تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820348239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسيدن به صنايع دانش بنيان با کپي برداري صرف، محقق نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۵ق.ظ)
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با موج: رسيدن به صنايع دانش بنيان با کپي برداري صرف، محقق نمي شود موج - دکتر علي اصغر توفيق، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: يکي از اقداماتي که بايد در کشورمان آغاز شود و ما را به سمت پيشبرد در اهداف علمي و صنعتي سوق دهد توجه به علوم و فناوري دانش بنيان است.
دکتر علي اصغر توفيق در گفتگو با خبرنگار موج تاکيد کرد: در حال حاضر طرح هايي که در جهت تحقيق در صنايع مي باشد و بين اساتيد دانشگاهي در حال انجام است به مدت دو يا سه سال نيز بطول مي انجامد و استاد هاي ما در ميان تحقيقاتشان صرفا محدود به يک سال نيستند.
توفيق گفت: فرصت مطالعاتي، فرصتي است براي حضور اساتيد دانشگاه در ميان صنعتگران و بستري براي مطالعه و مرور مطالب و تحقيق هايي براي تعريف پروژه هاي جديد تر صنعتي کشور مي باشد. حال اين پروژه هاي جديدمان ممکن است 4 يا 5 سال هم طول بکشند و دانشگاهيان ما طي فرصت بيشتري به تحقيقاتشان بپردازند. يکي از مهم ترين خواسته هاي ما اين است که مي خواهيم تحقيق براي صنايع کشور، تداوم پيدا کند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصريح کرد: استاد هاي محقق کشورمان مي آمدند و مي گفتند ما در اين فرصت هاي مطالعاتي نهايتا يک ساله نمي توانيم آنگونه که بايد به نتايجي برسيم و به همين دليل ما فرصت اين عزيزان که به طور تخصصي مشغول فعاليت در يکي از صنايع هستند را کمي راحت تر گرفته ايم و صرفا لازم نيست به همان ميزان معمول در آنجا مشغول به فعاليت دانشگاهي براي پيشبرد هر چه بهتر صنعتي که در آن هستند.
توفيق در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبني بر اينکه آيا الگو برداري از نمونه هاي غربي در اين عملکردتان داريد يا خير؟، گفت: در کار علمي و پژوهشي الزاما نگاهي تطبيقي وجود خواهد داشت نگاهي به نمونه هاي پيشرفته تر اين فعاليت در ديگر کشورهاي غربي مي تواند کار را هم آسان و سريع تر به پيش برد، اما مطمئنا بايد باب تحقيق و پژوهش و صنايع دانش بنيان براي هر کشوري به مقتضاي همان کشور با شرايط پيش روي آنجا گشوده شود و به اين صورت کار تحقيقي آن کشور پيش رود. صنايع دانش بنيان ما به روشي مقتضي ايران پيش خواهد رفت و تمام تلاش ما نيز در راستاي اين مهم است.
وي افزود: رسيدن به صنايع دانش بنيان با کپي برداري صرف محقق نمي شود، ما هيچوقت چنين کاري را نخواهيم کرد. الگو برداري تطبيقي مطمئنا خواهيم داشت و مفيد خواهد بود اما کپي برداري نمي تواند ما را به اهدافمان سوق دهد. بايد با امکانات اين کشور و تمام نياز ها و شرايطش به نتيجه اي مطلوب در بخش صنايع دانش بنيان دست يابيم.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: بحث هايي همچون تاکيد بر صنايع دانش بنيان و تحقيق در مباني صنايع در کشور هاي آمريکا و پيشرفته دنيا به معناي آنچه در ايران رخ مي دهد.
توفيق گفت: متاسفانه در کشور ما ارتباط ميان صنعت و دانشگاهيان ارتباطي تعريف شده نبود و از همين رو مشکلاتي نيز پيش مي آمد. ما در پي حل اين عدم ارتباط هستيم و مي کوشيم اين ارتباط را هرچه بيشتر با فراهم کردن شرايطش ايجاد کنيم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان تاکيد کرد: چنين کار و توجهي به صنعت و همچنين به دانشگاه و محققين تا به امروز در کشورمان جدي و آنچنان که بايد تحقق نيافته و به دستور و تاکيد رياست جمهوري کشورمان اين کار و پروژه مهم در دستور کارمان قرار گرفته و با اميد به خدا آن را به پيش خواهيم برد و موفقيت هايي را نيز در اين ميان شاهد خواهيم بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن