تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803729552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه نهایی طرح LEZ هفته آینده برگزار می‌شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جلسه نهایی طرح LEZ هفته آینده برگزار می‌شود
کد خبر: ۵۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ - 20 October 2015


معاون محیط زیست انسانی، سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توقف ساخت سد شفارود تا زمان ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی این پروژه، از تائید کلیت طرح انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید متصدی با اشاره به اینکه تفاهم نامه سد شفارود در سال 82 از سوی دو وزیر نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد و کار سد شروع شد، گفت: در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه اعتبارات لازم را برای ساخت سد تخصیص داد اما بعد از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید اولین کاری که صورت گرفت این بود که دستور توقف احداث سد شفارود صادر شد.

به گفته وی، طبق گزارش ابتدایی، با احداث این سد 350 هکتار جنگل هیرکانی از بین می‌رفت که طی اصلاحات صورت گرفته این 350 هکتار به 200 هکتار رسید اما همچنان با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست مواجه شد.

متصدی با اشاره به اینکه در کمیته بررسی سد شفارود، نمایندگان سازمان‌های برنامه‌ریزی و مدیریت، وزارت نیرو و حفاظت محیط زیست حضور و اختلاف نظر داشتند گفت: به خاطر این اختلاف نظرها این طرح به معاون اول رئیس جمهور جهانگیری سپرده شد که وی فردی را برای بررسی موضوع مشخص کرد.

متصدی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است این طرح صرفا باید برای رفع نیاز آب شرب منطقه اجرا شود اظهار کرد: در تمام دنیا مهمترین بحث تامین آب شرب و بعد از آن حق‌آبه محیط زیستی است اما در مورد سد شفارود قبل از سال 92 جاده‌ها و تونل‌های آن احداث شده بود که به هنگام ساخت بدنه، دولت عوض و دستور توقف کار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه سطح سد از 350 به 93 هکتار رسیده است افزود: تا زمانی که سد شفارود مورد ارزیابی زیست محیطی قرار نگیرد و گزارش آن ارائه نشود، اجرای آن متوقف خواهد بود که در صورت اجرا، مجری متخلف است.

متصدی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به عنوان دستگاه مجری پروژه سد شفارود اعلام کرده احداث این سد برای تامین مصرف آب شرب ضرورت دارد گفت: سد شفارود دارای سابقه 12 ساله است و مجری طرح اصرار به اجرای آن دارد، بنابراین حقوق مکتسبه‌ای در این پروژه ایجاد شده و 140 میلیارد برای آن هزینه شده است. از سوی دیگر سازمان حفاظت محیط زیست خود را برای تامین نیاز آب شرب رضوانشهر و تالش موظف می‌بیند. بنابراین این سه مورد باعث شده که نتوانیم پروژه سد شفارود را از چرخه اجرا خارج کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درمورد انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه و نظر سازمان حفاظت محیط زیست در مورد این پروژه گفت: فرهاد دبیری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده این سازمان در ستاد احیای دریاچه ارومیه است و وی نظر ستاد را در مورد پروژه انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در کمیته ماده 2 کلیت پروژه انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه مطرح شده و مورد تایید قرار گرفته است افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه موافقت خود را با این پروژه اعلام کرده است اما هنوز این پروژه از سوی کمیته ماده 2 تایید و اعلام نشده است و مجوز این کمیته صادر نشده است.

متصدی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات طرح زوج و فرد افزایش تعداد ماشین‌هاست اظهار کرد: افراد پولدار اقدام به خرید دو ماشین با پلاک‌های زوج و فرد می‌کنند تا همه روزه امکان تردد داشته باشند. طرح زوج و فرد باعث شده پیکان مدل 50 اجازه تردد در محدوده‌های ترافیکی داشته باشد و خودروی با استاندارد یورو 4 در آن روز اجازه ورود در این محدوده را نداشته باشد، این در حالی است که میزان آلایندگی پیکان 30 برابر خودرو با استاندارد یورو4 است.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه آینده جلسه نهایی طرح LEZ خواهد بود اظهار کرد: طرح LEZ پیشنهاد خوبی است ولی ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد. کلیت قضیه و اینکه محدوده‌ها را منطبق با آلودگی و نه منطبق با فعالیت و تردد کنیم کلیت خوبی است. بنابراین باید تفکرها از تردد به آلودگی تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 106 پروژه بدون ارزیابی زیست محیطی در کشور شروع شده‌اند، گفت: به ادارات کل استان‌ها اعلام کرده‌ایم که این پروژه‌ها باید مورد کنترل قرار گیرند و به برخی دستور توقف داده‌ایم اما بعضی از این پروژه‌ها نیز صد در صد کامل شده‌اند.

متصدی با اشاره به اینکه بیش از هزار مجموعه گردشگری در کشور مجوز گرفته‌اند افزود: انتظار نداشته باشید همه این مجوزها یک شبه لغو شود زیرا حذف ناگهانی همه پروژه‌ها مثل تایید ناگهانی آنها خواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بحث پارازیت با بیان اینکه انتشار امواج به هر شکلی مهمترین اثر را بر سلامت انسان می‌گذارد گفت: سازمان سرطان شناسی اعلام کرده این امواج در گروه 2B قرار می‌گیرند و احتمال سرطان را ایجاد می‌کنند بنابراین پارازیت‌ها مناسب سلامت انسان نیست.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی در این زمینه توسط سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات انجام می‌شود، گفت: بایستی پایش‌هایی در زمینه میزان تشعشعات و حذف آنها صورت گیرد.

متصدی با اشاره به اینکه در مورد اندازه گیری این امواج هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: اعلام کرده‌ایم کشور نیاز به دستگاه پایش آلودگی هوا، پایش آلودگی صوت، پایش امواج، پایش پرتوهای یون‌زا و غیر یون‌زا دارد. سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی در زمینه پایش امواج فعال هستند و شبکه پایشی در کشور در این زمینه باید شکل بگیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 186 ایستگاه پایش آلودگی هوا در کشور وجود دارد اظهار کرد: پایش آلودگی صوت نیز توسط شهرداری صورت می‌گیرد و شبکه آن ایجاد شده است اما با اینکه شبکه پایش امواج نداریم اندازه گیری آن صورت می‌گیرد و اگر در آینده این شبکه تاسیس شود شبهات مربوط به این مسئله حل خواهد شد ولی دستگاه‌های پرتابل برای آن داریم.

متصدی در بخش دیگر با اشاره به اینکه از سال قبل وزارت نفت به ویژه شرکت ملی نفت ایران قرار شده برنامه مدیریت زیست محیطی خود را ارائه کند زیرا برنامه مدیریت زیست محیطی آنها ناقص بود گفت: تا امسال 20 کالورت احداث کرده‌اند و ساخت 44 کالورت در وظیفه آنها قرار دارد همچنین بخشی از هور‌العظیم با بازگشایی دریچه سه آبرسانی و 13 هزار هکتار آبگیری شده است.

وی افزود: بحث کانون گرد و غبار در هورالعظیم نیز حل شده و در حوزه میدان‌های نفتی این برنامه مدیریتی اجرا می‌شود که در صورت تکمیل به نتایج خوبی خواهیم رسید.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن