تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804820267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گامي مؤثر در جهت رفع محروميت و برقراري عدالت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۲ب.ظ)
تجميع صندوق‌هاي بيمه‌اي؛ گامي مؤثر در جهت رفع محروميت و برقراري عدالت موج - با وجود گذشت سه سال از تاسيس سازمان بيمه سلامت اما هنوز اقدامي موثر در جهت تجميع بيمه‌ها صورت نگرفته است؛ سازماني که هدف از ايجاد آن، تجميع سازمان‌هاي بيمه گر کشور بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه بود.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه بايد همه صندوق‌هاي بيمه پايه کشور تجميع شوند و در قالب يک صندوق به صورت يکسان خدمات درماني و تشخيصي را پوشش دهند تا از موازي‌کاري و همپوشاني بيمه‌ها جلوگيري شود.
اين درحالي است که آمارهاي موجود نشان مي‌دهد، هنوز افراد زيادي هستند که چند دفترچه بيمه دارند و تعداد افراد تحت پوشش صندوق‌هاي بيمه اي کشور به ويژه دو صندوق بيمه اي اصلي شامل سازمان تأمين اجتماعي و سازمان بيمه سلامت ايرانيان از کل جمعيت کشور بيشتر است.
ضمن آنکه با وجود پوشش بيمه اي گسترده مردم بعد از طرح تحول سلامت، هنوز افرادي هستند که هيچ نوع پوشش بيمه اي ندارند.
از زمان روي کار آمدن دولت يازدهم، يکي از اهداف وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکي، اجرايي کردن اين طرح مهم براي کاستن از مشکلات جامعه بود، تاکنون صاحب نظران متعددي در مورد طرح تجميع بيمه‌ها، نظرات کارشناسانه خود را ارائه دادند.
اعضاي کمسيون بهداشت ودرمان مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگوهاي مختلف نظر مثبت خود را در مورد اين طرح اعلام و تجميع صندوق‌هاي بيمه را يکي از عوامل جدي رفع محروميت و برقراري عدالت در سطوح مختلف جامعه اعلام کردند.

ضرورت تجميع بيمه‌ها براي اجراي برنامه تحول نظام سلامت
حسينعلي شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، تجميع بيمه‌ها را براي اجراي برنامه تحول نظام سلامت ضروري مي‌داند و مي‌گويد: تلاش مي‌کنيم در قانون برنامه ششم توسعه، ايرادها در اين زمينه را رفع کنيم.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اجراي موفق تر برنامه تحول نظام سلامت نيازمند تجميع بيمه‌ها است، گفت: تجميع بيمه‌ها ضرورتي اجتناب ناپذير است و بي‌شک تداوم برنامه تحول نظام سلامت با آثار فراوان نيازمند تجميع بيمه‌هاست که البته بايد تحت شرايطي اين امر محقق شود تا برخي از مشکلات موجود از اين طريق برطرف شود.
رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس يادآور شد: تجميع بيمه‌ها نيز بي‌شک نيازمند اقدامات اوليه‌اي از جمله يکسان شدن سهم پرداختي بيمه شدگان است.
شهرياري با اشاره به اينکه در حال حاضر بيمه شدگان تأمين اجتماعي 7 درصد حق بيمه پرداخت مي‌کنند و بيمه سلامت ايرانيان و ساير دستگاه‌هاي دولتي درصدهاي کمتري مي‌دهند افزود: اين امر موجب برخي مخالفت‌ها با تجميع بيمه‌ها خواهد بود.
وي با بيان اينکه تاکنون دوبار موضوع تجميع بيمه‌ها در دستور کار کميسيون تلفيق بررسي لايحه بودجه کل کشور قرار گرفت، گفت: بايد سهم حق بيمه پرداختي ميان کارکنان دولت و ديگران يکسان شود تا با تجميع بيمه‌ها شاهد تحولي در ارائه خدمات سلامت باشيم.
رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، يکسان شدن و هماهنگي در پرداخت حق بيمه‌ها را موجب برقراري عدالت و تسهيل زمينه تجميع بيمه‌ها دانست.
شهرياري عنوان کرد: تلاش مي‌کنيم در قانون برنامه ششم توسعه ايرادات را برطرف و دولت را مکلف به تجميع بيمه‌ها کنيم زيرا تجميع بيمه‌ها يک ضرورت علمي و کارشناسي است.

رستميان: تجميع بيمه‌ها فرصتي است که استفاده نکردن از آن به منافع ملي ضرر مي‌رساند
عبدالرحمان رستميان، نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، هم با بيان اينکه تجميع بيمه‌ها، فرصتي است که استفاده نکردن از آن به منافع مردمي و ملي ضرر مي‌رساند، گفت: تجميع بيمه‌ها يک ضرورت علمي و کارشناسي محسوب مي‌شود.
وي درباره ضرورت تجميع بيمه‌ها اظهار کرد: در مورد اين مسئله يک بحث علمي وجود دارد که هر چه تعداد بيمه‌شدگان در يک صندوق بيشتر باشد، خطر کمتري متوجه مردم مي‌شود و حمايت‌ها نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين به دليل اين نگاه علمي تجميع بيمه‌ها ضروري است.
اين نماينده مردم در مجلس نهم، تاکيد کرد: متاسفانه درحال حاضر بيمه‌ها در کشور به چند بخش کوچک تقسيم شده که بايد به صورت يکجا تجميع شوند.
نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: اگر بيمه‌ها تجميع نشود صدمه‌هاي زيادي متوجه مردم و کشور شده و از بحث علمي و کارشناسي در اين زمينه فاصله مي‌گيريم.
وي با بيان اين که در اين زمينه بايد با ديدي کلان به موضوع نگاه کرد، گفت: بايد از بخشي‌نگري و سليقه‌نگري فاصله گرفت.
نماينده مردم دامغان در مجلس با اشاره به تاکيد برنامه پنجم توسعه برتجميع بيمه‌ها افزود: با تجميع بيمه‌ها سهم پرداخت بيمه پايه بايد در همه جا يکسان مي‌شود.

جلوگيري از اتلاف هزينه و نيروي انساني با تجميع بيمه‌ها
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه تجمع بيمه‌ها از اتلاف هزينه و نيروي انساني در کشور جلوگيري مي‌کند، گفت: با تجميع بيمه‌ها مراکز بيمه‌اي در کشور به وظايف اصلي خود و نه به موضوعات حاشيه‌اي مشغول مي شوند.
محمد حسين قرباني با ابراز نگراني نسبت به معطل ماندن تجميع بيمه‌ها تاکيد کرد: اين موضوع در ابلاغ سند تحول سلامت از سوي مقام معظم رهبري و نيز قانون برنامه پنجم توسعه کشور مورد تاکيد قرار گرفته است. همچنين در پيش نويس قانون برنامه ششم توسعه نيز اين موضوع مطرح شده است.
وي گفت: مايه تأسف است که نمايندگان مجلس و دولت تاکنون نتوانسته‌اند اين قانون را به مرحله اجرا در آورند.
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اين که تجميع بيمه‌ها از اتلاف هزينه و نيروي انساني در کشور جلوگيري مي‌کند، يادآور شد: امروز مراکز خدماتي درماني و نيز دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در کشور منابع خود را از چندين منبع دريافت مي‌کنند.
وي درباره ديگر پيامد منفي سيستم فعلي بيمه اي در کشور تصريح کرد: چندين مرکز بيمه اي متفاوت امروز به سيستم درماني کشور بدهکار هستند، اين در حالي است که با تجميع بيمه‌ها شاهد اتلاف نيروي انساني و منابع نخواهيم بود.
نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که پس از تجميع بيمه‌ها، سازمان برنامه و بودجه با يک تشکيلات سر وکار دارد، عنوان کرد: در اين صورت اين سازمان براي پرداخت سهم بيمه‌ها متمرکز خواهد شد.
اين نماينده مردم در مجلس نهم، با تاکيد بر اينکه تجميع بيمه‌ها به نفع نظام سلامت در کشور است، تاکيد کرد: در صورتي که اين موضوع در اجرا يا اعتبار مشکلاتي دارد با کمک دولت و در قالب قانون بودجه به راحتي قابل حل است.
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينکه نبود قانون يکسان، رفتار سليقه اي بيمه‌ها را دامن زده است، عنوان کرد: چنين عملکردي اکنون آفت حوزه درمان است اين در حالي است که در صورت وجود يک قانون يکسان تمام بيمه‌ها بر روي يک ريل واحد حرکت مي‌کردند.

يکسان سازي خدمات نظام سلامت در صورت تجميع بيمه‌ها
نعمت الله منوچهري، عضو ناظر مجلس در شوراي عالي بيمه سلامت کشور، با اشاره به اينکه امروز بسترهاي لازم براي تجميع بيمه‌ها فراهم است، تاکيد کرد: اکنون تمام شرايط از لحاظ تعامل، همدلي و همفکري براي تجميع بيمه‌ها فراهم بوده و نبايد آن را به سادگي از دست بدهيم.
وي با اشاره به اينکه تجميع بيمه‌ها به نفع همه مردم و به نفع اجراي عدالت است، گفت: عدالت در حوزه سلامت زماني محقق مي‌شود که آحاد جامعه از يک دفترچه و يک نوع خدمات بهره مند و خدمات نظام سلامت براي آنها يکسان باشد.
عضو ناظر مجلس در شوراي عالي بيمه سلامت کشور تاکيد کرد: تجميع بيمه‌ها نيازمند اراده اي قوي همچون اراده وزير بهداشت و تيم منسجم وزارتخانه است که طرح تحول سلامت را که سال‌ها بلاتکليف و اجراي آن به تأخير افتاده بود، به اجرا درآوردند.
منوچهري تاکيد کرد: بايد براي تجميع بيمه‌ها نيز اراده اي وجود داشته باشد تا موانع و مشکلاتي که تا کنون مانع اجراي اين ضرورت مهم شده را رفع کند.

تجميع صندوق‌هاي بيمه و توزيع عدالت
سيامک مره صدق، نماينده کليميان در مجلس شوراي اسلامي، نيز ساماندهي خدمات درماني در کشور بدون تجميع بيمه‌ها غيرممکن دانست و با اشاره به ضرورت تجميع بيمه‌ها تاکيد کرد: برخي مخالف اين طرح هستند و به هر حال هر سازماني با از دست دادن منابع مالي خود موافق نيست.
وي با بيان اينکه وزارت بهداشت، وظيفه تعيين خط مشي کلي بهداشت در سطح کشور را به عهده دارد، افزود: اگر طرح تجميع صندوق‌هاي بيمه اجرايي نشود، وزارت بهداشت نمي‌تواند ساز و کارهاي مناسبي براي ساماندهي برنامه‌هاي درماني و خدمت رساني در سطح جامعه داشته باشد.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه نبايد بين کارمندان مشمول بيمه و سطح خدمات درماني تفاوتي وجود داشته باشد، تصريح کرد: اگر به توزيع عدالت در بين همه اقشار جامعه اعتقاد داريم بايد شرايطي در کشور ايجاد شود تا با تجميع صندوق‌هاي بيمه، همه از خدمات يکساني برخوردار باشند.

طرح تجميع بيمه‌ها زمينه برقراري عدالت را فراهم مي‌کند
محمود جواد نظري مهر، عضو کميسيون بهداشت، با مهم توصيف کردن طرح تجميع بيمه‌ها، اجرايي شدن آن را زمينه اي براي برقراري عدالت در سطح جامعه دانست.
وي با اظهار تأسف از اجرايي نشدن طرح تجميع بيمه‌ها تصريح کرد: براي رسيدن به چنين هدفي بايد در کشور يک انقلاب اداري صورت بگيرد تا طرح يکسان سازي تعرفه‌ها و دفترچه‌هاي بيمه يکسان سازي شود.
نظري مهر با بيان اينکه در صورت تأخير در اين کار شاهد از هم گسيختگي درامر بهداشت و درمان در سطح جامعه خواهيم بود، گفت: اگر اين طرح با موفقيت اجرا شود، زمينه برقراري عدالت در بين مردم فراهم خواهد شد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي وزير بهداشت در زمينه تجميع بيمه‌ها يادآور شد: طرح تجميع بيمه‌ها يک ضرورت و نياز مهمي براي کشور است و در صورت اجرايي شدن حتماً بايد زير نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي قرار گيرد.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در صورت يکسان سازي بيمه‌ها و دريافت کارت‌هاي هوشمند توسط مردم همه از خدمت رساني يکساني برخوردار خواهند بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن