تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813556261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران رتبه نخست شتاب علمي در منطقه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸ب.ظ)
معاون وزير علوم: ايران رتبه نخست شتاب علمي در منطقه را دارد موج - مجتبي صديقي، معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان، با اشاره به پيشرفت علمي کشور در زمينه‌هاي مختلف گفت: هم اکنون کشور از نظر شتاب در رشد و تعداد مقالات علمي در رتبه نخست منطقه قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، صديقي در مراسم معارفه رايزن جديد علمي جمهوري اسلامي ايران در شبه قاره هند در دهلي نو گفت: سرمايه گذاري کشور درسال هاي گذشته در زمينه تحصيلات تکميلي، زمينه رشد علمي و فناوري کشور را فراهم کرده است.
وي افزود: هم اکنون کشور از نظر توليد علم نيز رتبه دوم منطقه را دراختيار دارد.
معاون وزير علوم گفت: اين دستاوردها درحالي به دست آمده که کشور با تحريم‌هاي شديد رو به رو بوده است.
معاون وزيرعلوم و رئيس سازمان امور دانشجويان گفت: کشور در سال‌هاي اخير در زمينه‌هاي مختلف و به‌ويژه در زمينه هوا - فضا، نانو تکنولوژي و بيوتکنولوژي دستاوردهاي بزرگي داشته است.
صديقي با بيان اينکه حدود چهارميليون و 700 هزار دانشجو در رشته‌هاي مختلف دردانشگاه ها تحصيل مي‌کنند، گفت: هرچند توسعه کمي دانشگاه‌ها مورد نظر نبوده، ولي؛ اين تعداد دانشجو سرمايه بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.
وي درادامه تعداد دانشجويان بورسيه را سالانه بين 50 تا 60 نفر ذکر کرد و افزود: در کنار دانشجويان بورسيه اعزام دوره‌هاي 6 تا 9 ماه نيز مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس سازمان امور دانشجويان گفت: در سال گذشته تعداد 800 نفر و امسال نيز يک هزار و 200 نفر در دوره دکتري به دوره‌هاي کوتاه مدت در دانشگاه هاي معتبر درخارج از کشور اعزام شده‌اند.
وي افزود: اعزام دانشجويان در دوره‌هاي کوتاه مدت و در برخي از رشته‌ها درهندوستان نيز مي‌تواند مورد توجه قرارگيرد.
صديقي با اشاره به حضور 22 هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور گفت: ظرفيت خالي دانشگاه‌ها با اين دانشجويان تکميل شود.
وي همچنين توجه به کيفيت درکنار کميت دردانشگاها را يکي از اولويت‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ذکر کرد.
معاون وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري درادامه با تقدير از خدمات دکتر علي اعظم خسروي رايزن پيشين علمي جمهوري اسلامي ايران در شبه قاره، خليلي را به عنوان رايزن جديد علمي درشبه قاره معرفي کرد.
گفتني است مراسم توديع و معارفه رايزن پيشين و جديد علمي جمهوري اسلامي درشبه قاره هند با حضور سفير جمهوري اسلامي و تعدادي از مسئولان نهادهاي ايراني برگزار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن