تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت: در مورد مرگ مادر و نوزاد در بیمارستان ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وزیر بهداشت: در مورد مرگ مادر و نوزاد در بیمارستان ها جامعه > سلامت - ایرنا نوشت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جبران کمبود نیرو، بیمارستان ها خودشان می توانند نیروی کمک پرستار، بهیار و نیروهای اتاق عمل تربیت کنند به شرط آن که همه آن ها را بورسیه و جذب کنند.


سید حسن هاشمی روز دوشنبه در همایش ارتقای هتلینگ بیمارستان های دولتی در سالن همایش های رازی افزود: طی دو سال گذشته 17 هزار نیروی پرستار و کادر درمانی بازنشسته شده اند و طبق قانون باید به ازای هر یک نفر از این افراد یک مجوز استخدام بدهند اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی چنین مجوزی را به وزارت بهداشت نداده است بنابراین با توجه به اینکه نمی توانیم خدمات رسانی به بیمارستان ها تعطیل کنیم خودمان باید در بیمارستان ها نیروهایی را تربیت و جذب کنیم تا مشکل از این طریق حل شود. وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احترام گذاشتن به بیماران در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: همه باید متعهد باشیم که به بیماران و همراهان آن ها در بیمارستان احترام گذاشته و حقوق شهروندی آنها را رعایت کنیم. این کار از در ورودی بیمارستان و نگهبان شروع می شود و بعد از آن در پذیرش و هنگام بستری شدن باید ادامه پیدا کند.
وی افزود: همه کارکنان بیمارستان ها باید در سلام دادن به مراجعه کنندگان پیش قدم باشند و پاسخ سلام دادن که واجب است. علاوه بر آن باید دستگاه های تهویه در تابستان و زمستان به نحوی باشد که بیماران در بیمارستان احساس راحتی بکنند و همه از خدماتی که از بیمارستان و کادر درمانی می گیرند رضایت داشته باشند.
وزیر بهداشت به نظر سنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی ایرنا که جزو معتبرترین نظرسنجی های کشور است وزارت بهداشت از نظر خدمات رسانی به مردم و جلب رضایت شهروندان دستگاه برتر شناخته شده است.
وی ادامه داد: همه دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی باید برای جلب رضایت مراجعه کنندگان اقدامات لازم را نجام دهند و اگر در 6 ماهه اول امسال نتوانستند در این زمینه موفق باشند در 6 ماهه دوم باید قضای آن را به جا بیاورند.
هاشمی به اقدامات انجام شده برای ارتقای هتلینگ بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت 30 هزار تخت جدید بیمارستانی و اقلام متعدد مانند تلویزیون، یخچال و تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها اضافه شده است که همه کارکنان بیمارستان ها باید در حفاظت از این اموال که متعلق به مردم است مراقبت کنند و تصور نکنند که اگر یک مهندس را برای مراقبت از دستگاه ها به کار می گیرند پول زیادی هزینه کرده اند.
وی اضافه کرد: برای مردم سخت است که ببینند اموال آن ها از بین می رود، هر کسی وقتی که پولی را گم می کند یا پولی را از او می دزدند احساس ناراحتی و عصبانیت می کند. وقتی که مردم می بینند که در دستگاه ها اموال عمومی از بین می رود یا خدایی نکرده اختلاس یا دزدی صورت می گیرد همین احساس ناراحتی را پیدا می کنند. ۴۲۴۲

کلید واژه ها: سیدحسن هاشمی -




دوشنبه 27 مهر 1394 - 14:54:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن