تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان اجرايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۸ب.ظ)
قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان اجرايي مي شود موج - معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: اجرايي کردن قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان و راه اندازي صندوق حمايت که وام‌هاي کم بهره مي‌دهد از افتخارات اين دولت است و اين‌ها اتفاقات بسيار بزرگي است.
به گزارش خبرگزاري موج، سورنا ستاري در نخستين نشست هم انديشي فعالان اقتصاد دانش بنيان و نوآوري افزود: ما هزار و 800 شرکت دانش بنيان داريم با حدود شش، هفت هزار ميليارد تومان فروش ولي قطعاً سال آينده اگر اين عدد را بپرسيم خواهيم ديد که در همين شرايط که بسياري از واحدهاي صنعتي مشکل دارند دو سه برابر و تا چهارصد درصد در سال بزرگ مي‌شوند و اين نتيجه توجه دوسال اخير دولت در اين حوزه است.
معاون رئيس جمهور گفت: ما اخيراً معافيت سربازي را براي شرکت‌هاي دانش بنيان داشته‌ايم و با هماهنگي‌هاي ما جهت گيري دانشگاه‌ها هم قطعاً به سمت دانشگاه‌هاي کارآفرين حرکت مي‌کنند.
وي افزود: دانشجويان از سال دوم و سوم دانشگاه به اين فکر هستند که چگونه ايده‌هايشان را تبديل به ثروت کنند و چگونه مي‌توانند آينده خودشان را پيدا کنند. ستاري افزود: بياييم مانند همه کشورهاي پيشرفته که نمونه‌هايي موفق داشته‌اند اشتغال ايجاد کنيم و جوانان مان را نگه داريم.
وي اضافه کرد: ما اگر کره جنوبي کنوني را با کره سي سال پيش مقايسه کنيم مي‌بينيم الآن به جايي رسيده است که متخصصان آمريکايي در سئول يا در برندهايي که همه مي‌شناسيم، کار مي‌کنند، بنابراين آينده کشور و صنعت مان بايد به اين سمت حرکت کند.
ستاري افزود: اين جنبشي که در حوزه استارت آپ شکل گرفته جزو مواردي است که بايد به طور جدي پيگيري کنيم اگر بتوانيم براي هر مشکلي يک راه حل تجاري درست کنيم اشتغال جواني که فکرش را گذاشته تا مشکل را حل کند تضمين خواهيم کرد.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: جوان به اين فکر مي‌کند که چطور مي‌تواند با يک فکر تجاري اين مساله را حل کند اين چيزي است که استارت آپ ها را شکل مي‌دهد و حول حل يک مشکل تشکيل مي‌شوند.
وي افزود: همه شرکت‌هاي بزرگي که در دنيا مي‌بينيد همه از يک گاراژ در آمده‌اند گوگل، مايکروسافت و اپل، داستان‌هاي مشابهي دارند؛ بچه‌هاي ما هم از زيرزمين درآمدند و کم کم بزرگ شدند و الان داراي يک رشد باور نکردني هستند.
ستاري تاکيد کرد: علوم جديد هم اتفاقي است که در آينده اقتصاد دنيا را بسيار تحت تأثير قرار مي‌دهد به خصوص در بحث بيوتکنولوژي که انقلاب آينده است و شرکت‌هايي در اين حوزه ظهور مي‌کنند که اقتصاد آينده دنيا را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح کرد: ما در معاونت علمي با همه بضاعتي که داريم در خدمت همه عزيزان هستيم، حمايت رئيس جمهور، دولت و هيئت وزيران براي ما بسيار مهم است و اميدواريم اتفاقات جدي در اين زمينه بيفتد.
ستاري همچنين با بيان اينکه ما در حوزه اشتغال نياز به فرهنگي جديد داريم که اشتغال دانش بنيان در واقع همان فرهنگ است افزود: ما بايد در حوزه اشتغال، فرهنگ و روش‌هايمان را عوض کنيم و فکر نکنيم با روش‌هاي 20 يا 30 سال پيش، مي‌شود در کشور اشتغال ايجاد کرد.
وي اضافه کرد: ما اگر فکر کنيم معادن و نفت و گازمان را نداريم و تنها سرمايه اي که داريم عقل و دانشمان است که به واسطه آن مي‌توانيم پول در بياوريم، شاهد خواهيم بود که اشتغال‌هاي بسيار موفقي ايجاد مي‌شود.
ستاري گفت: همه ظرفيت‌هاي خداداديمان را در سال‌هاي گذشته براي سرمايه گذاري‌هاي صنعتي بزرگي مثل کارخانه سيمان و فولاد گذاشتيم اما باز هم مي‌بينيم که نمي‌توانيم با صنايع جديد رقابت کنيم.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اينکه اين نوع نگرش به اشتغال و صنعت، به اينکه بخواهيم از منابع خداداديمان استفاده کنيم نياز ندارد افزود: در اشتغال دانش بنيان، خام فروشي ممنوع است مي‌خواهد نفت باشد يا زعفران.
وي اضافه کرد: در اين سيستم، از ظرفيت‌هايمان به شکل دانش بنيان استفاده مي‌کنيم و به اين فکر مي‌کنيم که چگونه مي‌توانيم خام نفروشيم و توليد اشتغال کنيم.
ستاري با بيان اينکه اين نگرش جديد به صنعت و اشتغال در واقع يکي از پايه‌هاي اقتصاد مقاومتي است گفت: اينکه بياييم بر اساس دانش و فکر خودمان اشتغال ايجاد کنيم و جوانانمان را نگه داريم. ما نمونه‌هاي بسيار موفقي در بسياري از دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري داريم که در آن‌ها شاهد بوديم دانشجويانمان از دانشگاه‌هاي روز دنيا برگشته‌اند و دانشجويان خودمان را هم در داخل کشورمان حفظ کرده‌ايم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن