تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804147140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای؛ گامی موثر در جهت رفع محرومیت و برقراری عدالت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای؛ گامی موثر در جهت رفع محرومیت و برقراری عدالت
با وجود گذشت سه سال از تاسیس سازمان بیمه سلامت اما هنوز اقدامی موثر در جهت تجمیع بیمه‌ها صورت نگرفته است؛ سازمانی که هدف از ایجاد آن، تجمیع سازمان‌های بیمه گر کشور بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه بود.


 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه باید همه صندوق های بیمه پایه کشور تجمیع شوند و در قالب یک صندوق به صورت یکسان خدمات درمانی و تشخیصی را پوشش دهند تا از موازی‌کاری و همپوشانی بیمه ها جلوگیری شود.
 
این درحالی است که آمارهای موجود نشان می دهد، هنوز افراد زیادی هستند که چند دفترچه بیمه دارند و تعداد افراد تحت پوشش صندوق های بیمه ای کشور به ویژه دو صندوق بیمه ای اصلی شامل سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایرانیان از کل جمعیت کشور بیشتر است.
 
ضمن آنکه با وجود پوشش بیمه ای گسترده مردم بعد از طرح تحول سلامت، هنوز افرادی هستند که هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند.
 
از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، اجرایی کردن این طرح مهم برای کاستن از مشکلات جامعه بود، تاکنون صاحبنظران متعددی در مورد طرح تجمیع بیمه‌ها، نظرات کارشناسانه خود را ارائه دادند.
 
اعضای کمسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگوهای مختلف نظر مثبت خود را در مورد این طرح اعلام و تجمیع صندوق‌های بیمه را یکی از عوامل جدی رفع محرومیت و برقراری عدالت در سطوح مختلف جامعه اعلام کردند.
 
شهریاری: ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تجمیع بیمه ها را برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت ضروری می‌داند و می گوید: تلاش می‌کنیم در قانون برنامه ششم توسعه، ایرادها در این زمینه را رفع کنیم.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای موفق تر برنامه تحول نظام سلامت نیازمند تجمیع بیمه‌ها است، گفت: تجمیع بیمه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است  و بی‌شک تداوم برنامه تحول نظام سلامت با آثار فراوان نیازمند تجمیع بیمه‌هاست که البته باید تحت شرایطی این امر محقق شود تا برخی از مشکلات موجود از این طریق برطرف شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: تجمیع بیمه‌ها نیز بی‌شک نیازمند اقدامات اولیه‌ای از جمله یکسان شدن سهم پرداختی بیمه شدگان است.
 
شهریاری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه شدگان تامین اجتماعی 7 درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند و بیمه سلامت ایرانیان و سایر دستگاه‌های دولتی درصدهای کمتری می‌دهند افزود: این امر موجب برخی مخالفت‌ها با تجمیع بیمه‌ها خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون دوبار موضوع تجمیع بیمه‌ها در دستور کار کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه کل کشور قرار گرفت، گفت: باید سهم حق بیمه پرداختی میان کارکنان دولت و دیگران یکسان شود تا با تجمیع بیمه‌ها شاهد تحولی در ارائه خدمات سلامت باشیم.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یکسان شدن و هماهنگی در پرداخت حق بیمه‌ها را موجب برقراری عدالت و تسهیل زمینه تجمیع بیمه ها دانست.
 
شهریاری عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در قانون برنامه ششم توسعه ایرادات را برطرف و دولت را مکلف به تجمیع بیمه‌ها کنیم زیرا تجمیع بیمه‌ها یک ضرورت علمی و کارشناسی است.
 
 رستمیان: تجمیع بیمه‌ها فرصتی است که استفاده نکردن از آن به منافع ملی ضرر می‌رساند
 عبدالرحمان رستمیان نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم با بیان اینکه تجمیع بیمه‌ها، فرصتی است که استفاده نکردن از آن به منافع مردمی و ملی ضرر می‌رساند، گفت: تجمیع بیمه‌ها یک ضرورت علمی و کارشناسی محسوب می‌شود.
 
وی درباره ضرورت تجمیع بیمه‌ها اظهارکرد: در مورد این مسئله یک بحث علمی وجود دارد که هر چه تعداد بیمه‌شدگان در یک صندوق بیشتر باشد، خطر کمتری متوجه مردم می‌شود و حمایت‌ها نیز افزایش می‌یابد، بنابراین به دلیل این نگاه علمی تجمیع بیمه‌ها ضروری است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: متاسفانه درحال حاضر بیمه‌ها در کشور به چند بخش کوچک تقسیم شده که باید به صورت یکجا تجمیع شوند.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اگر بیمه‌ها تجمیع نشود صدمه‌های زیادی متوجه مردم و کشور شده و از بحث علمی و کارشناسی در این زمینه فاصله می‌گیریم.
 
وی با بیان این که در این زمینه باید با دیدی کلان به موضوع نگاه کرد، گفت: باید از بخشی‌نگری و سلیقه‌نگری فاصله گرفت.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه برتجمیع بیمه‌ها افزود: با تجمیع بیمه‌ها سهم پرداخت بیمه پایه باید در همه جا یکسان می‌شود.
 
 قربانی: جلوگیری از اتلاف هزینه و نیروی انسانی با تجمیع بیمه ها
 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجمع بیمه‌ها از اتلاف هزینه و نیروی انسانی در کشور جلوگیری می‌کند، گفت: با تجمیع بیمه‌ها مراکز بیمه‌ای در کشور به وظایف اصلی خود و نه به موضوعات حاشیه‌ای مشغول می شوند.
 
محمد حسین قربانی با ابراز نگرانی نسبت به معطل ماندن تجمیع بیمه ها تاکید کرد: این موضوع در ابلاغ سند تحول سلامت از سوی مقام معظم رهبری و نیز قانون برنامه پنجم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین در پیش نویس قانون برنامه ششم توسعه نیز این موضوع مطرح شده است.
 
وی گفت: مایه تاسف است که نمایندگان مجلس و دولت تاکنون نتوانسته‌اند این قانون را به مرحله اجرا درآورند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تجمیع بیمه ها از اتلاف هزینه و نیروی انسانی در کشور جلوگیری می کند، یادآور شد: امروز مراکز خدماتی درمانی و نیز دانشگاه های علوم پزشکی درکشور منابع خود را از چندین منبع دریافت می کنند.
 
وی درباره دیگر پیامد منفی سیستم فعلی بیمه ای در کشور تصریح کرد: چندین مرکز بیمه ای متفاوت امروز به سیستم درمانی کشور بدهکار هستند، این در حالی است که با تجمیع بیمه ها شاهد اتلاف نیروی انسانی و منابع نخواهیم بود.
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پس از تجمیع بیمه ها، سازمان برنامه و بودجه با یک تشکیلات سر وکار دارد، عنوان کرد: در این صورت این سازمان برای پرداخت سهم بیمه ها متمرکز خواهد شد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه ها به نفع نظام سلامت در کشور است، تاکید کرد: در صورتی که این موضوع در اجرا یا اعتبار مشکلاتی دارد با کمک دولت و در قالب قانون بودجه به راحتی قابل حل است.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نبود قانون یکسان، رفتار سلیقه ای بیمه ها را دامن زده است، عنوان کرد: چنین عملکردی اکنون آفت حوزه درمان است این در حالی است که در صورت وجود یک قانون یکسان تمام بیمه ها بر روی یک ریل واحد حرکت می کردند.
 
منوچهری: یکسان سازی خدمات نظام سلامت در صورت تجمیع بیمه ها
 نعمت الله منوچهری عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه امروز بسترهای لازم برای تجمیع بیمه ها فراهم است، تاکید کرد: اکنون تمام شرایط از لحاظ تعامل، همدلی و همفکری برای تجمیع بیمه ها فراهم بوده و نباید آن را به سادگی از دست بدهیم.
 
وی با اشاره به اینکه تجمیع بیمه ها به نفع همه مردم و به نفع اجرای عدالت است، گفت: عدالت در حوزه سلامت زمانی محقق می شود که آحاد جامعه از یک دفترچه و یک نوع خدمات بهره مند و خدمات نظام سلامت برای آنها یکسان باشد.
 
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: تجمیع بیمه ها نیازمند اراده ای قوی همچون اراده وزیر بهداشت و تیم منسجم وزارتخانه است که طرح تحول سلامت را که سالها بلاتکلیف و اجرای آن به تاخیر افتاده بود، به اجرا درآوردند.
 
منوچهری تاکید کرد: باید برای تجمیع بیمه‌ها نیز اراده ای وجود داشته باشد تا موانع و مشکلاتی که تا کنون مانع اجرای این ضرورت مهم شده را رفع کند.
  
مره صدق: تجمیع صندوق های بیمه و توزیع عدالت
 سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز ساماندهی خدمات درمانی در کشور بدون تجمیع بیمه ها غیرممکن دانست و با اشاره به ضرورت تجمیع بیمه ها تاکید کرد: برخی مخالف این طرح هستند و به هر حال هرسازمانی با از دست دادن منابع مالی خود موافق نیست.
 
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، وظیفه تعیین خط مشی کلی بهداشت در سطح کشور را به عهده دارد، افزود: اگر طرح تجمیع صندوق های بیمه اجرایی نشود، وزارت بهداشت نمی تواند ساز و کارهای مناسبی برای ساماندهی برنامه های درمانی و خدمت رسانی در سطح جامعه داشته باشد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید بین کارمندان مشمول بیمه و سطح خدمات درمانی تفاوتی وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر به توزیع عدالت در بین همه اقشار جامعه اعتقاد داریم باید شرایطی در کشور ایجاد شود تا با تجمیع صندوق های بیمه، همه از خدمات یکسانی برخوردار باشند.
 
نظری مهر: طرح تجمیع بیمه ها زمینه برقراری عدالت را فراهم می کند
 محمود جواد نظری مهر عضو کمیسیون بهداشت با مهم توصیف کردن طرح تجمیع بیمه ها، اجرایی شدن آن را زمینه ای برای برقراری عدالت در سطح جامعه دانست.
 
وی با اظهار تاسف از اجرایی نشدن طرح تجمیع بیمه ها تصریح کرد: برای رسیدن به چنین هدفی باید در کشور یک انقلاب اداری صورت بگیرد تا طرح یکسان سازی تعرفه ها و دفترچه های بیمه یکسان سازی شود.
 
نظری مهر با بیان اینکه در صورت تاخیر در این کار شاهد از هم گسیختگی درامر بهداشت و درمان در سطح جامعه خواهیم بود، گفت: اگر این طرح با موفقیت اجرا شود، زمینه برقراری عدالت در بین مردم فراهم خواهد شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی وزیر بهداشت در زمینه تجمیع بیمه‌ها یادآور شد: طرح تجمیع بیمه ها یک ضرورت و نیاز مهمی برای کشور است و در صورت اجرایی شدن حتما باید زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت یکسان سازی بیمه ها و دریافت کارت های هوشمند توسط مردم همه از خدمت رسانی یکسانی برخوردار خواهند بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت
امروز بسترهای لازم برای تجمیع بیمه‌ها فراهم است
شوخی پنداشتن طرح پزشک خانواده غیر علمی است
ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت
عدم تجمیع بیمه‌ها به ضرر مردم و برخلاف منافع ملی است
تجمیع بیمه‌ها باید اصلاح شود
وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت
سختی کار علت اصلی اجرایی نشدن تجمیع بیمه‌ها





۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن