تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام و بسته اقتصادی تکیه‌گاه دولت برای حل مشکلات


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برجام و بسته اقتصادی تکیه‌گاه دولت برای حل مشکلات
برجام و بسته اقتصادی تکیه‌گاه دولت برای حل مشکلات حدود 150 روز تا پایان سال باقی مانده است و دولت قصد دارد با تکیه بر بسته اقتصادی در کنار قانون رفع موانع تولید از دوره پسابرجام بهترین استفاده را کند تا اقتصاد را به لبالب رونق نزدیک کند.


به گزارش فرهنگ نیوز، دولت یازدهم که در حال ورود به سومین سال ریاست خود بر قوه مجریه است از همان ابتدا و در زمان انتخابات همانند دیگر رقبا شعارهای خود را بر محور حل مسائل اقتصادی متمرکز کرد.
 
دولتی که شعار "کاری می‌کنم که دولت به سمت مردم دست دراز کند، نه اینکه مردم به سوی دولت دست دراز کند" را سر داد و سعی کرد با مهار تورم و ثبات اقتصاد کلان و البته دستیابی به توافقنامه هسته ای این شعار را عینیت بخشد.
 
در این میان تورم که آن روزها رتبه 40 را نیز رد کرده بود با 27 درصد کاهش به زیر 15 درصد رسید و از آن طرف مسئله هسته ای به سرانجام رسید و برنامه جامع اقدام مشترک نیز 26 مهرماه به صورت رسمی اعلام و قرار شد طی ماه های آتی تحریم های مربوط به مسائل هسته ای لغو شود.
 



 
تحریم هایی که هنوز مهمان اقتصاد کشور هستند اما با این حال متولیان رفع این محدودیت را مسیری برای گشایش راه تنفس اقتصاد اعلام میکنند.
 
در این خصوص کارشناسان می گویند لغو تحریم می تواند تحول خوبی در بازارهای مالی و بانکی و البته تولید ایجاد کند چراکه دسته بندی تحریم ها به مواردی همچون مالی، بانکی و اقتصادی و تحریم سامانه های پیام رسان بین بانکی (از جمله سوئیفت) به خوبی نشاندهنده میزان تاثیر محدودیت های بین المللی بر اقتصاد کشور است.
 
از طرفی باید به بخش خصوصی که در آینده از مهره های اصلی اداره اقتصاد کشور خواهد بود اشاره کرد که در صورت رفع تحریم ها از تنگناهای مالی رها شده و راه تنفس را باز خواهد یافت و همچنین با برقراری رابطه با بخش خصوصی کشورهای پیشرفته می تواند مسیر خود را برای حضور هر چه پررنگ تر در دستیابی به توسعه و تولید محصولات به روز و در سطح کلاس جهانی هموار کند.
 
البته در این میان با توجه به رفت و آمد هیئت های خارجی و استقبال آنان از بازار ایران، این نگرانی وجود داشت که همچون گذشته کشور به میزبانی بی حد و حصر از کالاهای خارجی بپردازد که دولت از همان ابتدا اعلام کرد در صورت لغو تحریم ها و رفع محدودیت های بین المللی هرگز کشور را محل فروش محصولات خارجی نخواهد کرد بلکه واردات تکنولوژی و دانش فنی را در دستور کار قرار داده می توان به اینکه تحول در اقتصاد کشور رخ دهد امیدوار بود.
 



 
رفت و آمد هیئت های خارجی به کشور و دستیابی به برجام، به تنهایی نقش تکیه گاه دولت برای عبور از چالش ها را بر عهده نمی گیرد بلکه تیم اقتصادی کابینه با تهیه بسته ای اقتصادی درصدد دستیابی به رشد اقتصادی و رفع مصیبت های موجود بر سر راه حوزه های مختلف و البته سپری کردن دوره پسابرجام با کمترین تبعات طی ماه های باقی مانده از سال، بر آمده است.
 
بسته اقتصادی که چند روز پیش از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد، به گفته کارشناسان باید در بخش واقعی اقتصاد اجرایی شود و چالش های بزرگی که این حوزه را در گرداب خود فروبرده را رفع کند، چراکه چالش های موجود در این بخش همچون نبود مشتری و کاهش قدرت خرید مردم منجر به این شده که تولیدکنندگان محصولات خود را بجای عرضه در بازار در انبارها دپو و چرخهای تولید را به نوعی پنچر کنند.
 
محمدباقر نوبخت در این خصوص می گوید: "دو رویکرد مهار تورم و رشد اقتصادی محورهای این بسته بوده و درواقع ما به دنبال تجهیز موانع برای رونق تولید و صادرات هستیم و تحریک هدفمند تقاضا در دستورکار است."
 
از طرفی جدای از بسته های اقتصادی و برنامه های دولت برای رهایی از مشکلات، چالش های جامانده از دولت قبل و میزبانی در وقت اضافه از تحریم‌ها، موجب شده دولت سیاست صبر و احتیاط را اتخاذ کند و دست به عصا با مسائل برخورد کند چراکه هم تورم را باید به زیر 10 درصد برساند و هم اقتصاد را از رکود نجات داده و رشد اقتصادی پایدار را با نام اقتصاد کشور آشنا کند!
 
نائب رئیس مجلس با بیان اینکه ما تقریبا به عقلانیت اقتصادی دست یافته ایم می گوید:  این عقلانیت اقتضا می کند تا از تمام ظرفیت ملی برای دستیابی به رشد اقتصادی بهره گیریم.
 
حسن ابوترابی فرد تاکید می کند: طبق سیاست های ابلاغ شده در برنامه ششم توسعه باید به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم که دستیابی به این قله مستلزم بهره گیری ازتام ظرفیت های کشور و هدایت منابع به سمت تولید و خدمات آن هم با کیفیت بالا و هزینه تمام شده پایین است.
 
حدود 150 روز تا پایان سال باقی مانده است، مدت زمانی که دولت قصد دارد با تکیه بر بسته اقتصادی در کنار قانون رفع موانع تولید از دوره پسابرجام بهترین استفاده را کند و آنگونه که برنامه ریزی کرده به لبالب رونق اقتصادی نزدیک شود.
 


منبع: باشگاه خبرنگاران


94/7/30 - 08:49 - 2015-10-22 08:49:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن