تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819353762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان: حجم استفاده از مواد نیروزا دراصفهان زیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اصفهان - ایرنا - رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: اگر چه آمار دوپینگ در استان اصفهان بطور دقیق مشخص نیست، اما حجم خرید و فروش و مشاهده عوارض مواد نیروزا در ورزشکاران نشاندهنده مصرف زیاد این مواد در اصفهان است.
احمد باقری مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: میزان فروش محرز شده مواد نیروزا بوسیله باشگاه های ورزشی حدود یک تا سه درصد است.
وی اضافه کرد: فراوانی نسبی موارد مثبت در آزمون های دوپینگ ورزشکاران کشور حتی نسبت به بسیاری از کشورهای صاحب ورزش بالاتر است.
این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: اعتقاد به اینکه رقبا مصرف می کنند پس ما هم باید مصرف کنیم، اعتقاد به برتری تحت هر شرایط، فشار مربیان و والدین، نگرش و انتظارهای جامعه، پاداش های مالی، باور افزایش عملکرد از دلایل افزایش روی آوری ورزشکاران به مواد نیروزا است.
باقری مقدم در خصوص عوارض برخی از این مواد خاطرنشان کرد: اختلالات گوارشی، اختلالات کلیوی، افزایش وزن ناخواسته، عفونت های گوناگون، گرفتگی های عضلانی، تداخل با جذب مواد غذایی مفید در بدن، به هم خوردن وضعیت تعادل آب و مرگ های ناگهانی در جریان ورزش از جمله مهمترین مواردی است که گریبانگیر ورزشکار می شود.
آزمون دوپینگ 9 تن از ورزشکاران ملی پوش رشته وزنه برداری اعزامی به مسابقات جهانی 2006 دومینیکن و جریمه 400 هزار دلاری وزنه برداری ایران، محرومیت یک ساله فدراسیون ملی وزنه ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان: حجم استفاده از مواد نیروزا دراصفهان زیاد است






پنجشنبه ، ۳۰مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن