تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804033150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض به انحصار واردات شکر خام |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض به انحصار واردات شکر خام
حق مسلم ما برای واردات مواد اولیه (شکر خام) به مدت حدود یک سال و نیم است که از ما سلب شده و دقیقا نمی‏دانیم چرا این حق ضایع شده و اصولا چرا باید صنایع قند کشور این همه خسارت را تحمل کند؟ مسئول این خسارات وارده چه کسی و چه ارگانی است؟
کد خبر: ۵۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ - 25 October 2015


مجموعه ارزش آفرینان کردستان که یک گروه صنعتی – مالی در منطقه محروم کشور است، علیرغم ایجاد سه کارخانه قند و تصفیه شکر در نقاط مختلف کشور و اشتغالزایی برای بیش از 1000 نفر کارگر و شفافیت عملکرد مالی در حال حاضر به دلیل عدم امکان ثبت سفارش واردات مواد اولیه برای تداوم تولید با مشکلات جدی مواجه شده است.


صدیق غلامی سرمایه گذار و رئیس هیات مدیره مجموعه ارزش آفرینان کردستان هفته گذشته پس از بازدید مهندس محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کارخانجات صنعت قند پیشوا که زیر شاخه این گروه مالی – صنعتی است، در گفت و گو با دنیای اقتصاد ، با بیان مطلب فوق نکات قابل توجهی را در ارتباط با مشکلات صنعت قند و کارخانجات این گروه مطرح کرد.


ارزش آفرینان کردستان، در حال حاضر علاوه بر کارخانجات صنعت قند پیشوا در مرکز کشور که در شهرک صنعتی پیشوا در استان تهران مستقر است یک کارخانه مشابه نیز در شهرستان سقز در غرب کشور و یکی دیگر در شهر مشهد استان خراسان رضوی در شرق کشور دایر نموده که به لحاظ مشخصات تولید و سرمایه‏گذاری‏های انجام شده در این کارخانجات قابل توجه است.
تاسیسات این مجموعه در پیشوا در زمینی به وسعت 24 هزار مترمربع که 11 هزار مترمربع از آن مسقف می‏باشد، با سرمایه گذاری بالغ بر 14 میلیارد تومان منهای قیمت زمین و اشتغالزایی 300 نفر به طور روزانه در 3 شیفت 120 تن تولید قند شکسته و 70 الی 100 تن تصفیه شکر سفید ظرفیت سازی شده و در فردوس مشهد نیز با 350 نفر کارگر روزانه 200 تن تولید قند شکسته و در سقز هم روزانه 100 تن قند و 100 تن شکر به صورت همزمان با به کارگرفتن 250 نفر کارگر ظرفیت تولید ایجاد کرده است که منطبق با استانداردهای ملی و سلیقه مصرف کنندگان با بالاترین کیفیت و تکنولوژی روزآمد (تولید قند کتابی) بخشی از بازار قند کشور را تأمین می‏کند همچنین بیش از 100 نفر نیز در واحدهای بازرگانی این مجموعه تحولات بازار را رصد کرده و خدمات لازم را ارائه می‏دهند.
با این حال علیرغم این توانمندی‏ها که بدون حمایت های لازم مسئولان و صرفا با اتکاء به قابلیت های مدیریتی کسب شده و دهها تقدیرنامه و لوح های مختلفی هم که از سوی سازمانهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، معد وتجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان استاندارد ایران به این مجموعه تعلق گرفته، لیکن مجموعه ارزش آفرینان کردستان، با مشکلات و موانعی روبروست.
غلامی در این گفت و گو با اشاره به اینکه تاسیسات این مجموعه در شرق، مرکز و غرب کشور با نیت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و کمک به رونق اقتصادی این مناطق از طریق ارائه تولیدات سالم به مصرف کنندگان انجام گرفته است، نخستین مشکل در این عرصه را عدم امکان ثبت سفارش مواد اولیه (شکرخام) دانست و گفت: با وجود اینکه هنگام صدور مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری، واردات شکرخام و تصفیه آن در کارخانه و تولید قند از آن طریق پیش بینی شده بود، لیکن در یک سال و نیم اخیر، دولت این حق مسلم را از دست ما گرفته و واردات این محصول را به انجمن صنفی کارخانجات چغندری که ماموریت تولید شکر سفید از چغندر تولیدشده بخش کشاورزی را دارد واگذار کرده است، و حال آن که خود مسئولان نیز می‏دانند که چنین تصمیمی مغایر با تعهدات اولیه مسئولان صنعت و مغایر با هدفهای تولید است، زیرا که در این حالت تولید قند از صرفه اقتصادی خارج شده و کل تولید مترادف با ضرر و زیان می‏شود که در حال حاضر با مشقت فراوان تحمل می‏کنیم، ولی تحمل تا کی؟ چه کسی مسئولیت این ضرر و زیان ما و کارخانجاتی شبیه ما را به عهده می‏گیرد؟ و چه کسی مسئول زمین زدن صنعت قند است؟ وی می‏پرسد، چرا حق مسلم واردات مواد اولیه که در پروانه بهره برداری ما قید شده به مدت یک و نیم سال است که از ما سلب شده است؟


رئیس هیات مدیره مجموعه ارزش آفرینان کردستان مشکل دوم این مجموعه را کمبود سرمایه در گردش دانست و گفت: در حالی که تمام دار و ندار ما صرف سرمایه گذاری برای اعتلای تولید، ارزش آفرینی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز در محروم‏ترین مناطق کشور شده و در دارایی‏های ثابت (احداث کارخانجات) هزینه شده ولی هیچ یک از مسئولان تاکنون نیامده‏اند که بپرسند این کارخانه ها چطوری می‏چرخند؟ سرمایه در گردش خود را چگونه تامین می‏کنند؟ حقوق کارگران را و یا خرید مواد اولیه را از کجا تامین می‏کنند؟ اینها درد صاحب صنعت است، یعنی کمبود سرمایه در گردش امروزه جریان تولید را با مشکل جدی روبرو ساخته است. این در حالی است که مسئولان ذیربط چشمان خود را بر مسائل تولید بسته و فقط به شعار حمایت از تولید بسنده کرده‏اند و هیچگونه حمایت از این مجموعه ها به عمل نمی‏آورند.


غلامی فهرستی از این نیازها را تهیه کرده و درخواست‏های خود را به مسئولان ذیربط مکرراً ارائه کرده است، ولی عدم پاسخگویی به این نیازهای ضروری به عنوان یک علامت سوال در ذهن وی مطرح است.


این کارآفرین برجسته و چهره ممتاز صنعت قند کشور مشکل بعدی را این گونه مطرح می‏کند که با توجه به اهتمام جدی مجموعه در شفافیت و صداقت عملکرد مالی و انعکاس هر گونه عملیات مالی در دفتر و اظهارنامه‏های مالیاتی، متاسفانه عدم همکاری مشتریان برای تقبل فاکتور فروش به نام خودشان، به دلیل اینکه سایر رقبا، این روال درست را رعایت نمی‏کنند، آنان با ارائه فاکتورهای فروش صوری در لیست معاملات 169 خود مفری برای مشتریان و خود ایجاد نموده‏اند. در حالی که اداره امور مالیاتی کشور هنوز هیچ راهکاری برای مسدود ساختن این راه فرار مالیاتی ارائه نداده و در نتیجه رقبا جلو افتاده اند. وی می‏پرسد چرا باید عملکرد صادقانه مودیان خوش حساب مالیاتی به این صورت قربانی شود؟ در صورتی که با بررسی گردش مالی حسابهای بانکی مودیان مالیاتی مشکل حل شده و آنها را وادار به ارائه اظهارنامه براساس گردش مالی خواهد نمود.


اگر مسئولان چاره ای نیاندیشند تعطیلی کارخانجات مجموعه باز تاب کشوری و فرا کشوری خواهد  داشت که در این صورت برای بدخواهان مجالی برای زیر سئوال بردن مدیریت صتعت کشورمان فراهم می گردد که اصلا خوشایند  نمی باشد.


وی در پایان درخواست کرد که جهت جلوگیری از تعطیلی کارخانجات مجموعه ارزش آفرینان کردستان مسئولان صنعتی کشور به درخواست های مکرر این مجموعه در جهت صدور مجوز واردات شکر خام، تامین سرمایه در گردش و جلوگیری از فرار مالیاتی عنایت نشان داده و پاسخ دهند.





























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن