تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836630481
منتجب نیا: امام حسین برای براندازی ظلم و فساد قیام کرد/منتقدان، منطقی و بدون توهین نظر بدهند
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: منتجب نیا: امام حسین برای براندازی ظلم و فساد قیام کرد/منتقدان، منطقی و بدون توهین نظر بدهند
عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز می گوید: امام حسین (ع) به این دلیل علیه یزید قیام کرد که او را مظهر ظلم و فساد می دانست.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به درس های عاشورا برای مسئولان کشور از جمله دولت و مجلس خاطرنشان کرد: ما ابتدا باید بپذیریم که عاشورای حسینی مکتبی درس آموز و سازنده است و به عزاداری تنها برای سید الشهدا اکتفا نکنیم چراکه اگر هیچ درس و آموزه ای از آن دریافت نکنیم،ظلم بزرگی نسبت به مکتب سید الشهداست. این مسئله را همه ما شیعیان باید بپذیریم که اساسا فلسفه نهضت حضرت نیز همین مسئله است و در این راستا همه باید خود را آماده کنیم و از مکتب حسین(ع) درس بگیریم.
حسین(ع) با یزید خصومت شخصی نداشت، او را مظهر ظلم می دانست این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اربابان قدرت و آنهایی که مسئولیت دارند باید توجه کنند که امام حسین(ع) در برابر چه حکومتی ایستاد و چرا در برابر این حکومت قیام کرد، گفت: مگر حسین(ع) با شخص یزید یا ابن زیاد خصومت شخصی داشت و یا همه آنچه که انجام داده در شخص آنها خلاصه می شود؟ قطعا اینگونه نیست بلکه امام حسین، یزید را به عنوان اینکه مظهر ظلم و ستم و فساد است، مورد خطاب قرار می دهد و علیه او قیام می کند. منتجب نیا تصریح کرد: آنچه که در فرمایشات سیدالشهدا وجود دارد و ایشان می فرماید که من سزاوارترین فردی هستم که باید در برابر ظلم و فساد قیام کند، مسئله ظلم، ستم، بیدادگری و بی توجهی به احکام الهی و سنت رسول الله است که توسط مسئولان امر آن زمان انجام می شد. وی افزود: زمانی که بپذيريم عاشورا یک معیار و قانون است و نه تنها یک واقعه خاص تاریخی، آنگاه می توانیم با این معیار خودمان را تنظیم کنیم که اگر مسئولیتی داشتیم و خدای ناخواسته راه ظلم و ستم را پیمودیم و در قلمرو کارمان سراغ فساد رفتیم، بدانیم که در جرگه پیروان حسین(ع) نیستیم، بلکه در صف مقابل حضرت اباعبدالله هستیم چراکه امام حسین (ع) برای براندازی ظلم و ستم و فساد قیام کرد. منتجب نیا ادامه داد: این اصل برای مسئولان می تواند هم آموزنده و هم بازدارندگی داشته باشد و آن ها را وادار کند که در پی عدالت، تعهد، مسئولیت پذیری، خدمت به جامعه و تلاش برای اجرای احکام الهی باشند. اسلام ما را به مذاکره با دشمن می خواند قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص نسبت رفتار برخی نمایندگان دلواپس تندرو مدعی ولایتمداری با رفتار امام حسین (ع) که با دشمن خود نیز مذاکره می کند، گفت: این اصل در اسلام پذیرفته شده است که ما باید ابتدا با دشمنان خود از طریق مذاکره و مفاهمه وارد بشویم. به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام به امیرالمومنین (ع) دستور می دهد که هرگز ابتداء به جنگ نکن و حتی در میدان نبرد آن ها را به اسلام و حقیقت دعوت کن و از طریق مذاکره ورود پیدا کن. وی افزود: در اسلام جنگ را به عنوان یک استثناء در برابر تجاوز و حمله اجازه داده اند، نه اینکه ما ابتدا وارد حمله شویم و هجوم ببریم. این يک اصل اسلامی است.ه قرآن کریم هم می فرماید «صلح»، بهترین راه است. اما چنانچه کسانی که با شما می جنگند، سلاح را زمین گذاشته و درخواست صلح و آتش بس دادند؛ شما باید بپذیرید و توکل بر خدا کنید؛ البته با کمال هوشیاری و بیداری تا فریب نخورید. وی افزود: در سنت پیامبر و ائمه معصومین ملاحظه می کنیم که آنها با سرسخت ترین دشمنان وارد مذاکره شدند و کتاب های شریف علمای شیعه همچون احتجاج طبرسی، مملو از محاجه کردن و مناظره کردن ائمه طاهرین با کفار، مشرکان و دشمنان اسلام است و امام معصوم (ع) با افرادی ملحد و ماتریالیست که منکر خداست، ما حق نداریم که در مواجهه با دشمنان خارجی و داخلی مذاکره ، بحث و گفتگو را کنار بگذاریم. هر کس می تواند نظرش را منطقی و بدون توهین مطرح کند منتجب نیا تصریح کرد: وقتی که در درون نظام سلایق و گرایش های مختلف وجود دارد، هر کسی می تواند منطقی، مستدل و بدون توهین و تخریب نظر خودش را مطرح کند. به شرطی که موجب تضعیف نظام نشود، نقطه نظراتش را مطرح کند ولی در نهایت، فرآیند تصمیم گیری حرف آخر را می زند و زمانی که تصمیمی گرفته شد دیگر بقیه باید سکوت کرده و تسلیم باشند. اقلیت نظر خود را بر اکثریت تحمیل نمی کند وی افزود: این اصل را همه عقلای عالم پذیرفته اند که در حکومت، اقلیت تابع اکثریت است و اینگونه نیست که اقلیتی بخواهند نظر خود را به اکثریت تحمیل کنند، یا در برابر نظر آنها ایستادگی کرده و آن را زیر سئوال ببرند. نظرسنجیها حکایت از موافقت مردم با برجام دارد این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برجام یکی از مطالبات ملی ماست گفت: در اصل یکی از فاکتورهایی که باعث شد مردم به دکتر روحانی رای بدهند، این بود که وی در انتخابات به مردم گفت که قضیه هسته ای را حل و فصل می کند چراکه باید چرخ زندگی مردم در کنار سانتریفیوژها بچرخد. این مسئله را مردم از اول دنبال کردند و در حال حاضر نیز همه نظرسنجی هاحکایت از این دارد که اکثریت قریب به اتفاق مردم از این حرکت که گام اساسی برای لغو تحریم هاست، استقبال می کنند. بنابراین ما اگر مردم را ولی نعمت خود می دانیم، باید توجه داشته باشیم که امروز خواست مردم اجرای برجام است و ما نمی توانیم چیزی را برخلاف خواست مردم دنبال کرده و یا به آنها تحمیل کنیم. هیچ کس حق ندارد تصمیم نظام را زیر سئوال ببرد وی تاکید کرد: برای اجرای برجام همه مقدمات و فرآیندهای لازم تصمیم گیری دنبال شده است و نظر رهبرانقلاب، وزارت خارجه، هیئت مذاکره کننده، رئیس جمهور و همه ارکان نظام درباره آن مطرح شده است. ضمن اینکه علی رغم همه بداخلاقی ها، تهدیدها و برخوردهای زشت و زننده ای که در تاریخ موجب سرزنش خواهد شد، در مجلس نیز تصویب شد و دیگر شرعا، عرفا، عقلا و قانونا هیچ کس حق ندارد این تصمیم ملی و تصمیم نظام را زیر سئوال ببرد. وی ادامه داد: هنوز هم که هنوز است عده ای مسائل حاشیه ای و بی ارزشی را مطرح کرده و صحبت از این می کنند که برجام، جام زهری بود که به رهبری دادند! در حالی که این سخنان بی اساس است و نمی توان اسم آن را چیز دیگری جز کارشکنی و مخالفت با نظام و تصمیمات آن گذاشت. چرا که وقتی ما نظام را قبول کردیم باید این مسائل را بپذیریم. افراطیون زمانی رای آوردند که اصلاح طلبان صحنه انتخابات را ترک کرده بودند وی افزود: متاسفانه عده ای از این افراطیون که خودشان را نماینده ملت می دانند، زمانی رای آوردند که اصلاح طلبان صحنه انتخابات را ترک کرده بودند و بسیاری از مردم غایب در انتخابات بودند. آنها از غیبت مردم و اصلاح طلبان استفاده کرده و با حداقل رای وارد مجلس شدند. بايد به آنها گفت شما نماینده مردم هستید، اکثریت مردم برجام را پذیرفته اند. مگر اینکه شما خود را نماینده مردم ندانید و بخواهید دربرابر خواست مردم بایستید. منتجب نیا همچنین در پاسخ به این سئوال که دولت بعد از اجرای برجام چه وظیفه ای دارد؟، خاطرنشان کرد: البته وظیفه دولت بسیار حساس و سنگین است. چرا که نباید سطح انتظارات مردم را آنقدر بالا ببریم که تصور شود برجام همه مشکلات کشور را حل می کند. این حرف اشتباهی است و حتی می تواند شگردی تبلیغاتی و توطئه علیه دولت باشد که ما انتظار مردم را آنقدر بالا ببریم که هر مشکلی پیش آمد، آن ها بگویند که چرا برجام آن را حل نکرد؟ وی افزود: البته نمی توانیم این واقعیت را منکر شویم که برجام می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی را حل کند که البته نیازمند مدیریت صحیح است. اینکه مسئولان مربوطه خود را بی نیاز از مشورت نبینند، بلکه نظرات کارشناسان و نخبگان را دریافت کنند و پس از آن به نیازهای عمومی مردم توجه نمایند. نباید مثل بعضی دولت ها به سرمایه ملی چوب حراج زد وی ادامه داد: البته دولت باید مراقب باشد که با برداشته شدن تحریم ها، خدای نخواسته به مصرف گرایی و بریز و بپاش روی نیاورد و بگوید حالا که قرار است تحریم ها برداشته شود و نفت با قیمت بالا فروش برود، ما مثل بعضی از دولت ها به سرمایه ملت چوب حراج بزنیم. قطعا دولت و اعضای کابینه چنین تصوری ندارند و من از بعد یادآوری می گویم که این سرمایه، سرمایه ملت است و این ذخایر و منابع سرمایه آیندگان خواهد بود و نباید کاری کرد که این سرمایه تباه شود. دولت از نظرات نخبگان همه جناح ها استفاده کند وی افزود: کارهای بسیار حساسی بر عهده دولت است. من توصیه می کنم که دولتی ها به خصوص وزرای مربوطه از نخبگان و صاحب نظران جناح های مختلف استفاده کنند. حالا که به حمدلله دولت خودش را فرا جناحی می داند، بايد از نظرات اصلاح طلبان و اصولگراها و قشرهای دلسوز کشور استفاده کند تا بتوانیم از این فرصت استفاده بهینه و شایسته ای را ببریم.
منبع: خبرآنلاین
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
رئیس دیوان عدالت اداری: عزاداری برای امام حسین (ع) نیاز به اپرای عاشورایی ندارد
رئیس دیوان عدالت اداری عزاداری برای امام حسین ع نیاز به اپرای عاشورایی ندارد رئیس دیوان عدالت اداری گفت عاشورای امام حسین ع احتیاج به اپرای عاشورایی ندارد و مجلسی که امام صادق ع برای عزای جدش توصیه کرده است این مجلس نیست که در آن زن و مرد نامحرم بنشینند آواز بخوانند و کعزاداری های سیاست زده؛ ظلم دوباره به امام حسین (ع)
عزاداری های سیاست زده ظلم دوباره به امام حسین ع تهران- ایرنا- ظلم ستیزی روشنگری عدالتخواهی و احیاگریِ ارزش های ناب و اصیل اسلامی از ویژگی های امام حسین ع و قیام او در سال 61 هجری بود که با مظلومیت تاریخی وی گره خورده است مظلومیتی که این روزها به شکلی دیگر و قالبی نو جلوهاستاندارچهارمحال وبختیاری: پیام قیام امام حسین(ع) مبارزه با ستمگری بود
استاندارچهارمحال وبختیاری پیام قیام امام حسین ع مبارزه با ستمگری بود شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با تسلیت فرارسیدن تاسوا و عاشورای حسنی گفت مهمترین هدف و پیام قیام امام حسین علیه السلام مبارزه با زورگویی و ستمگری بود به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شامگاهمنتظری: عزاداری برای امام حسین (ع) نیاز به اپرای عاشورایی ندارد
منتظری عزاداری برای امام حسین ع نیاز به اپرای عاشورایی ندارد رئیس دیوان عدالت اداری گفت عاشورای امام حسین ع احتیاج به اپرای عاشورایی ندارد و مجلسی که امام صادق ع برای عزای جدش توصیه کرده است این مجلس نیست که در آن زن و مرد نامحرم بنشینند آواز بخوانند و کف و دف بزنند بهامام حسین (ع) با قیام خود به تمام انسان ها درس ظلم ستیزی دادند
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۷ مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور گفت قیام و فداکاری امام حسین علیه السلام الگویی برای تمام مسلمانان است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز پنجشنبه در جمع کارکنان و کارمندان مرکز مدیریت خواههدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا برداشتن بدعت و مبارزه با ظلم ستیزی بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جاسک گفت هدف امام حسین ع از قیام عاشورا برداشتن بدعت و مبارزه با ظلم ستیزی بود به گزارش خبرگزاری بسیج از هرمزگان حجت الاسلام عبدالهی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در نمازخانه ناحیه برگزار شد گفت هدف اصلی از قیام امام حسین علگفتاری از حجتالاسلام فرمانیان مصادره کردن امام حسین برای شیعه، ظلم به آن حضرت است
گفتاری از حجتالاسلام فرمانیانمصادره کردن امام حسین برای شیعه ظلم به آن حضرت استحجتالاسلام مهدی فرمانیان میگوید اهلسنت نیز معتقدند که امام حسین ع کشتی نجات است بنابراین مصادره کردن امام حسین ع برای شیعه ظلم به اهل بیت ع و امام حسین ع است خبرگزاری فارس ـ راهبرد فرهنگامام جمعه بجنورد: هدف قیام امام حسین (ع) معروف گستری و منکرستیزی بود
امام جمعه بجنورد هدف قیام امام حسین ع معروف گستری و منکرستیزی بودامام جمعه بجنورد تأکید کرد هدف قیام سالار شهیدان امام حسین ع معروف گستری و منکرستیزی بود به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوالقاسم یعقوبی در جمع نیروهای شرکتکننده در رزمایش محرم یگانهای پیاده ارتش مستقر درماه محرم بهترین فرصت برای شناخت اهداف قیام امام حسین است
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت با بیان این که بهترین راه برای شناخت امام حسین ع اهداف قیام آن حضرت است گفت ماه محرم بهترین فرصت برای شناخت اهداف قیام امام حسین ع است به گزارش ناب نیوز حجت الاسلام طاهرآقاملایی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت در گفت وگو با خبرنگپیشخوان خبر/ قیام امام حسین (ع) مقدمه ای برای بیداری وجدان های خفته
پیشخوان خبر قیام امام حسین ع مقدمه ای برای بیداری وجدان های خفته امام حسین ع با علم به اینکه نتیجه کار او شهادت است قیام کرد او برای حفظ دین به شهادت رسید و این عمل منجر به بیداری جهان اسلام شد واقعه عاشورا از وقایع بزرگ تاریخ اسلام است هر کسی دارای فطرت انسانی باشد به مس-
سیاسی
پربازدیدترینها