تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظی: ایران هم دنبال شکستن انحصار اينترنت است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واعظی: ایران هم دنبال شکستن انحصار اينترنت است
وزير ارتباطات روسيه با بيان اينكه انحصار حاكميت اينترنت زمينه سوء استفاده را فراهم مي‌كند، گفت: ايران مي‌تواند به كشورهاي موافق با شكستن انحصار حاكميت اينترنت بپيوندد.


وزير ارتباطات روسيه با بيان اينكه انحصار حاكميت اينترنت زمينه سوء استفاده را فراهم مي‌كند، گفت: ايران مي‌تواند به كشورهاي موافق با شكستن انحصار حاكميت اينترنت بپيوندد. این در حالی است که وزیر ارتباطات ایران نیز از همکاری نهاد مطبوعش با کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان خبر داد.
نيكلاي نيكي فوروف وزير ارتباطات روسيه در ديدار با وزير ارتباطات ايران در تهران بر گسترش بازارهاي دو كشور، در بخش IT و ضرورت امنيت اطلاعات تأكيد كرد و گفت: مطمئن هستم اين ديدار و مذاكرات به عميق‌تر شدن روابط بين دو كشور كمك خواهد كرد و من به عملياتي شدن مباحث مطرح شده بسيار خوشبين هستم.
وي خطاب به وزير ارتباطات ايران گفت: انتخاب شما را به رياست كميسيون مشترك ايران و روسيه تبريك مي‌گويم و اميدوارم اين انتصاب، به توسعه بيشتر روابط تجاري دو كشور منجر شود.
او با بيان اينكه سالانه چندين بار در اجلاس‌ها و كنفرانس‌هاي بين‌المللي با يكديگر ديدار مي‌كنيم، ادامه داد: يك روز پيش در اجلاس بريكس كشورهايي چون برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي حضور داشتند و بر شكستن انحصار حاكميت اينترنت تأكيد كردند. وزير ارتباطات روسيه با بيان اينكه در اجلاس بريكس 40 درصد جمعيت كل جهان عضو هستند، ادامه داد: ايران نيز مي‌تواند به كشورهاي موافق با شكستن انحصار حاكميت اينترنت بپيوندد.
وي با اشاره به اينكه كشورهاي عضو بريكس با زبان تحريم مخالف هستند، گفت: انحصار حاكميت اينترنت، زمينه سوء استفاده را فراهم مي‌كند. نيكلاي نيكي فوروف با ارائه توضيحاتي درباره موتور جست‌وجوي ياندكس ادامه داد: لازم است براي فعاليت آن در ايران با ايجاد دفتر و ديتاسنتر، همكاري‌هاي دو‌جانبه خود را آغاز كنيم.
از سوی دیگر وزير ارتباطات گفت: در نشستي با وزير ارتباطات روسيه توافق كرديم تا موتور جست‌وجوي يان‌دكس در ايران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرويس بهتري ارائه دهد.
محمود واعظي در ديدار با وزير ارتباطات روسيه اظهار كرد: روابط ايران و روسيه در بخش سياسي، امنيتي، اقتصادي و ICT در حال گسترش است و جمهوري اسلامي ايران آمادگي تبادل نظر در همه بخش‌ها را با كشور روسيه دارد.
وي با اشاره به برگزاري اجلاس بريكس در مسكو اظهار كرد: در رابطه با كاهش انحصار مديريت اينترنت در جهان رايزني‌هاي خود را با كشور روسيه و كشورهاي موافق شكست انحصار ادامه خواهيم داد و در قالب ITU و جلسات WSIS با هم تعامل و مذاكرات خوبي خواهيم داشت. او با بيان اينكه اجلاس بريكس در مسكو باب جديدي را پيش روي كشورها قرار مي‌دهد، افزود: اواسط ماه دسامبر در نيويورك در سازمان ملل براي سرنوشت انحصار اينترنت تصميم‌گيري خواهد شد.
وزير ارتباطات ابراز كرد: كشورهايي كه معتقدند اينترنت نبايد انحصاري باشد بسيار زياد هستند و حتي بسياري از كشورهاي اروپايي نيز به دليل اتفاقات سال‌هاي گذشته از اين مسئله حمايت مي‌كنند.
وي بر همكاري در زمينه تحقيقات و توسعه تأكيد كرد و ادامه داد: در ايران سالي 200 هزار نفر در حوزه ICT فارغ‌التحصيل مي‌شوند و در بسياري از كشورهاي مطرح در حوزه ICT مديران برجسته بخش IT ايراني هستند كه در اين ميان، مي‌توانيم با همكاري يكديگر از محصول فكر و انديشه آنها، براي توليد محصول استفاده كنيم.
او بر اهميت امنيت اطلاعات براي همه كشورها تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران و كشور روسيه مي‌توانند در اين زمينه از تجربيات يكديگر استفاده كنند و امنيت اطلاعات را براي شهروندان بالا ببرند. واعظي با اشاره به اينكه شركت‌هاي روسيه در رابطه با شبكه‌هاي اجتماعي توفيقات خوبي به دست آورده‌اند ادامه داد: ايران به دنبال آن است كه شبكه‌هاي اجتماعي داخلي خود را تقويت كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن