تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806924291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت فربه که در همه امور دخالت مي‌کند از موانع اصلي توليد و صادرات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
خوانساري: دولت فربه که در همه امور دخالت مي‌کند از موانع اصلي توليد و صادرات است موج - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران گفت: کشور ما با ۱۵ کشور هم مرز است و ارتباط مستقيم دارد که ظرفيت مناسبي براي صادرات است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود خوانساري با بيان اين مطلب افزود: با توجه به نياز اين کشورها به اقلام وارداتي و نيز ظرفيت‌هاي موجود در داخل کشور ظرفيت مناسبي براي صادرات به کشورهاي منطقه در اختيار ماست.
وي اضافه کرد: نفت و گاز و پتروشيمي و معادن از اولويت‌هاي نخست ايران در صادرات ايران است ضمن اينکه کالاهاي سنتي مانند فرش، زيره، زعفران و چرم نيز از ديگر کالاهاي صادراتي ايران است.
خوانساري گفت: با توجه به ميزان مبادلات جهاني، ضمن اينکه بايد صادرات کالايي سنتي را توسعه دهيم براي داشتن سهم بيشتري از صادرات در بازار جهاني، بايد روي مزيت‌هاي جديد صادراتي مانند مواد معدني، کاني و نفت و گاز و پتروشيمي با ارزش افزوده بالا متمرکز شويم.
وي افزود: بازارهاي صادراتي ايران بايد تغيير کند زيرا در دوران تحريم، بازارهاي هدف صادراتي ما بازارهاي اطراف ايران مانند عراق، افغانستان، آذربايجان و تاجيکستان بود که با رفع تحريم‌ها بازارهاي جديد بر روي کالاهاي ايراني باز مي‌شود و مي‌توانيم کالاهاي خود را به کشورهاي جديد هدف صادر کنيم.
رئيس اتاق تهران تهران گفت: قبل از تحريم کشورهاي اروپايي مانند آلمان، ايتاليا و فرانسه و کشورهاي آسياي جنوب شرقي مانند کره جنوبي و ژاپن صادرات داشتيم که در دوران تحريم اين صادرات قطع شد و بعد از لغو تحريم‌ها دوباره بايد اين بازارها را به دست آوريم.
خوانساري افزود: آنقدر در داخل کشور در موضوع صادرات مشکل داريم که صادرکننده‌ها کمتر به فکر اين هستند که ذوق مشتري را در بازار هدف ببينند و در سال‌هاي تحريم بزرگ‌ترين دغدغه صادرکننده‌ها اين بود که به چه صورت مي‌توانند صادرات را انجام دهند زيرا نمي‌توانستند ال سي باز کنند و محدوديت صدور کالا از مبدأ ايران هم مشکل را دوچندان مي‌کرد و مشکلات ساختاري صادرات، موانع زيادي را بر سر راه توليد و صادرات ايجاد کرده است.
رئيس اتاق بازرگاني تهران، نامشخص بودن روند تحولات متغيرهاي اقتصاد کلان را از چالش‌هاي اصلي در صادرات کشور برشمرد و گفت: نقدينگي، تورم، قيمت ارز و قيمت حامل‌هاي انرژي همچنان نامشخص است و هر از گاهي دچار نوسان مي‌شود و سرمايه گذار و صادرکننده ما نمي‌تواند مطمئن شود که آينده اين متغيرها چه خواهد شد.
خوانساري افزود: سال 91 قيمت ارز جهشي سه برابري داشت و تورم در سال 92 حدود 40 درصد بود که در کنار نامشخص بودن قيمت حامل‌هاي انرژي در 4 سال آينده از مشکلات عمده در حوزه صادرات و سرمايه گذاري داخلي است.
وي گفت: بزرگ بودن ساختار دولتي و دولت فربه که در همه امور دخالت مي‌کند از موانع اصلي توليد و صادرات است، ضمن اينکه مقررات ضد توليد و صادرات و بخشنامه‌ها و آيين نامه‌هايي که بطور دائم تغيير مي‌کند موجب سر در گمي در توليد و صادرات است و موجب مي‌شود سرمايه گذار و صادرکننده نتواند برنامه ريزي درازمدت داشته باشد.
براي نمونه نمونه صادرکنندگان قراردادي براي صادرات يکساله دارند اما در طول يک سال ممکن است 3 بار تعرفه‌ها را عوض کنند و کالايي که تا روز قبل صادرات آن آزاد بود به علتي ممنوع مي‌شود که موجب مي‌شود طرف‌هاي تجاري ما در ديگر کشورها نتوانند اعتماد کنند و روي قيمت و زمان نمي‌توانند برنامه ريزي کنند که اين‌ها به صادرات ما آسيب مي زند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن