هاي گذشته باشد.

کشاورزان نگران سرماي امسال نباشند
رئيس سازمان هواشناسي کشاورزي کشور اظهار داشت: بررسي‌هاي شاخص‌هاي دما نشان مي‌دهد زمستان امسال ايران نمي‌تواند زمستان سخت سال‌هاي سرد ذکرشده بالا را تکرار کند و انتظار مي‌رود زمستان معتدلي پيش روي کشاورزان باشد.
وي همچنين گفت: با اين وجود، سازمان هواشناسي کشاورزي کشور اين آمادگي را دارد که دو هفته پيش از شروع فصل سرما، هشدارهاي لازم را به کشاورزان ارائه کند تا اقدامات پيشگيرانه لازم را به‌عمل آورد.
حقيقت در پاسخ به اين پرسش که چرا پيش‌بيني‌هاي صورت‌گرفته جهاني براي ايران حادث نمي‌شود، افزود: مرکز ملي اقليم‌شناسي سازمان هواشناسي کشور با رصد شاخص‌هاي دما طي 50 سال گذشته به‌ويژه سال‌هاي سرد به اين نتيجه رسيده است که امسال زمستان ايران زمستان سردي هم‌پايه با سال‌هاي 86 نيست و وضعيت بارش نيز متناسب با زمستاني معتدل خواهد بود؛ هرچند احتمال منفي شدن دما وجود دارد.
وي خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسي کشاورزي کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و اين امکان را دارد که با معکوس شدن فاز لمينا، طي دو هفته زودتر از شروع فصل سرما هشدارهاي لازم را به کشاورزان ارائه کند.
حقيقت در پايان تصريح کرد: بررسي‌هاي کارشناسانه سازمان‌هاي هواشناسي با ضريب اعتماد بالا حدود دو هفته قبل از شروع حادثه طبيعي رخ مي‌دهد و نبايد از اکنون که در فصل پاييز هستيم، کشاورزان را براي فصل زمستان نگران کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن