تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819842689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف سالانه ۸ تا ۱۰ فرمول جدید دارویی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت خبر داد؛ کشف سالانه ۸ تا ۱۰ فرمول جدید دارویی در کشور وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود، تاکید کرد: هر سال ۸ تا ۱۰ فرمول جدید دارویی كشف می شود.
۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان ساعت 18:41

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحسن هاشمی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ شركت دانش‌بنیان در کشور داریم، گفت: بعضی از آنها در خصوص بایو تكنولوژی و تولید داروهای نوتركیب خیلی موفق هستند و محصولات شان را به خارج از كشور نیز صادر می‌كنند و بیش از ۹۰ درصد بازار داخلی نیز در اختیار آنهاست. وی با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر بی نیاز شدن از واردات واكسن، گفت: انستیتو پاستور نزدیك به ۱۰۰ سال قدمت دارد و زمانی نه تنها واكسن آسیا بلكه بخشی از آفریقا را نیز تامین می‌كرد. هاشمی خاطرنشان كرد: شركت‌های دانش بنیان باید در جهت ارتقای فن‌آوری و تبدیل آن به ثروت، كارنامه موفق‌تری را نسبت به امروز داشته باشند. وی با اشاره به برداشتن تحریم‌های ظالمانه گفت: دوره پساتحریم این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد كه بتوانند از امكاناتی كه هست در جهت رشد و ارتقا تولید حداكثر استفاده را ببرند. وزیر بهداشت یادآور شد: امروز افتخار كشور ایران، برخلاف گذشته، منابع طبیعی نفت و گاز نیست و ما در طول سال‌هایی كه پشت سر گذراندیم، بتدریج وابستگی‌امان به نفت و گاز كاهش یافته است. وی خاطرنشان كرد: آنچه امروز برای کشور قابل افتخار است جوانان پرشور، مستعد و دانشمند و علاقه‌مند به خدمت به کشور و تلاش آنان برای پیشرفت و تعالی كشور در راستای درون‌زا كردن اقتصادملی و كاهش وابستگی است. هاشمی با تاکید بر این که موفقیت کشورها در گرو استفاده از تجربیات دانش بشر است كه در همه جای دنیا مرز نمی‌شناسد، یادآور شد: در حال حاضر این فرصت‌ها بیشتر فراهم می‌شود و قطعاً رشد ما در این حوزه سریعتر خواهد بود. وزیر بهداشت در ادامه به تبیین اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت پرداخت و گفت: هرچقدر بتوانیم در جهت ارتقای فن‌آوری در كشور تلاش كنیم و به نوعی اقتصادمان را درون‌زا كنیم در جهت اقتصاد مقاومتی حركت كرده‌ایم. هاشمی ادامه داد: به جای این كه واردات را افزایش دهیم و تكنولوژی از رده خارج را به كشور منتقل كنیم خودمان با سرمایه‌گذاری‌های مشتركی كه ممكن است از نقاط مختلف دنیا امكانش فراهم شود و یا با حضور كمپانی‌های بزرگ، می‌توانیم اقتصادمان را درون‌زا كنیم و میزان وابستگی را كاهش دهیم. وی در ادامه به موفقیت‌های كشور در حوزه پزشكی و درمان اشاره كرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به خارج از كشور می‌رفتند اما امروز نه تنها كسی برای درمان به كشورهای دیگر نمی‌رود بلكه بسیاری از كسانی كه خارج از مرزهای ما هستند برای دریافت خدمات به داخل می‌آیند. هاشمی همچنین با اشاره به حوزه دارو در كشور گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد داروها را در داخل كشور تولید می‌كنیم و هر سال ۸ تا ۱۰ فرمول جدید دارویی كشف می‌شود كه این اقدامات یعنی اقتصاد مقاومتی. وزیر بهداشت تصریح كرد: اقتصاد مقاونتی چیزی جز این نیست كه ما تلاش كنیم كه تا طراز مثبتی داشته باشیم و صادراتمان را نسبت به واردات افزایش دهیم و کیفیت محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها باشد. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن