تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804270843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری از آبیاری تحت فشار در اراضی دانشگاه تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بهره برداری از آبیاری تحت فشار در اراضی دانشگاه تبریز فاز 3 آبیاری تحت فشار سایت خلعت پوشان دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید.
۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان ساعت 10:38

خبرگزاری پانا+بهره برداری از آبیاری تحت فشار در اراضی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،محمدرضا پور محمدی در این مراسم گفت: عدم استفاده بهینه از منابع آبی بزرگ ترین معضلی است که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد.
رییس دانشگاه تبریز افزود: در جهان امروز بحران آب جدی ترین مسئله زندگی بشر است و پیروزی واقعی از آن کشوری است که بتواند منابع آبی خود را به بهترین نحو مدیریت کند وآینده پژوهان پیش بینی می کنند جنگ های آینده نه بر سر نفت و ...، بلکه بخاطر آب خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دانشگاه ها در مدیریت بهینه منابع اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تمام صنایع کشور از جمله کشاورزی و صنایع وابسته، برای موفقیت نیاز به ارتباط با دانشگاه دارند و این نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند که پیشرفت صنایع را تضمین می کنند؛ پس اگر دانشگاه پیشرفت نکند، صنعت نیز پیشرفت نخواهد کرد.
بر اساس همین گزارش رییس جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین خشکسالی را یکی از مهم ترین بحران های اجتماعی جهان معرفی کرد و گفت: در سال گذشته درجه حرارت هوا تا 70 درجه نیز رسیده بود که بحران آبی شدیدی را به همراه داشت، البته دولت تدبیر و امید از همان آغاز استقرار در خصوص بحران دریاچه ارومیه تصمیمات بسیار خوبی گرفته است و امید می رود در سایه تلاش و حمایت بی دریغ دولتمردان و پشتگرمی مردم، بتوان به بحران خشکسالی، بخصوص بحران دریاچه ارومیه فایق آمد.
کریم مهری در ادامه با اشاره به تلفات بالای کشاورزی و سوء مدیریت آب، افزود: اگر ما در بخش کشاورزی و آب دچار مشکل هستیم، بیشتر این مشکلات به مدیریت ضعیف بر می گردد؛ چرا که برای بالا بردن راندمان بهره وری با مصرف کم منابع، استفاده از امکانات پیشرفته و به روزضروری است؛ پس وقتی می توانیم از مردم توقع استفاده بهینه از منابع را داشته باشیم که تکنولوژی جدید را در اختیار آنها قرار داده باشیم.
رییس دانشکده کشاورزی نیز بهره برداری از فاز 3 آبیاری تحت فشار اراضی سایت خلعت پوشان دانشگاه تبریز را فرصتی خوب برای استفاده دانشجویان و کاربران برای مطالعات علمی عنوان کرد و گفت: به خاطر بحران آب، سطح آب های زیر زمینی بسیار پایین رفته است که مدیریت نوین در صنعت کشاورزی را طلب می کند تا دچار بی آبی نشویم.
باب الله حیاتی در ادامه افزود: کل اعتبار فاز های 1، 2 و 3 هزینه ای معادل 3 میلیارد و 630 میلیون ریال است و آبیاری تحت فشار در 45 هکتار فازهای 1 و 2 و 25 هکتار فاز 3 اجرا می شود که 8 هکتار به صورت قطره ای، 15 هکتار به صورت بارانی و 2 هکتار به صورت توسعه و سیستم آبیاری کم فشاراست.
وی همچنین یادآور شد: طی فروردین ماه امسال در 6 هکتار از زمین های سایت خلعت پوشان دانشگاه تبریز انواع درخت های هسته دار و گردو کاشته شده است.
مساحت کلی سایت خلعت پوشان دانشگاه تبریز 330هکتار بوده و دانشکده های کشاورزی و دامپزشکی در این سایت قرار دارند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن