تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805648893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت اطلاعات آماري در همه امور برنامه‌ريزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۳۷ب.ظ)
تاميني تاکيد کرد: اهميت اطلاعات آماري در همه امور برنامه‌ريزي موج - رشت - نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: اهميت اطلاعات آماري در همه امور برنامه‌ريزي، اعم از سياست‌گذاري، تعيين اهداف، خط ‌‌مشي‌ها، هدايت امور اجرايي و در نهايت ارزيابي ميزان موفقيت و يا نبود آن به قدري مهم است که بسياري از کارشناسان، اطلاعات آماري را زيربناي برنامه‌ريزي‌ها به شمار مي‌آورند.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، حسن تاميني، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي، امروز با بيان اينکه اول آبان، روز آمار و برنامه‌ريزي نامگذاري شده است، اظهار کرد: شايد خيلي از ما آمار را فقط وسيله‌اي براي بيان اطلاعات و مقادير عددي درباره موضوعات اقتصادي، جمعيت شناسي، سياسي و اجتماعي بدانيم، اما اين تنها بخش کوچکي از علم آمار است.

وي افزود: توانايي‌ها و قابليت‌هاي اين علم بسيار وسيع است و لزوم توجه به آن امروزه در کشورهاي توسعه يافته و به ويژه در کشور ما که مسير توسعه را طي مي‌کند، کاملا مشهود است؛ نقش روز افزون آمار و اطلاعات به عنوان پيش نياز کليه تصميم‌گيري‌ها، سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها بر کسي پوشيده نيست. اين نقش در عصر اطلاعات به قدري بديهي است که نظام آماري کشورها و حجم و کيفيت بانک‌هاي اطلاعاتي آنها نه تنها يکي از مهم‌ترين شاخص‌هاي توسعه يافتگي کشورها به شمار مي‌رود بلکه متقابلا نيز سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشورها، بدون در اختيار داشتن آمار کافي، صحيح و دقيق و به هنگام ممکن نيست.

تاميني گفت: اهميت اطلاعات آماري در همه امور برنامه‌ريزي، اعم از سياست‌گذاري، تعيين اهداف، خط ‌‌مشي‌ها، هدايت امور اجرايي و در نهايت ارزيابي ميزان موفقيت و يا نبود آن به قدري مهم است که بسياري از کارشناسان، اطلاعات آماري را زيربناي برنامه‌ريزي‌ها به شمار مي‌آورند و ايجاد يک نظام کارآمد و موثر در توليد و عرضه آمار را از الزامات اوليه و ضروري در برنامه‌ريزي‌ها قلمداد مي‌کنند.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: ارائه آمارهاي صحيح و مبتني بر روش‌هاي علمي از اهميت بسزايي در توسعه پايدار کشور برخوردار است و نظر به اينکه مصرف‌کنندگان آمار در بسياري از مواقع تعاريف و مفاهيم آمارهاي مورد نياز خود را نمي‌دانند به همين دليل از آمارهاي موجود بهره‌برداري کافي به عمل نمي‌آورند، از اين رو، ضرورت دارد در اين خصوص اقدامات لازم از سوي دست‌اندرکاران نظام آماري کشور به عمل آيد.

وي ادامه داد: تصميم‌‏گيران در هر برنامه‌‏ريزي به جمعي از نيازها توجه دارند که بخشي از آن در تحليل جزئي مسائل و بخشي نيز بر اساس مقتضيات زمان و مکان به کار مي‌‏آيد. آمار از علومي است که به دليل داده‌‏هاي ارزشمند همواره در برنامه‌‏ريزي‌‏ها موثر بوده است. متاسفانه به دليل کارکردهاي سياسي آمار، اين عمل در ايران با مشکلاتي مواجه است.

تاميني با بيان اينکه اگر دسترسي به آمار واقعي باشد، تصميم‌سازي و تصميم‌‏گيري با جامعيت بيشتري خواهد بود، تصريح کرد: مبناي برنامه‌ريزي صحيح، داشتن آمار و اطلاعات دقيق است. برنامه‌ها بر اساس اطلاعات و آمار تدوين و پايه‌ريزي مي‌شود و اگر اين آمار صحيح نباشد برنامه‌ريزي درستي انجام نخواهد شد. دسترسي به اطلاعات واقعي مي‌‏تواند در تصميم‌‏گيري‌‏هاي همه جانبه و کاربردي موثر باشد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکيد بر اينکه دسترسي به اطلاعات عيني و واقعيات اجتماعي در پيگيري و نتيجه بخشي برنامه‌‏ريزي‌‏ها، به خصوص در چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه، تاثير به سزايي خواهد داشت، گفت: بي‌‏ترديد نامتوازن بودن و ناعادلانه بودن فرصت‌‏ها و امکانات در کشور، دلايل متفاوتي دارد و بخشي از آن متوجه آمار و اطلاعات است. اين عدم توازن به دليل کتمان واقعيات يا جابه‌‏جايي در واقعيات است. به اين معني که در آمارگيري‌‏هاي مختلف، هم از جانب مردم و هم مسوولان، با ضعف‌‏هايي در اطلاع‌‏رساني واقعي روبه‌‏رو هستيم.

نماينده مردم رشت در مجلس با اشاره به اينکه مردم با گمان غلط باور دارند که دادن اطلاعات درست مشکل‌‏ آفرين خواهد بود و تصور مي‌‏کنند با غير واقعي اعلام کردن شرايط زندگي خود و آمار مرتبط، در راستاي آينده خود تلاش مي‌‏کنند، ادامه داد: هرگاه بتوانيم مسائل مربوط به مسئوليت‌‏پذيري و تعيين محدوده آنها را بازشناسي و اعلام کنيم، آينده بهتري را براي کشور رقم خواهيم زد؛ در پايان، از مسئولان استان گيلان و مديران دستگاه‌ها و به ويژه توليدکنندگان آمار در بخش‌هاي دولتي و خصوصي، به عنوان نماينده مردم، انتظار دارم با دقت، تلاش و همت خود و با توليد آمار سالم و واقعي، بستر برنامه‌ريزي جامع براي توسعه استان‌مان را فراهم سازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن