تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803367806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از سرمایه‌‌گذاری خارجی در حوزه سلامت با نگاه اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استقبال از سرمایه‌‌گذاری خارجی در حوزه سلامت با نگاه اقتصاد مقاومتی
موضوع دوران پسا‌تحريم و برنامه سازمان‌ها و نهادها در اين مسير از جمله مباحثي است كه بعد از تصويب برجام در ايران و امريكا بسيار مور توجه قرار دارد.
نویسنده : حوریه ملکی 


موضوع دوران پسا‌تحريم و برنامه سازمان‌ها و نهادها در اين مسير از جمله مباحثي است كه بعد از تصويب برجام در ايران و امريكا بسيار مور توجه قرار دارد. در همين راستا و با حساسيت‌هايي كه در رابطه با سلامت جامعه وجود دارد، وزارت بهداشت تلاش‌هاي زيادي براي سامان دادن به وضع دارو و درمان كشور انجام داده كه اخيراً نيز وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن تشريح برنامه‌هاي اصلي اين وزارتخانه در دوران پساتحريم، از يافتن شركاي جديد براي سرمايه‌گذاري و توليد در حوزه سلامت خبر داد. البته اين در شرايطي است كه آمارها نشان مي‌دهند هم اكنون 96 درصد داروها در داخل كشور توليد و هر سال هشت تا 10 فرمول جديد دارويي كشف مي‌شود كه اين اقدامات يعني اقتصاد مقاومتي.
در پي گزارش‌هايي كه از طرف وزارت بهداشت و درمان منتشر شده، مشخص شده اين وزارتخانه بعد از لغو تحريم‌ها كه طي يكي دو ماه آينده عملياتي مي‌شود، برنامه‌هايي را پيگيري خواهد كرد كه مذاكرات براي يافتن شركاي جديد براي سرمايه‌گذاري و توليد در داخل كشور و نگاه به بازارهاي منطقه براي حدود 400 ميليون نفر جزو برنامه‌هاي اصلي وزارت بهداشت در دوران پساتحريم است.
البته وزير بهداشت نيز با تأييد اين برنامه‌ها به بالا بردن كيفيت دارو‌ها و دسترسي مستقيم بيماران به محصولات مورد نيازشان اشاره كرد و گفت: «علاقه‌مند هستيم كه واسطه‌ها را در معاملات حذف كنيم تا معاملات مستقيماً با خود كمپاني‌ها انجام شود. طبعاً با اين كار هم از تقلب پيشگيري مي‌شود و هم قيمت‌ها كاهش پيدا خواهد كرد. همچنين در اين فرآيند، اصالت دارو و تجهيزات پزشكي تضمين بيشتري براي مصرف‌كنندگان دارد.»
دكتر سيد حسن‌هاشمي با اشاره به اثرات لغو تحريم‌ها در حوزه آموزش پزشكي ادامه داد: «در زمينه آموزشي و پژوهشي نيز به همين شكل است و به نظر مي‌رسد بعد از لغو تحريم‌ها، رفت و آمد بين اساتيد، دانشجويان و محققين ايراني و بين‌المللي افزايش پيدا خواهد كرد.»
خوشبختانه ايران از نظر توليد علم بالاترين رتبه را در منطقه دارد و از نظر جهاني نيز طبق نمايه‌هاي بين‌المللي متفاوتي كه وجود دارد رتبه 15 تا 17 را در اين زمينه در جهان دارا هستيم اما نكته حائز اهميت اينكه نقش حوزه علوم پزشكي در توليد علم بسيار درخشان بوده و نزديك به 40 درصد توليد علم مربوط به اين حوزه است.
در همين رابطه وزير بهداشت با بيان اينكه نزديك به 300 شركت دانش‌بنيان در كشور داريم، گفت: «بعضي از آنها در خصوص بايوتكنولوژي و توليد داروهاي نوتركيب خيلي موفق هستند و محصولاتشان را به خارج از كشور نيز صادر مي‌كنند و بيش از 90 درصد بازار داخلي نيز در اختيار آنهاست.» هاشمي با اشاره به دستور رئيس‌جمهور مبني بر بي‌نياز شدن از ورود واكسن تأكيد كرد: «انستيتو پاستور ايران نزديك به 100 سال قدمت دارد و زماني نه تنها واكسن آسيا بلكه بخشي از آفريقا را نيز تأمين مي‌كرد. به همين خاطر شركت‌هاي دانش‌بنيان بايد در جهت ارتقاي فناوري و تبديل آن به ثروت، كارنامه موفق‌تري را نسبت به امروز داشته باشند.»
وي يك‌بار ديگر برداشتن تحريم‌هاي ظالمانه را مد نظر قرار داد  و گفت: «دوره پساتحريم اين فرصت را در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد كه بتوانند از امكاناتي كه هست در جهت رشد و ارتقاي توليد حداكثر استفاده را ببرند.»
  
بوش آلمان وارد ايران شد
شواهد و قرائن هم نشان مي‌دهند كه علاقه‌مندي كشورهاي خارجي و به خصوص اروپايي‌ها براي سرمايه‌گذاري و حضور در بازار سلامت ايران بالاست به طوري كه قائم مقام وزير بهداشت در حوزه روابط بين‌الملل نيز با اشاره به سياست‌هاي حمايتي وزارت بهداشت از سرمايه‌گذاري در حوزه سلامت از همكاري شركت بوش آلمان در زمينه‌هاي مختلف بخش سلامت كشورمان خبر داد.
بر همين اساس طي روزهاي گذشته ديداري با حضور نماينده شركت بوش آلمان همچنين مازن نماينده خاورميانه‌اي اين شركت با محسن اسدي لاري مديركل و قائم مقام وزير بهداشت در حوزه بين‌الملل و رسول ديناروند معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو با هدف بررسي زمينه‌هاي همكاري مشترك و سرمايه‌گذاري اين شركت آلماني در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي در محل دفتر حوزه بين‌الملل وزارت بهداشت برگزار شد.
بعد از اين ديدار اسدي لاري، قائم مقام وزير بهداشت در حوزه روابط بين‌الملل با اشاره به گردش مالي حدود 200 ميليارد دلاري شركت بوش گفت: «60 درصد گردش مالي اين شركت در زمينه قطعات خودرو و 30 درصد در بخش تجهيزات پزشكي و ماشين‌هاي توليد دارو و ماشين‌آلات تجهيزات پزشكي است كه در اين زمينه‌ها مي‌تواند در ايران سرمايه‌گذاري كند.»
به گفته قائم‌مقام وزير بهداشت در امور بين‌الملل براي سرمايه‌گذاري در زمينه ماشين‌هاي بسته‌بندي، ماشين‌هاي توليد واكسن و ماشين‌هاي توليد انسولين، داروها و تجهيزات پزشكي پيشنهادهاي مشخصي به طرف آلماني ارائه شد.
اسدي‌لاري با اشاره به تأكيدات وزير بهداشت و سياست‌هاي اين وزارتخانه مبني بر حمايت از سرمايه‌گذاري در حوزه سلامت يادآور شد: «پيگيري‌هاي بعدي از طريق دفتر تازه تأسيس شركت بوش به ويژه از طريق نماينده مديترانه‌اي اين شركت انجام مي‌شود و حوزه روابط بين‌الملل نيز تسهيلات لازم براي اين امر را فراهم خواهد كرد.»
قائم‌مقام وزير در حوزه روابط بين‌الملل گفت: «به منظور بهره‌مندي از فرصت ياده شده به پيشنهاد معاونت غذا و دارو قرار شد تعدادي از شركت‌هاي خاص در مذاكراتي كه نماينده شركت آلماني با سنديكاهاي تجهيزات پزشكي و توليد دارو دارد، حضور داشته باشند.»
  
اعتلا با اقتصاد مقاومتي
با اينكه با برداشته شدن تحريم‌ها، درهاي زيادي در جهت مراوده با ديگر كشورها در ابعاد مختلف گشوده مي‌شود اما نبايد فراموش كرد كه امروز يكي از افتخارات ايران اين است كه برخلاف گذشته ديگر وابسته به منابع طبيعي نفت و گاز نيست و طي سال‌هايي كه پشت سر گذارديم، تحريم‌ها موجب شدند وابستگي‌ها به برخي منابع به شدت كاهش يابد و پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شود. اقتصاد مقاومتي نيز چيزي جز اين نيست كه تلاش شود سازمان‌ها و نهادها به تراز مثبتي برسند و صادرات نسبت به واردات افزايش یابد و كيفيت محصولاتي كه در داخل كشور توليد مي‌شوند قابليت رقابت با محصولات كشورهاي ديگر را داشته باشد.
در همين رابطه وزير بهداشت نيز در كنار همكاري با كشورهاي پيشرفته در جهت ارتقاي ماشين آلات و محصولات به تبيين اقتصاد مقاومتي در حوزه سلامت پرداخت و گفت: «هرچقدر بتوانيم در جهت ارتقاي فناوري در كشور تلاش كنيم و به نوعي اقتصادمان را درون‌زا كنيم در جهت اقتصاد مقاومتي حركت كرده‌ايم.»
 دكتر‌هاشمي ادامه داد: «به جاي اينكه واردات را افزايش دهيم و تكنولوژي از رده خارج را به كشور منتقل كنيم خودمان با سرمايه‌گذاري‌هاي مشتركي كه ممكن است از نقاط مختلف دنيا امكانش فراهم شود يا با حضور كمپاني‌هاي بزرگ، مي‌توانيم اقتصادمان را درون‌زا كنيم و ميزان وابستگي را كاهش دهيم.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن