تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804915867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استناداران و فرماندارانی که تهدید می شوند، حال رقابت ندارند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استناداران و فرماندارانی که تهدید می شوند، حال رقابت ندارند!
در شرایط کنونی آیا وزیر نفت مدیرانش دائم تهدید به برکناری می کند؟ وزارتخانه های صنعت وتجارت و مسکن و شهرسازی که وضعیت بحرانی تری دارند چرا آنان این تهدید ها بالای سر مدیرانشان نیست؟ وزارت رفاه، آموزش و پروش و... که با ناکارآمدی بیشتری مواجه هستند، چرا آنان بی وقفه از مدیرانشان حمایت می کنند؟
کد خبر: ۵۴۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ - 19 October 2015


استانداران، فرمانداران و بخشداران؛ اینها کسانی هستند که در  دولت روحانی از زمانی که منصوب شده اند، بیشترین تهدید برای برکناری را داشته اند. تقریبا هفته ای نیست که شخص وزیر، معاونان او، رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت، آنان را تهدید به برکناری نکرده باشند، آن هم حتی اگر در شب انتخابات به این این جمعبندی رسیده باشند که یکی از آنان را بر کنار کنند.

به گزارش «تابناک» وزارتخانه ای متعددی در دولت وجود دارند که ناکارآمدی شان برای مردم روشن تر از روز است، به ویژه در حوزه های صنعتی، اقتصادی و رفاهی. اما هیچکدام از مدیران  این وزاراتخانه ها نه توسط وزیر مربوطه، نه توسط رئیس جمهور و نه توسط دیگر مقامات متعدد دولت تهدیدی به برکناری نشده اند. استانداران، فرمانداران و بخشداران اما هر روز و هر شب در معرض تهدید به برکناری هستند؛ وزارتخانه ای که بنا به اظهارات رئیس جمهور بنا است که در دولت یازدهم بار توسعه اقتصادی مناطق کشور را بر عهده داشته باشند و به گفته وزیر کشور فرمانداران باید در خروج از رکود از یکدیگر سبقت بگیرند! اما این مقامات استانی که روز و شب تهدید برکناری بیخ گوش آنان، در حال رفت و برگشت است مگرمی توانند در چنین شرایطی به توسعه اقتصادی هم فکر کنند؟

شاید تردیدی وجود نداشته باشد که وزارت کشور و وزارت امور خارجه علیرغم بیشترین تحرک در دولت روحانی بیشترین فشارها را تحمل می کنند. با این تفاوت که علیرغم فشارهای اصولگرایان به وزارتخارجه این وزارتخانه به سوی اهداف خود بی وقفه در حال حرکت است، اما وزارت کشور بنا به هر دلیلی مدیریتش از فشارهایی که اصلاح طلبانی که از آن سهم می خواهند، تبعیت می کند.. کسانی که خود را طلبلکار دولت روحانی می دانند و با اعمال فشارهای مکرر، این وزارتخانه را در تنگنا قرار داده اند به گونه ای که روزی نیست که از تهدید به اخراج یا برکناری استانداران، فرمانداران و بخشداران سخنی به میان نیاید. آیا امکان این نیست که دولت با هر نگرشی دارد در مورد چند ده استاندار و چند صد فرماندار به جمعبندی برسد و پس از آن در جهت ثبات و توسعه مناطق از آنان حمایت کند و مکرر در مکرر از تهدید های آنچنانی علیه منصوبان این وزارتخانه استفاده نکند؟

به نظر می رسد وزیر محترم کشور هیچ راهی ندارد جز اینکه یک بار برای همیشه با دولت تکلیف منصوبان را مشخص کند و آنگاه دیگر قاطعانه برای تحقق اهداف از آنان حمایت کند و درگیر جو های سیاسی نگردد. در شرایط کنونی آیا وزیر نفت مدیرانش دائم تهدید به برکناری می کند؟ وزارتخانه های صنعت وتجارت و مسکن و شهرسازی که وضعیت بحرانی تری دارند چرا آنان این تهدید ها بالای سر مدیرانشان نیست؟ وزارت رفاه، آموزش و پروش و... که با ناکارآمدی بیشتری مواجه هستند، چرا آنان بی وقفه از مدیرانشان حمایت می کنند؟

شاید آنان به خوبی می دانند که برای ثبات و به نتیجه رسیدن امور، مدیران احتیاج به حمایت از سوی وزیر دارند. بقاء مهم ترین اصل قدرت است ؛ مدیری که خطر سیاسی بقایش را تهدید می کند، نمی تواند به توسعه فکر کند، نمی تواند به برنامه ریزی فکر کند و اتفاقا برای مدت کوتاهی که در قدرت هست، می کوشد که بهره برداری هایی بکند که ممکن است در راستای اهداف دولت هم نباشد! دولت و وزیر محترم کشور یک بار برای همیشه تکلیف خود را با مدیرانش مشخص کند و دیگر از تهدید آنان که عمدتا از جوهای سیاسی نشات می گیرد، تاثیر نپذیرد، شاید فرصتی شود و منوصبان دولت در استان ها و شهرستان ها بتواند به فکر توسعه منطقه شان باشند و بتوانند برای خروج از رکود از همدیگر سبقت بگیرند!
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن