تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804317046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح توسعه معارف حماسه و عاشورا در دستور کار وزارت ارشاد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
علي مرادخاني: طرح توسعه معارف حماسه و عاشورا در دستور کار وزارت ارشاد است موج - علي مرادخاني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مجلس عزاداري شهادت اباعبدالله حسين (ع) که در مسجد بنياد رودکي برگزار شد، گفت: بايد در زمينه طرح توسعه معارف حماسه و عاشورا فعاليت کرد و آن را به ظهور رساند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجلس عزاداري امام حسين (ع) و ياران با وفاي آن حضرت در مسجد بنياد رودکي با حضور علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران کل و کارمندان معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از هنرمنداني همچون ايرج راد، عبدالحسين مختاباد، حميدرضا نوربخش، اسماعيل خلج، هوشنگ کامکار، حسن رياحي، محمود عزيزي، محمد سرير، داوود فتحعلي بيگي، طاهر شيخ الحکمايي سعيد اسدي، جواد انصافي و... برگزار شد.
علي مرادخاني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين مراسم ضمن عرض تسليت به جامعه شيعيان جهان و حاضران در اين مراسم گفت: واقعه کربلا از منظر هنري، واقعه‌اي قابل توجه است که هيچ فردي نمي‌تواند به راحتي از کنار آن عبور کند.
او بيان کرد: در روزي که تمامي مسلمانان جهان براي انجام حج به سمت مکه حرکت مي‌کردند، امام حسين (ع) به عنوان رهبر مسلمين و يکي از مهم‌ترين و بزرگ‌ترين مقام‌هاي سياسي و ديني مسير خود را تغيير داد. اين حرکت معکوس نقطه‌اي است که هنر را شکل داد و براي هميشه ماندگار شد.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر ارائه و خلق آثار مهم توسط هنرمندان در اين حوزه اظهار کرد: ما مي‌توانيم فعاليت‌هاي مهمي در اين زمينه انجام دهيم، از جمله اتفاقات مهمي که طي روزهاي گذشته شاهد آن بوديم، نمايشنامه‌خواني "روز واقعه" به کارگرداني آقاي محمد رحمانيان بود که توانست افراد مختلفي را با ديدگاه‌ها و تفاوت‌هاي فکري بسيار در مجموعه تئاترشهر گرد هم آورد و تحت تأثير قرار دهد. اين اتفاق مهم‌ترين وظيفه هنر است و مي‌تواند ما را با عمق مسائل و مفاهيم اساسي آشنا سازد.
مرادخاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اتفاقاتي که براي "اپراي عاشورا" طي روزهاي گذشته اتفاق افتاده بود خاطر نشان کرد: ايجاد فضايي که طي روزهاي گذشته به وجود آمد، خلاف اخلاق و معرفت انساني بود و سبب شد تا فضا و ذهنيت نامناسبي نسبت به يک اتفاق زيبا رخ دهد. اين کار شايسته‌اي نبود. بي‌شک انجام و خلق يک اثر هنري بسيار سخت و پيچيده است و نبايد به راحتي از بين برود. ما بايد نسبت به موضوعاتي که ريشه در باورها و اعتقادات ما دارند درست عمل کنيم و واقعيت‌ها را مورد توجه قرار دهيم تا بتوانيم از آن اتفاقات به درستي بهره ببريم.
اين مقام مسوول در پايان عنوان کرد: يکي از مباحثي که امسال در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار دارد، طرح توسعه معارف حماسه و عاشورا است، بنابراين بايد در اين حوزه فعاليت کرد و آن را به ظهور رساند.
در ادامه اين مراسم، ايرج راد، مدير عامل خانه تئاتر، نيز طي سخناني بيان کرد: هنري که انسان ساز باشد، بسياري از مشکلات را از ميان مي‌برد.
جوهر دين، جوهر حرکتي است که امام حسين (ع) در ره آن شهيد شد. اين مسير عدالت، ارتباط انساني و وحدت است. اين مسائل از صداقت، خلاقيت و زيبايي نشأت گرفته است. دين در تمام زمينه‌ها از جمله هنر اثرگذار بوده است و بايد طبق آن حرکت کرد.
همچنين محمود عزيزي يکي ديگر از هنرمندان حاضر در اين مراسم، گفت: ويژگي ايام محرم و صفر شکلي از تزکيه نفس است. خاستگاه امام حسين (ع) ظلم ستيزي است که سبب اخلاق است. مسئله‌اي که گاهي ما آن را فراموش مي‌کنيم.
او افزود: تعزيه يکي از وجوه هنري است که بسيار تاثيرگزار است و موسيقي، ادبيات و نمايش ما از اين طريق حفظ شده است.
در ادامه، عبدالحسين مختاباد نيز با تاکيد بر حفظ آثار ديني و شکل صحيح ارائه آنها تاکيد کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب "هيچ تفکري ثبت نمي‌شود مگر آنکه با هنر آميخته شود. در طي سال‌هاي دفاع مقدس، آثار بسياري در زمينه موسيقي، ادبيات، عکس و... ايجاد شد که بخشي از تاريخ انقلاب ما را تشکيل مي‌دهد. تاريخ هنر 35 ساله ما سراسر افتخار است و هنرمندان مان از هيچ‌ چيز غافل نشدند.
آنها با تمام محدوديت‌ها و سختي‌ها توانستند کارهاي قابل توجهي را ارائه دهند. در اين ميان تنها بايد به شکل ارائه مفاهيم و نحوه انتقال آنها توجه داشته باشم.
در پايان اين مراسم، عبدالحسين مختاباد بخشي از قطعات با مضمون عاشورايي خود را خواند و مراسم تعزيه‌اي نيز توسط هنرمندان به نام تعزيه اجرا شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن