تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819803950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح نظام برنامه و بودجه مطالبه هميشگي از دولت بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
نوبخت مطرح کرد: اصلاح نظام برنامه و بودجه مطالبه هميشگي از دولت بوده است موج-سخنگوي دولت که براي دفاع از يک فوريت لايحه تنظيم برخي از احکام مربوط به برنامه‌هاي توسعه در مجلس حاضر شده بود اين لايحه را پاسخي به مطالبه‌اي که همواره مجلس از دولت داشته است عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد باقر نوبخت، در سخناني در نشست علني امروز مجلس اظهار کرد: اصلاح نظام برنامه و بودجه انتظاري بوده که همواره نمايندگان از دولت داشته‌اند و در جلسات بين دولت و مجلس مطرح مي‌شده است.
وي با اشاره به لايحه تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت که سال گذشته در مجلس تصويب شد گفت: اين کار در خصوص بودجه صورت گرفت و نه تنها بودجه امسال به وقت ارائه مي‌شود بلکه از امسال همه تبصره‌هاي تکراري بودجه در لايحه نخواهد بود. اين تبصره‌ها در قالب قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت در قانون مورد توجه قرار مي‌گيرد. براي برنامه توسعه هم همين وضعيت وجود دارد.
نوبخت افزود: هر برنامه ميان مدتي که از سوي دولت ارائه مي‌شود تعداد قابل توجهي ماده و حکم دارد. براي مثال برنامه پنجم توسعه با 235 ماده تقديم مجلس شد. برخي از اين احکام مربوط به برنامه چهارم و برخي سوم توسعه هستند. آنچه الان در دستور کار دولت است، تجميع بندها و مواد تکراري است که در قانون‌هاي قبلي آمده بود. براي اين که اين آسيب در برنامه ششم تکرار نشود تمامي موادي که در برنامه‌هاي قبل تکرار شده و مورد تاييد قرار گرفته در اين لايحه مطرح مي‌شود تا به صورت دائمي در بيايد.
به گفته‌ي نوبخت، در برنامه پنجم توسعه 1114 ماده وجود دارد که تکراري هستند.
سخنگوي دولت همچنين با اشاره به برنامه‌هاي توسعه پيش از انقلاب اسلامي و پس از انقلاب اسلامي عنوان کرد: برنامه اول 10 ماده برنامه دوم 21 ماده برنامه سوم 37 ماده، برنامه چهارم 38 ماده و برنامه پنجم قبل از انقلاب 9 ماده داشت. بعد از پيروزي انقلاب نيز مجددا تعداد اين ماده‌ها زياد شد. برنامه‌ي اول 52 ماده، برنامه دوم 101 ماده، برنامه سوم 199 ماده، برنامه چهارم 234 ماده و برنامه پنجم شامل 235 ماده است که فقط در برنامه چهارم 164 ماده تکرار شده است.
نوبخت خاطرنشان کرد:‌ ما بعد از 10 برنامه توسعه نبايد اشکالات را تکرار کنيم.به همين دليل کارگروهي تشکيل شد و همه مواد را بررسي کرديم و متوجه شديم که نياز نيست برخي مواد به صورت قانون در بيايد؛ چون در قوانين قبلي به شکلي دائمي شده است. حدود 50 ماده وجود دارد که کمک مي‌کند برنامه‌هاي توسعه را انجام دهيم.ما 15 آذر بودجه را تقديم مجلس مي‌کنيم و اين موارد مورد توجه مجلس قرار مي‌گيرد. بعد از 15 آذر در اين فاصله لايحه برنامه را با حداقل بندها تقديم مي‌کنيم و با توجه به اين که مجلس نيز وقفه‌اي براي انتخابات خواهد داشت همه‌ اين ها قبل از سال جاري بررسي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن