تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804713187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: فاتحه مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با اعتماد به غرب خوانده شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
روحانی روحانی: فاتحه مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با اعتماد به غرب خوانده شد

ریشه‌های تاریخی «هشدار رهبری به نفوذ»؛
روحانی: فاتحه مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با اعتماد به غرب خوانده شد
امام برای مقابله با نفوذ، همواره بر حضور مردم در صحنه تاکید داشت. نتیجه اعتماد مشروطه‌خواهان به انگلیس، کودتای رضاخان و نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا کودتای ۲۸ مرداد بود.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در خصوص برجام، حاوی نکات مهمی بود که قطعا رعایت آنها میتواند موجب تضمین آینده جمهوری اسلامی شود. در بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب تاکیدی بر سابقه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی شده و اشاره می شود که آمریکا دشمنی خود را در قبل و حین مذاکرات حفظ کرده و در آینده نیز به آن ادامه خواهد داد. رهبر انقلاب در این نامه حتی در جایی اشاره می کنند که اصل این مذاکرات نیز در راستای دشمنی با ایران بوده است.
در گفتگویی تفصیلی با حجت الاسلام سید حمید روحانی، کارشناس باسابقه تاریخ انقلاب اسلامی، ریشه های نفوذ تاریخی آمریکا در ایران را مورد بررسی قرار داده ایم که در ادامه از نظر خواهد گذشت:
 
سوال: رهبر انقلاب در نامه اخیر خود به رئیس جمهور در خصوص توافق هسته ای نکاتی را در مورد مساله نفوذ مورد تاکید قرار دادند. ارزیابی شما از تغییر رفتار آمریکا از جنگ سخت و تحریم اقتصادی به نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشور چیست و چرا در این برهه اینقدر تشدید شده است.
حمید روحانی: آمریکا پس از حدود 36 سال توطئه و ترفندهایی که علیه ایران به کار گرفت، در عمل فهمید که نه با ترور های داخلی، نه با جنگ تحمیلی، نه با تحریم اقتصادی، نه با فتنه های مختلف مانند سال 88، نه با به صحنه آردن لیبرالیست های غرب زده، نتوانسته انقلاب اسلامی را به زانو درآورد و به چالش بکشد.
قهرا آمریکا در یک شرایط ناهنجاری قرار گرفته بود، انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای امام(ره) کاملا این حقیقت را روشن کرد که خط امام و اسلام ناب محمدی (ص)  در قابل توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام بسیار قوی و استوار است و دشمن نمی تواند با حربه های زنگ زده این انقاب را از پا در باورد.
آمریکا قبل از شروع مذاکرات در شرف شکستش حتمی بود، چون انقلاب اسلامی نه تنها در داخل ایران آمریکا را به چالش کشید، و توطئه های آمریکا نتوانست آن را آسیب پذیر سازد، در سطح منطقه هم چه در جریان لبنان و حزب الله و چه در جریان سوریه نقشه های آمریکا با شکست حتمی مواجه شد که البته با آبروریزی هم برای آمریکا فراهم شده بود.
لذا اینجا بود که آمریکا به از در سازش با ایران وارد شد و البته نه اینکه واقعا بخواهد با ایران از در صلح وارد شود بلکه نقشه آنها این بود که از آنچه که با جنگ و ترور و تهدید و تحریم نتوانست به آن برسد از راه مذاکره  و سازش به آن دست یابد.
در سراسر دو سال مذاکره آمریکا به دنبال این نبود که حقی را به ایران برساند و یا صلحی عزت مندانه بین ایران و آمریکا حاصل کند، بلکه دنبال این بود که بتواند راه نفوذی پیدا کند و از آن طرق کمر ایران را بشکند.
هوشیاری و زکاوت رهبری معظم و استفاده ایشان از تجربه های گذشته سبب شد که این نقشه جدید آمریکا به نتیجه نرسد. ایشان بارها خطر نفوذ آمریکا را مطرح کردند و در زمینه توئطه هایی که از راه نفوذ آمریکا می خواهد به آن برسد را بیان کرده و به مسئولان تذکر داده اند.
اما در مورد ریشه یابی اینکه بگوییم چرا آمریکا امروز بیشتر به دنبال این است که به کشور نفوذ کند باید بیان کنیم که آمریکا این روزها احساس می کند زمینه نفوذ در کشور بیش از قبل فراهم است، چون معتقد است برخی مسئولینی که امروز در مسند قرار گرفته اند نه اعتقادی به خط امام دارند و نه به خط مقاومت و تمام تلاششان این است که آمریکایی را که ملت ایران با خون جوانانشان بیرون کرد از پنجره به درون بکشانند.
لذا در این شرایط آمریکا با طمع بسیاری دندان تیز کرده تا راه نفوذ را در کشور فراهم سازد.
 
** فاتحه مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با اعتماد به غرب خوانده شد
سوال: مهمترین نکات رهبری در این خوصوص در نامه برجام به رئیس جمهور را چه نکاتی می دانید؟
حمید روحانی: در این پیامی که رهبری در زمینه برجام به رئیس جمهور ارسال کردند، نکاتی وجود دارد  که دقیقا مساله نفوذ و رفتار در مقابل آن را بیان میکند و ابعاد آن را روشن می سازد:
نکته اول این پیام در همن زمینه این است که به آمریکا اعتماد نکنید که آمریکا دشمن سوگند خورده اسلام است. این دستور مقام معظم رهبری اولا جنبه قرآنی و اسلامی دارد و دوما بر مبنای عقل و خرد این هشدار را مقام معظم رهبری دارند  که انسان به بهنانه مذاکره و سازش دزدی که چشم به مال و ناموس انسان دارد را هیچگاه در خانه راه نمی دهد. این از نظر عقلی و از نظر تجربی کاملا اثبات شده است.
چرا که در طول تاریخ هرگاه ما به جهانخواران اعتماد کردیم دچار مشکل و شکست بزرگی شده ایم.
در زمان مشروطه عده ای فریبکار مردم را اغفال کردند و به سفارت انگلستان کشاندند و باعث شدند نهضت عدالتخواهی قربانی شود و آخر الامر فاتحه این نهضت خوانده شد و نتیجه آن اعتماد به انگلستان این شد که رضا خان را از اصطبل انگلستان بیرون کشاندند و به صدر قدرت رساندند و یک حکومت فاشیستی و ضد مردمی بدتر از دوران قاجار بر کشور حاکم ساختند و خون مردم را در شیشه کردند.
در جریان ملی شدن صنعت نفت دوباره می بینیم که مصدق به آمریکا اعتماد کرد نتیجه آن این شد که کودتای 28 مرداد شکل گرفت و ایران را مجددا برای ربع قرن آمریکا ایران را غارت کرد.
دوم اینکه مقام معظم رهبری در این پیامشان هشدار دادند که مواظب خدعه دشمن باشید، دشمن چون دنبال نفوذ است و نه دنبال صلح قطعا از هر فرصتی برای نوذ استفاده می کند.
سوم اینکه توصیه می کنند که از ساده اندیشی بپرهیزید و گول دشمن را نخورید.
و چهارم اینکه در این برنامه مواظب باشید که عزت و اقتدار ملت ایران در  این راه خدشه دار نشود.
و پنجم هم اینکه آرمانهای انقلاب اسلامی را در حین اینکه برجام را ادامه می دهید پاس بدارید و اجازه ندید آمرانهای انقلاب اسلامی به چجالش کشیده شود.   سوال: با این اوصاف معتقدید که آمریکا قبل، حین و بعد از مذاکرات هسته ای رفتارش تغییر نکرده و نخواهد کرد؟
حمید روحانی: خصلت استکباری آمریکا غارت ملت هاست و حیات و دوام آن بسته به تجاوز و فزون‌خواهی و تحقیر ملت‌ها و غارت منابع و منافع کشورها است.
بنابراین آمریکا اگر خواسته باشد دست از غارت‌گری و نفوذ بردارد نابود می‌شود، حیات آمریکا بسته به همین تجاوز است، بنابراین این خصلت آمریکا است و هیچ فرقی نمی‌کند که چه با آن مذاکره کنیم و چه دست صلح به سمت آن دراز کنیم، آن دنبال اغراض و امیال شیطانی خودش است و در حقیقت شیطان بزرگ است. بنابراین در مقابل شیطان بزرگ جز مقاومت، ایستادگی، هوشیاری و عدم اعتماد راه دیگری وجود ندارد.
کسانی که عقل و خرد درستی داشته باشند، از گذشته‌ها تجربه آموخته باشند و اعتماد و اتکاءشان به ملت باشد، هیچوقت به دشمن اتکاء نمی‌کنند و به دشمن اعتماد نمی‌کنند و این حقیقت را به درستی با عقل و اندیشه و تجربه در می‌یابند که ارتباط و مذاکره و سازش با دشمن جز ذلت و بدبختی چیزی به همراه ندارد و آن چیزی که می‌تواند دشمن را ناامید کند مقاومت است که هم دستور قرآن است و هم عقل و خرد این را کاملاً به انسان می‌آموزد هم تجارب تاریخی این را نشان می‌دهد که نباید به دشمن اعتماد کرد و با دشمن سازش کرد.
 باید در مقابل دشمن سرسختانه ایستاد و سازش ناپذیر بود و کسانی که به آمریکا اعتماد کردند و دست سازش به سوی آمریکا دراز کرده‌اند و دروازه کشورشان را به سوی آمریکا باز کرده‌اند به چه ذلت و بدبختی گرفتار شده‌اند؛ بنابراین راه عزت، راه سربلندی، راه پیشرفت و راه توسعه تسلیم ناپذیر و مقاومتی است که هم قرآن به ما آموزش داده و هم مقام معظم رهبری و هم حضرت امام(ره) روی این موضوع تأکید داشته‌اند.
 
**خطرناک‌ترین راهی که دشمن در یک کشوری می‌تواند از آن طریق نفوذ کند راه فرهنگ است
سوال: خطرناک ترین راه نفوذ از منظر شما چیست؟
حمید روحانی: خطرناک‌ترین راه نفوذ باز گذاشتن در به سوی کسانی است که با ادعای سرمایه گذاری و ارتباط اقتصادی تلاش می‌کنند که مانند لاشخورهای گرسنه این کشور را مورد هجمه قرار بدهند و الآن هم دندان خود را تیز کرده‌اند، از اروپا و از آمریکا و از جاهای دیگر، سعی می‌کند که به سوی ایران سرازیر شوند و آن منافعی که در طول این 36 سال از آن محروم ماندند و نتوانستند غارت کنند، راه را برای این غارت‌گری فراهم سازند و این خطر جدی است که ما امروز می‌بینیم این لاشخورهای سرمایه‌دار فزون‌خواه سیل آسا به ایران می‌آیند به اسم مذاکره به اسم قرارداد اقتصادی و سرمایه‌گذاری و این خطر بسیار جدی است.
نکته دوم این است که استکبار جهانی دریافته تا وقتی فرهنگ یک ملت را نتواند عوض کند، فرهگ عزت و فرهنگ قرآنی در کشور حاکم باشد آنها نمی‌توانند نفوذ کنند بنابراین تمام تلاششان و نقشه‌شان این است که این فرهنگ را از ملت بگیرند و یک دگرگونی فکری در ایران به وجود بیاورند.
اینکه می‌بینید در وزارت ارشاد سعی می‌کند با جشنواره‌های بسیار مبتذل از کسانی تجلیل کنند که افتخارشان این است که رفیقشان اشرف پهلوی بوده و یک چنین افرادی را می‌آورند و از آنها تجلیل می‌کنند و به آنها جایزه می‌دهند در مقابل چشمان اشک‌بار خانواده‌های شهید دهن‌کجی می‌کنند و اینها را مورد ستایش و تجلیل قرار می‌دهند اینها خطری است که می‌تواند راه را برای نفوذ فراهم کند.
خطرناک‌ترین راهی که دشمن در یک کشوری می‌تواند از آن طریق نفوذ کند راه فرهنگ است و سعی می‌کنند با یک سری برنامه‌ها ،جشنواره‌ها و ارکسترها زمینه را برای دگرگونی فرهگی فراهم کنند و امروز می‌بینید در داخل کشور ما کسانی دارند این راه را هموار می‌سازند چه از راه جشنواره‌ها و ارکسترهای نابجا و مبتذل و چه از راه اینکه سعی می‌کنند اندیشه‌های انقلابی و حزب‌اللهی و عزت خواهی را با چماق افراطی، خشونت‌طلب، تندرو به انزوا بکشانند و ملت ایران را از ایستادگی و مقاومت باز بدارند و این مطلبی است که بسیار خطرناک است و دشمنان ما از این طریق راه نفوذ را هموار می‌کنند.
سوم برنامه‌ای که زمینه نفوذ را فراهم می‌کند دور کردن مردم از اصل ولایت فقیه و خط امام و آرمان‌های انقلاب است و سعی می‌کنند که خط امام را کمرنگ کنند و آرمان‌های انقلابی را کنار بزنند و پیروی از ولایت و پیروی از رهبری را به نحوی کنار بزنند که این هم به نوبه خود یک مسئله خطرناکی است.   سوال: در باره نفوذ نرم به کشور، آیا این سابقه نفوذ نرم برای همان یک دو مورد بوده و یا برای الان است و یا سابقه تاریخ دیگری هم داشته است؟
حمید روحانی: ببینید وقتی که رضاخان در ایران به قدرت رسید  سعی کرد که فرهنگ ملت را دگرگون سازد. او  البته از راه زور وارد شد و با سرنیزه تلاش کرد که فرهنگ اسلامی و آرمان‌های اسلامی را از بین ببرد و ایران را از فرهنگ اسلامی دور کند که موفق نشد، اما محمدرضا با کمک فراماسون‌ها با شیوه نرم وارد صحنه شد و بعد از شهریور 20 ما می‌بینیم که برنامه‌هایی را در پیش گرفتند تا بتوانند ملت ایران را به شکل خیلی ناخودآگاه از مسیر اسلام دور کنند.
بعد از شهریور 20 دو جریان به وجود آمدند که هر دو انحرافی بود، یک عده حرفشان این بود که دخالت در سیاست بر خلاف روش اسلامی است یعنی یک نفر مسلمان و یک نفر روحانی نباید در سیاست دخالت کند ما باید فقط عبادت کنیم و دستی از غیب بیرون بیاید و کاری کند.
از سوی دیگر هم یک عده‌ای تحت عنوان سوسیالیست‌های خداپرست بازیگر صحنه شده بودند و حرفشان این بود که در عصر اتم و در قرن بیستم سخن از عبادت و طهارت و این گونه مسائل غلط است و فقط باید بگوییم اسلام دین مبارزه است، مثل اندیشه‌های مارکسیستی و کمونیستی. و هر دو جریان در جهت همین بود که به صورت خیلی نرم مردم را از اسلام دور کنند و آن جریان اسلام منهای سیاست بزرگترین ضربه را بر این کشور وارد کرد که تحت عنوان انجمن حجتیه هنوز هم بازیگر صحنه است.
اینکه می‌بینید امام آنگونه از انجمن حجتیه نفرت داشت و هشدار می‌داد همین بود که انجمن حجتیه (البته نمی‌خواهیم مدعی شویم که با بیگانگان ارتباط داشت) اما حتی اگر این ارتباط هم نبود این حرف که ما باید فقط عبادت کنیم و در سیاست دخالت نکنیم مانند این است که شما امروز درب منزلتان را باز بگذاردید و بگویید که من فقط در خانه نظافت کنم و دیگر هیچ کاری نداریم وقتی که درب خانه‌ات را چارطاق باز گذاشتید و سرگرم نظافت شدید دزد وارد می‌شود و دار و ندارت را غارت می‌کند چون خوشحالید و می‌گویید من می‌خواهم فقط نظافت کنم تا دستی از غیب بیرون آید و کاری بکند. این روش کاملا غلط است.
آن چیزی که مهم است این است که یک نفر مسلمان و یک نفر عاقل و یک انسان وقتی می‌بینید که دزد آمده و می‌خواهد غارتش بکند و به خانه‌اش و مالش تجاوز کند و هیچ کاری از دست بر نیاید حداقل می‌رود بالای بام و فریاد می‌زند و از این طریق دشمن را متزلزل می‌کند و نگران می‌کند و متزلزل می‌سازد و مردم را متوجه می‌کند و با این روش که ما فقط بنشینیم و عبادت کنیم بزرگترین ضربه و بهترین راه را برای دشمن فراهم کرده تا بتواند به غارت‌گری و چپاول بپردازد.
یک مثالی راجع به حضرت امام صادق (ع) به ذهنم رسیده، ایشان  وقتی خبردار می‌شوند یک زن حامله شیعه زمین خورده و به یاد فاطمه زهرا(س) در آن شرایط به دشمنانش لعنت فرستاده و همین باعث شده خبر به گوش حکومت برسد و شلاق بخورد، به مسجد می روند و این زن را دعا می‌کنند و با همین شیوه حمایت خود را از آن زن اعلام می‌کند.
خب می‌توانست در منزل بنشیند و نصف شب آن زن را دعا کند دیگر لازم نبود که در منظر عمومی این کار را بکند ولی چون دیگر هیچ کاری از دست حضرت بر نمی‌آمد با این شیوه حمایت خود را از آن زن اعلام کرد.   سوال: از نظر امام خمینی هم می توانید در این موارد مصداقی را ذکر کنید؟  اصلا در نظرات ایشان این گونه مسائل هست؟
حمید روحانی: البته که هست. نکات نابی هم هست. اینکه حضرت امام این همه تأکید داشت به حضور مردم در صحنه که واجب است زن و مرد عموماً در صحنه حضور داشته باشند و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت کنند برای همین بود.
این نکته بسیار مهم است که ما همیشه در مقابل فشار اگر هیچ کاری از دستمان بر نیاید، باید لا اقل فریاد بزنیم قرآن می گوید: لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا مع الظالم؛ خداوند دوست ندارد کسی صدا به ناسزا گویی بلند کند مگر کسی که مورد ظلم قرار گرفته!
اینکه امام می‌فرماید مرگ بر آمریکا یا مرگ بر شاه عبادت است همین بود که فریاد باعث می‌شود که دشمن متزلزل شود و ملت آگاه شود و مردم فریب انجمن حجتیه را نخورند.
امروز نیز بعضی‌ها از این عاشقان دست دادن با آمریکا که دنبال این هستند که مرگ بر آمریکا نگوییم و هر گونه اعتراضی را تندروی می‌دانند، اینها همین شیوه را دارند فراهم می‌کنند یعنی می‌خواهند دروازه کشور را چارطاق باز بگذارند و ما را سرگرم کنند تا دشمن بیاید و هر چیزی که داریم و نداریم بچابد و غارت کند. بنابراین این شیوه بسیار خطرناکی است و شیوه عقلایی و شیوه اسلامی و شیوه انسانی این است که انسان در مقابل فزون‌خواهی‌ها و در مقابل تجاوزگری‌ها و در توطئه‌ها فریاد بزند و عکس العمل نشان بدهد و مقاومت بکند
 
سوال: مسئولین در این ماجرا و در این شرایط چه تکلیفی دارند؟ وظیفه مردم چیست؟
حمید روحانی:آن چیزی که مربوط به ما می‌شود این است که مسئولین باید تکلیفشان را بدانند. ما به عنوان مردمی که پیرو ولایت و خط امام هستیم و پیرو اسلام راستین و اسلام ناب محمدی (ص) هستیم باید هوشیار باشیم و در هر مقطعی احساس کردیم کسی راه را کج رفت و قدم کج برداشت عکس العمل نشان بدهیم و بنویسیم و منتشر کنیم و در سخنان بیان کنیم تجمع داشته باشیم اتحاد داشته باشیم در محافل علمی و در مراکز علمی مثل دانشگاه تجمع داشته باشیم نه لازم است سر و صدا بکنیم و نه بلوا به پا کنیم و نه اغتشاش کنیم.
وقتی یک حرکتی می‌بینیم که با موازین اسلامی و موازین انسانی و خط امام و رهبری مغایرت دارد اعتراض کنیم و این هوشیاری و این مراقبت بزرگترین وظیفه‌ای است که متأسفانه امروزه بعضی از ما از آن غافلیم و بی تفاوتیم .
راه دوم حفظ وحدت است. نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و دور از این بازیگری‌هایی که در کشور درست کردند اصولگرا و اصلاح‌طلب و چپ و راست و... که اینها متأسفانه ارمغانی است که از خارج آمده و سوغات غرب است ما باید وحدت اسلامی را حفظ کنیم و در سایه وحدت نگذاریم که دشمنان بین ما اختلاف ایجاد کنند و از باند بازی و جناح‌بندی بپرهیزیم که بزرگترین ضربه را می‌تواند به ما بزند .
سوم پشت سر رهبر باشیم و ببینیم که رهبر هر دستوری که می‌دهند به آن پایبند باشیم چقدر مقام معظم رهبری در این مدت دستور دادند و هشدار دادند که متأسفانه نظرایات ایشان نادیده گرفته شده و من و شمای به اصطلاح پیرو خط رهبری هیچ عکس‌العملی نشان ندادیم یک نمونه را عرض کنم مگر مقام معظم رهبری اعلام نکردند که فکت شیت را منتشر کنند و آنها که منتشر نکردند و این نظر رهبری را زیر پا گذاشنند من و شما چه عکس العملی نشان دادیم؟
 
سوال: به عنوان خاتمه ای برای بحث، اگر نکته یا جمع بندی دارید بفرمایید.
حمید روحانی:راه نفوذ دشمن یکی فرهنگی است و یکی از راه مسائل اقتصادی است دشمن برای اینکه بتواند ما را وابسته سازد و ما را به ذلت بکشاند یکی از کارهایی که کرده ترویج تجمل گرایی است و مصرف گرایی است و بریز و بپاش‌های واقعاً خارج از روش انسانی است اگر ملت ما و جوانان ما واقعاً به مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی روی بیاورند چاره‌ای نداریم جز اینکه وابسته باشیم.
 ما وقتی ساده‌زیستی را پیشه کنیم و با شیوه عقلایی و با شیوه بسیار خردمندانه زندگی‌مان را سامان بدهیم هیچوقت نیازی به دشمن نداریم و دست گدایی به سوی دشمن دراز نمی‌کنیم اما وقتی که تجمل‌گرایی در کشور ما و در فکر ما کاملاً ریشه دواند آن وقت است که ما ناگزیریم برای تأمین آن خواسته‌های نفسانی و زندگی کذایی خواه و ناخواه به دشمن روی بیاوریم و وابسته شویم خطر نفوذ دشمن از راه تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی زیاد است امروز دختری که می‌خواهد عروس شود حتماً باید فریزر داشته باشد و تلویزیون رنگی داشته باشد و ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی داشته باشد وقتی که اینجور چیزها در فکر جای گرفت آن ساده‌زیستی و آن زندگی ساده علویون از دست می‌رود و هر روز ما بیشتر وابسته می‌شویم و دشمن همین را می‌خواهد .
 خدا لعنت کند آن کسانی که آمدند در نماز جمعه و مردم ما را به تجمل‌گرایی دعوت کردند و زمینه این وضعی که امروز ما با آن دست به گریبانیم را فراهم کردند.
مقام معظم رهبری این خطر را احساس کردند و بارها روی مسئله مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تأکید کردند ولی متأسفانه می‌بینیم که کسی گوشش بدهکار نیست بله در حد شعار بعضی از مسئولین به زبان می‌آورند اما در عمل نه یک کنفرانسی و نه یک سمیناری و نه یک همایشی و نه یک میز گردی که راه اقتصاد مقاومتی چیست و باید چکار کنیم تا بتوانیم اقتصادمان را استواری ببخشیم و اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم و این مسئله بسیار خطرناک هست یعنی ما امروز در حقیقت از دو طریق در خطریم از طریق سرازیر شدن سرمایه گزاران خارجی و به تعبیر من لاشخورهای جهان‌خوار./نسیم   135



۰۳/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن