تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتقال بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن به دولت


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ ونقل شرکت راه‌آهن از انتقال تمام یا بخش عمده‌ای از معوقات بانکی این شرکت به دولت خبر داد و گفت: قرار است در مصوبه‌ای این بدهی‌ها از شرکت راه‌آهن به دولت واگذار شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، سعید رسولی درباره بدهی 6 هزار میلیارد تومانی شرکت راه‌آهن به بانک‌ها گفت: مدیریت جدید شرکت راه‌آهن در ابتدای دولت یازدهم با بدهی 6 هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها مواجه شد که مشکلاتی را برای شرکت راه‌آهن ایجاد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه این بدهی در واقع بدهی دولت به بانک‌ها محسوب می‌شود نه بدهی راه‌آهن به بانک‌ها ، افزود: شرکت راه‌آهن مجری تصمیمات و طرح‌های دولت به شمار می‌آید و دولت قبل با تصمیم های  خود این بدهی را به بار آورد.

رسولی گفت: به دلیل اینکه شرکت راه‌آهن مجری طرح و پیگیر امور بانکی و بازکردن ال سی و عملیات فاینانس بود بانک‌ها شرکت راه‌آهن را بدهکار می‌دانند بنابراین بانک‌ها به دلیل معوقات بانکی به راه‌آهن و شرکت‌های معرفی شده از سوی راه‌آهن تسهیلات ارائه نمی‌دهند.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از روز ابتدایی که تیم جدید عهده‌دار مسئولیت شد پیگیری‌های بسیار خوبی برای حل این مسئله صورت پذیرفته است ، افزود: در ماده 6 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ظرفیتی ایجاد شد تا این مسئله که فقط مسئله شرکت راه‌آهن هم نبود و خیلی دیگر از شرکت‌های دولتی درگیر مسئله بدهی‌های انباشته بود، اصلاح شود و بر اساس این قانون اگر سازمان حسابرسی گزارشی دهد که این بدهی‌ها با طرح‌های عمرانی دولت ایجاد شده می‌توان از طریق سازوکار بودجه‌ای و سایر اقدامات دولت این بازپرداخت به بانک‌ها را تقبل کند و شرکت دولتی از پرداخت معوقات پاک شود. 


دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن