تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمز سرقت از رستوران‌هاي ايتاليايي در دست پيشخدمت تازه كار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رمز سرقت از رستوران‌هاي ايتاليايي در دست پيشخدمت تازه كار
پيشخدمت جوان بعد از گرفتن كارت و رمز عابربانك از مشتريان رستوران‌هاي ايتاليايي ناگهان غيبش مي‌زد. اين متهم سابقه‌دار 35 ساله كه شهروز نام دارد بعد از آزادي از زندان در دومين سرقتش به دام افتاد اما چند روز بعد با گذاشتن فيش حقوقي آزاد شد و به همين شيوه از مشتريان هفت رستوران ديگر سرقت كرد.
نویسنده : غلامرضا مسكني 


به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل به مأموران پليس پايتخت خبر دادند پيشخدمت رستوران ايتاليايي در شمال شهر پس از سرقت كارت عابر بانك يكي از مشتريان از رستوران گريخته است. با اعلام اين خبر مأموران پليس در محل به تحقيق پرداختند. شاكي گفت: من و همسرم مشتري هميشگي اين رستوران هستيم. ساعتي قبل پس از خوردن شام پيشخدمت رستوران كه پسر جوان تازه‌واردي بود، صورتحساب غذا را روي ميز ما قرار داد. من هم كارت عابربانكم را به همراه رمزش در اختیار پیشخدمت گذاشتم تا پس از برداشت پول صورتحساب، آن را به من بر گرداند. پيشخدمت‌دقايقي بعد دوباره پيش ما آمد و گفت دستگاه كارت خوان مشكل دارد بايد كمي صبر كنيم و ما قبول كرديم. من منتظر پيشخدمت بودم كه كارت را به من برگرداند كه پيامكي از بانك به گوشي‌ام فرستاده شده كه نوشته بود مبلغ 3 ميليون تومان از حسابم به كارت ديگري منتقل شده است. در حالي كه شوكه شده بودم، پيامك ديگري آمد كه معلوم شد 200 هزار تومان ديگر هم از حسابم برداشت شده است. ابتدا فكر كردم مدير رستوران اشتباهي اين مبلغ را از حسابم برداشت كرده است به همين خاطر به سرعت به سراغ مدير رستوران رفتم و موضوع را به اوگفتم كه متوجه شديم پيشخدمت پس از سرقت كارت عابرم از رستوران گريخته و اين مبلغ را از حسابم برداشت كرده است.  صاحب رستوران هم گفت: روز قبل براي استخدام پيشخدمت رستوران در روزنامه آگهي دادم تا اينكه امروز عصر پسر جواني با رستوران تماس گرفت و گفت در اين كار حرفه‌اي است. ساعتي بعد به رستوران آمد با امتحاني كه از او گرفتم متوجه شدم در اين كار ماهر است به همين خاطر با استخدامش موافقت كردم اما وقتي از او مدارك شناسايي خواستم، مدعي شد مداركش را در خانه‌شان جا گذاشته و فردا با خودش مي‌آورد.
 او اصرار داشت از همان لحظه شروع به كار كند و من هم قبول كردم تا اينكه الان متوجه شدم كارت عابربانك يكي از مشتريان را سرقت كرده است.
   آغاز تحقيقات پليسي به دستور بازپرس نصرتي
با طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي زير نظر قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34 تحقيقات خود را براي شناسايي سارق جوان آغاز كردند.
در حالي‌كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران پليس با چندين شكايت مشابه ديگر مواجه شدند. بررسي شكايت شاكيان نشان مي‌داد تمامي سرقت‌ها به همين شيوه از مشتريان رستوران‌هاي ايتاليايي شمال پايتخت از سوي يك پيشخدمت تازه استخدام شده صورت گرفته است.
 
  سرقت كارت مشتري رستوران ساعتي پس از استخدام
شاكي ديگري گفت: من صاحب يك رستوران ايتاليايي در حوالي فرمانيه هستم. من مشتريان ايراني و خارجي زيادي دارم براي همين هميشه پيشخدمت‌هاي باتجربه استخدام مي‌كنم.
چند روز قبل يكي از پيشخدمت‌هاي رستوران به دلايلي تسويه‌حساب كرد و رفت. پس از اين من در روزنامه آگهي استخدام دادم تا اينكه پسر جواني براي استخدام به رستورانم مراجعه كرد. با اطلاعاتي كه درباره غذاهاي ايتاليايي داشت، معلوم بود مهارت كافي را دارد. قرار شد از روز بعد شروع به كار كند اما وقتي با اصرارش روبه‌رو شدم قبول كردم از همان لحظه مشغول به كار شود.
وي ادامه داد: هنوز ساعتي نگذشته بود كه اولين مشتري‌ام كه خارجي بود كارت عابرش را براي پرداخت صورتحساب در اختيارش قرار داد و ناگهان او ناپديد شد. پس از اين پيامك‌هايي از بانك به تلفن مشتري‌ام فرستاده شد كه نشان مي‌داد وي 3 ميليون و 200 هزار تومان از حساب مشتري‌ام برداشت كرده است.
در حالي كه هر روز بر تعداد شاكيان اين سارق حرفه‌اي افزوده مي‌شد، مأموران پليس دريافتند وي علاوه بر سرقت كارت عابر هفت مشتري رستوران‌هاي ايتاليايي ، خودروي پژو 206 صاحب يك رستوران و كارت عابر‌بانك يك مبل‌فروشي را هم سرقت كرده است.

   5 ساعت بعد از استخدام خودروي 206‌ مرا سرقت كرد
صاحب رستوران با طرح شكايتي گفت: رستوران ايتاليايي من در خيابان دربند است. من به يك پيشخدمت نياز داشتم، به همين خاطر در روزنامه آگهي استخدام دادم. روز حادثه پسر جواني به رستورانم مراجعه كرد و گفت كه چندين سال سابقه كار در رستوران‌هاي ايتاليايي دارد. پس از اينكه متوجه شدم مهارت كافي را در اين كار دارد با استخدامش موافقت كردم. پس از اينكه فرم استخدام را پر كرد، كارت معافيتي را به عنوان ضمانت تحويل من داد و بعد هم شروع به كار كرد. پنج ساعتي از استخدامش گذشته بود اما هنوز مشتري به رستوانم مراجعه نكرده بود كه من سوئيچ خودروم را داخل كشو رستوران گذاشتم و براي انجام كاري به مغازه همسايه رفتم. وقتي برگشتم متوجه شدم خودرو 206‌ من سرقت شده است. پس از اين فهميدم پيشخدمت تازه استخدام شده يكي از كارگران رستوران را فريب داده و كارت معافيتش را گرفته و بعد هم با برداشتن سوئيچ خودرو را سرقت كرده است.

   خريد گوشي ميليوني با سرقت عابربانك مرد مبل‌فروش
مرد مبل‌فروشي در شكايت از سارق حرفه‌اي گفت: مدتي بود به يك فروشنده ماهر براي مبل‌فروشي نياز داشتم، به همين خاطر آگهي روي شيشه مغازه‌ام چسبانده بودم تا اينكه روز حادثه پسر جواني به مغازه‌ام مراجعه كرد و مدعي شد چندين سال سابقه كار در مبل‌فروشي را دارد. او با چرب زباني مرا فريب داد و من هم او را استخدام كردم. وي ادامه داد: ساعتي بعد كارت عابرم را از كيفم بيرون آوردم تا شماره‌اش را براي يكي از دوستانم بخوانم و بعد هم كارت را داخل كشو ميز كارم گذاشتم تا اينكه يك مشتري وارد مغازه شد و من سرگرم معرفي مدل مبلي شدم كه پسر جوان به بهانه سيگار كشيدن از مغازه بيرون رفت. لحظاتي بعد چندين پيامك از بانك به گوشي‌ام فرستاده شد كه فهميدم 4ميليون و 500 هزار تومان از حسابم برداشت شده است. پس از اين بلافاصله به بانك مراجعه كردم و حسابم را مسدود كردم كه متوجه شدم وي پس از سرقت كارتم 3 ميليون تومان را به حسابي منتقل و يك ميليون و 500  هزار تومان هم از موبايل‌فروشي يك گوشي همراه خريده است.

   دستگيري متهم با خودروي سرقتي
سرانجام مأموران در تحقيقات ميداني موفق به شناسايي متهم شدند. بررسي‌ها نشان داد متهم كه چندين سابقه سرقت در پرونده‌اش ثبت شده چند ماه قبل، بعد از آزادي از زندان در دومين سرقتش از مشتري يكي از رستوران‌ها به دام افتاده اما بعد از دو هفته با گذاشتن يك فيش حقوقي از زندان آزاد شده و دوباره از مشتريان هفت رستوران ايتاليايي سرقت كرده است. بدين ترتيب مأموران متهم را چند روز قبل هنگامي كه با خودروي سرقتي در حال عبور از يكي از خيابان‌ها بود، شناسايي و دستگير كردند.  متهم پس از اينكه به جرم خود اعتراف كرد به دستور قاضي نصرتي براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

گفت‌وگو با متهم
چند سال داري؟
35 سال
معتادي؟
نه فقط گاهي سيگار مي‌كشم.
چي شد كه دست به سرقت زدي؟
وسوسه شدم.
بيشتر توضيح بده؟
سال 90 در يك رستوران ايتاليايي به عنوان پيشخدمت شروع به كار كردم. دو سالي گذشت تا اينكه در كارم حرفه‌اي شدم اما يك روز وقتي يكي از مشتريان كارت عابرش را در اختيارم گذاشت تا صورتحسابش را پرداخت كنم، وسوسه شدم و كارت عابر بانك را سرقت كردم اما خيلي زود دستگير شدم و به مدت دو سال روانه زندان شدم.
كي از زندان آزاد شدي؟
چند ماه قبل از زندان آزاد شدم و دوباره تصميم گرفتم از مشتريان رستوران‌هاي ايتاليايي سرقت كنم . به همين خاطر هر روز آگهي روزنامه را نگاه مي‌كردم و به رستوران‌هاي ايتاليايي كه آگهي استخدام پيشخدمت داده بودند، مراجعه مي‌كردم. از آنجايي كه در كارم حرفه‌اي بودم خيلي زود نظر صاحب رستوران را جلب مي‌كردم و همان ساعت استخدام مي‌شدم. وقتي از من كارت شناسايي درخواست مي‌كردند، مدعي مي‌شدم كه در خانه جا گذاشته‌ام و فردا همراه خودم مي‌آورم و صاحب رستوران هم قبول مي‌كرد.
چگونه سرقت مي‌كردي؟
اولين مشتري كه كارت عابر را به من مي‌داد به بهانه سيگار كشيدن از رستوران بيرون مي‌آمدم و فرار مي‌كردم و بعد هم در اولين عابر بانك 3ميليون تومان از كارت سرقتي به حسابم منتقل و 200 هزار تومان هم برداشت مي‌كردم.
در بازجويي‌ها گفته بودي بعد از آزادي از زندان در دومين سرقت دستگير شدي اما دو هفته بعد دوباره آزاد شدي. توضيح بده؟
پس از اينكه از زندان آزاد شدم از طريق آگهي روزنامه در رستوران ايتاليايي در حوالي سعادت‌آباد استخدام شدم و ساعتي بعد با سرقت كارت عابربانك مشتري فرار كردم. يك هفته بعد با آگهي استخدام رستوران ايتاليايي در جردن مواجه شدم و بلافاصله به رستوران مراجعه كردم اما وقتي با مدير رستوران روبه‌رو شدم ديدم اين رستوران شعبه دوم همان رستوران سعادت‌آباد است كه هفته قبل از آنجا سرقت كرده بودم. بعد از آن بود كه مدير رستوران مرا تحويل مأموران پليس داد. پس از آن به دستور قاضي روانه زندان شدم كه يكي از دوستانم براي من فيش حقوقي گذاشت و آزاد شدم.
چي شد كه خودروی صاحب يكي از رستوران‌ها را سرقت كردي؟
در آن رستوران چند ساعتي كار كردم اما مشتري نيامد تا اينكه تصميم گرفتم خودرو صاحب رستوران را سرقت كنم.
از مبل‌فروشي چگونه سرقت كردي؟
آن روز كارت عابر يكي از مشتريان را سرقت كرده بودم و در حال عبور از آن محل بودم كه آگهي استخدام روي شيشه مبل‌فروشي نظرم را جلب كرد. همان لحظه تصميم گرفتم به بهانه استخدام از مبل‌فروشي سرقت كنم. وقتي صاحب مبل‌فروشي كارت عابرش را از كيفش بيرون آورد تا براي من شارژ تلفن همراه بگيرد، متوجه رمز كارتش شدم. لحظاتي بعد او كارتش را داخل كشوي ميزش قرار داد و من هم در فرصتي آن را سرقت كردم.
خانواده‌ات خبر دارند دستگير شده‌اي؟
پدر و مادرم از هم جدا زندگي مي‌كنند و من هم با مادرم زندگي مي‌كردم تا اينكه مادرم مرا از خانه‌اش بيرون كرد، به همين خاطر من خانه مجردي گرفتم و مادرم بعد از اين در جريان كار‌هاي من نيست.
چرا تو را از خانه‌اش بيرون كرد؟
من از بچگي او را اذيت مي‌كردم. يادم است دوره راهنمايي بودم كه از كيفش بدون اجازه پول برمي‌داشتم. اذيت‌هاي من ادامه داشت تا اينكه مجبور شد مرا از خانه‌اش بيرون كند.
بعد از اينكه از زندان آزاد شوي چه تصميمي داري؟
اگر مادرم مرا ببخشد پيش او مي‌روم و قول مي‌دهم كه سرقت نكنم اما اگر نبخشد نمي‌دانم چه سرنوشتي در انتظارم خواهد بود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن