تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با «بقچه هلو و زنجبيل» کشف استعداد کنید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
با «بقچه هلو و زنجبيل» کشف استعداد کنید




اگر به شيريني‌ پزي علاقه داريد، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولي اين ‌را كه با چه ميوه‌اي چه طعم جديدي را مي‌شود امتحان كرد شايد هركس نداند.






برترین مجله اینترنتی ایران

مجله سیب سبز: اگر به شيريني‌ پزي علاقه داريد، هنوز هم تنوع میوه‌ها به اندازه ای هست که شما بتوانید دسر میوه‌ای درست کنید. ولي اين ‌را كه با چه ميوه‌اي چه طعم جديدي را مي‌شود امتحان كرد شايد هركس نداند. به عنوان مثال اينكه طعم هلو با زنجبيل هماهنگ است، تجربه خوشمزه‌اي است كه در اين شيريني مي‌توانيد آن را امتحان كنيد.


بقچه هلو و زنجبيل



مواد لازم

4 /1 و 2 پيمانه آرد2 /1 ق‌چ نمك دريا2 /1 1 ق‌س شكر دانه ريز (برای خمیر)12 ق‌س كره سرد4 /1 پيمانه آب سرد2 عدد تخم‌مرغ3 ق‌س شکر ( برای مواد میوه‌ای)4 عدد هلوی درشت1 ق س نشاسته ذرت2 /1و 1 ق‌س زنجبيل تازه رنده‌شده2 ق‌س كره براي روي شيريني‌هامقداري پودر قند (براي تزیين)مخلوط ادويهیک تخم مرغ برای رومال کردن
طرز تهیه:

1. براي تهيه خمير اين شيريني، آرد ، نمك و شكر را در غذاساز بريزيد و مخلوط كنيد. كره سرد را حبه كنيد و به مواد داخل غذاساز بيفزاييد. با روشن كردن دستگاه، كره را با ديگر مواد مخلوط كنيد.

2. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي بشکنید، آب سرد را هم اضافه کنید و  هم بزنيد. اين تركيب را به مواد داخل غذاساز بيفزاييد و دوباره مخلوط كنيد. هم زدن را آنقدر ادامه دهيد كه همه مواد به صورت يك گلوله خمير يك تكه درآيند. (اين مدت حدود 10 ثانيه است)

3. خمير را از ظرف بيرون بياوريد، روي سطح صافي بگذاريد و به شكل يك توپ درآوريد. آن را در كيسه پلاستيك بگذاريد و به مدت نيم ساعت در يخچال قرار دهيد تا استراحت كند.

4. در اين فاصله مواد ميوه‌اي داخل شيريني را درست كنيد. نشاسته ذرت، شكر، زنجبيل تازه رنده‌شده و ادويه‌ها را با هم مخلوط كنيد. هسته هلو‌ها را هم جدا كنيد و به هشت قسمت برش بزنيد. هلو‌ها را در مخلوط بالا به مدت ده دقيقه بخوابانيد تا مزه‌دار شوند.

5. خمير را روي سطحي صاف به ارتفاع حدود نيم ساعت باز كنيد تا به اندازه دايره‌اي با قطر بيست سانتي‌متر دربيايد. هلو‌های مزه‌دارشده را در مركز دایره خميری بگذاريد، طوري كه روي هم قرار بگيرند و حدود دو سانتي‌متر از لبه خمير فاصله باشند.

6. لبه‌هاي خمير را روي ميوه‌ها  برگردانيد. همه خمير را به همين صورت درست كنيد. تخم‌مرغ‌ را در ظرفي بشكنيد و با چنگال بزنيد، بعد با قلم‌مو روي شيريني‌ها بماليد.

7. تكه‌هاي كره را هم روي شيريني‌ها بگذاريد و در نهایت فر را با حرارت 400 درجه فارنهايت معادل 200 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود.

8. شيريني‌ها را در سيني فر بگذاريد و به مدت 35 تا 40 دقيقه حرارت دهيد تا روي نان شيريني طلايي شود. بعد از اينكه شيريني‌ها خنك شدند روي آنها را كمي پودر قند بپاشيد و سرو كنيد.







تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن