تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805247961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپايي عزاداري سالار شهيدان به شکل قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۳ق.ظ)
برپايي عزاداري سالار شهيدان به شکل قرآني موج - مراسم احياي شب عاشورا طبق روال پنج سال گذشته جمعه، اول آبان‌، در مسجد جامع المهدي (عج) شهرري برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيدمحمدجواد موسوي‌درچه‌اي، قاري ممتاز کشور، ضمن بيان اين مطلب که مراسم احياي شب عاشورا براي ششمين سال متوالي در مسجد جامع المهدي(عج) شهرري برگزار مي‌شود، گفت: احياي شب عاشورا و تلاوت قرآن برنامه‌اي است که از طريق حضرت سيدالشهدا(ع) سفارش و توصيه شده است.
وي اشاره کرد: به گونه‌اي که در شب عاشورا ايشان به اصحابشان فرمودند: «که شب را تا صبح به عبادت، تلاوت قرآن و ياد خدا ببردازند»، حتي در روايت داريم که در شب عاشورا تمام افراد وامام حسين (ع) در خيمه‌گاه حسين (ع) مشغول تلاوت قرآن تا صبح بودند به گونه‌اي که زمزمه تلاوت قرآن که از خيام اباعبدالله الحسين (ع) به گوش هر فردي مي‌رسيد.
موسوي‌درچه‌اي با تأکيد بر اينکه استحباب اين امر در روايات نيز آمده است، اظهار کرد: در احاديث به استحباب شب زنده‌داري و تلاوت قرآن در شب عاشورا تأکيد شده است که به عقيده من از جمله امور مستحبي است که در جامعه ما کمتر به آن توجه مي‌شود و بخصوص در هيأت ها و در ميان بچه‌هاي هيأتي کمتر به آن بها داده مي‌شود.
قاري ممتاز کشورمان بيان کرد: اين جلسه از ساعت 23 شب عاشورا در مسجد جامع المهدي (عج) شهرري واقع در فلکه اول دولت‌آباد ويژه بانوان و آقايان برگزار مي‌شود و تا اذان صبح عاشورا ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به انتقادي که در خصوص شب‌زنده‌داري و کاسته شدن عزاداري روز عاشورا وارد شده است، گفت: اين زمان، زماني است که معمولاً مراسم سوگواري انجام نمي‌شود و يا مردم در حال استراحت و خواب شبانه هستند و يا اينکه به امور هيئات رسيدگي مي‌کنند.

اعلام برنامه‌هاي مراسم احياي شب عاشورا
موسوي‌درچه‌اي با اشاره به برنامه‌هاي احياي شب عاشورا، ادامه داد: اتفاقاً در اين جلسات علاوه بر تلاوت قرآن، به ذکر مصيبت، قرائت زيارت عاشورا و سخنراني مذهبي نيز پرداخته مي‌شود بنابراين اين مراسم احيا تلفيقي از عزاداري و تلاوت قرآن است و اين طور نيست که تنها به تلاوت قرآن پرداخته شود.
وي تصريح کرد: در اين جلسه هر سال شاهد حضور تعداد قابل توجهي از قرا برجسته بين‌المللي نيز هستيم که بعضاً 10 تا 15 قاري ممتاز و بين‌المللي در مراسم احياي شب عاشوراي مسجد جامع المهدي (عج) شهرري حضور دارند که تلاوت قرآن به صورت مجلسي و به شکل کرسي تلاوت و با آيات متناسب و مرتبط با اين ايام انجام مي‌شود.
اين قاري ممتاز کشورمان ادامه داد: از سوي ديگر برخي نقد کرده‌اند که تا کنون نديده‌ايم که علماي و فقهاي ما به اجراي اين مراسم بپردازند؟ اما پاسخ من اين است که اولاً از کجا مي‌دانيد که در شب عاشورا علماي ما بيدار نمي‌مانند و به احياي اين شب و تلاوت قرآن در آن نمي‌پردازند، از سوي ديگر تاکنون فردي ازعلما نيامده‌اند با اين مراسم مخالفت کنند.
وي افزود: درست است که برگزاري احياي شب عاشورا به شکل رسمي متداول و رسمي نبوده است اما به هر حال به شب زنده‌داري شب عاشورا تأکيد شده و همچنان به تلاوت قرآن در اين شب توصيه مؤکد شده است.
موسوي‌درچه‌اي بيان کرد: بنابراين مراسم احياي شب عاشوراي مسجد جامع المهدي (عج) شهر ري نوعي جلسه عزاداري براي سالار شهيدان است اما به شکل قرآني‌اش. شايسته است که اين سنت خوب ترويج شود و به عقيده من بايد قاريان و اهالي قرآن در اين امر پيش قدم باشند و اين موضوع به شکلي در تمام شهرها تبليغ و ترويج شود و پررنگ‌تر از سال‌هاي گذشته انجام شود.
وي تصريح کرد: کرسي تلاوت شب عاشورا مسجد جامع المهدي (عج) شهرري در سال‌جاري به منظور گراميداشت و در راستاي يادبود پنج نفر از جان باختگان کاروان قرآني اعزامي به حج در حادثه منا برگزار مي‌شود.
اين قاري ممتاز کشورمان تأکيد کرد: اين قراء عروج يافته در حادثه منا از دوستان قرآني ما بوده‌اند که طبق برنامه‌ريزي انجام شده قرار بود که در مراسم احياي شب عاشورا در سال جاري از آن‌ها بهره‌مند شويم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن