تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804870272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب های خانواده زندانیان/ سرنوشت طرح ۵۲ میلیاردی برای حمایت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد؛
آسیب های خانواده زندانیان/ سرنوشت طرح ۵۲ میلیاردی برای حمایت

خانواده زندانی مبارکی


شناسهٔ خبر: 2944143 - دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
جامعه > قضایی

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، نسبت به بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در خانواده زندانیان هشدار داد و گفت: طرحی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان ارائه شده که بعد از تصویب هنوز تامین اعتبار نشده است. محسن نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت طرح انجمن حمایت زندانیان مرکز به ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کمک و حمایت فرهنگی و معیشتی به خانواده زندانیان به کجا رسید گفت: انجمن حمایت زندانیان متولی رسیدگی به اصلاح و تربیت، ارشاد و بازسازی شخصیت معنوی، مساعدت در بهبود وضع بهداشت و درمان، کمک در جهت آموزش حرفه ای به خانواده زندانیان، کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی، ترغیب و تشویق فعالیت های فرهنگی، ورزشی، حرفه ای و آموزشی و مهمتر از همه موارد اشاره شده، تامین معیشت خانواده زندانیان و تحصیل فرزندان آنان است. وی افزود: در میان خانواده های زندانیان که مورد حمایت انجمن هستند یکی از خانواده هایی که زمینه بروز ناهنجاری ها در آن بسیار به چشم می خورد خانواده زندانیان مواد مخدر است. باید توجه داشت که پس از زندانی شدن یک فرد، خانواده آن در معرض آسیب واقعی قرار گرفته و چون هم خلاء سرپرست و نان آور خانوار مشکلات قابل توجهی را برای آنان بوجود آورده و هم محدودیتهایی از طرف جامعه به خانوار تحمیل می شود خانواده را دچار مشکلات اقتصادی ـ فرهنگی و اجتماعی می کند. مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار داشت: اغلب این خانواده ها به دلیل وضعیت موجود دچار افسردگی شدید و بی انگیزه گی شده اند و آنچنان غرق در مصائب و مشکلات روحی و روانی اند که رسیدگی به مشکلات روحی و روانی خود را به دست فراموشی سپرده و برای همین ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی، بهداشت روانی، مشاوره ای برای این قشرآسیب پذیر از اولویت بیشتری برخوردار است.

نصیری گفت: این انجمن بسته ای را در قالب طرح توانمند سازی فکری و اجتماعی خانواده زندانیان تعریف و آماده کرده که اجرای آن ۲ میلیارد تومان هزینه دارد. همچنین در طرح دیگری موضوع توانمند سازی مهارت های فنی و حرفه ای و تامین معاش خانواده های زندانیان مواد مخدر و معدومین دیده شده که اجرای این طرح هم با تامین اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی عملی خواهد شد. وی افزود: حالا فکر کنید سرپرست خانواده به دلیل جرم مواد مخدر در زندان است و خانواده که سرپرست آن قطعا یک زن است در معرض چه آسیب هایی قرار می گیرد. هرچند تلاش می کنیم تا این خانواده ها به انحراف کشیده نشوند اما روي آوردن به جرم براي تامين نيازهاي مالي زندگي، افزايش اختلالات رواني و جمعي در اعضاي خانواده و گسترش فقر مادي و فرهنگي در جامعه سه خروجی بی توجهی به این خانواده ها خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این طرح که در ستاد مبارزه با مواد مخدر هم تصویب شده است هزینه های اجرایی و کمک های مادی و ارائه خدمات اجتماعی خانواده زندانیان مواد مخدر ۱۲ میلیارد تومان محاسبه شده که اگر تمامی این هزینه ها که جمعا ۵۲ میلیارد تومان می شود تامین اعتبار شود اقدامات خوبی برای توانمند سازی این خانواده ها خواهیم داشت در غیر این صورت باید منتظر ورود و تولد افراد آسیب پذیر در جامعه باشیم و این در حالی است که درصد زیادی از زندانیان کشور را مواد مخدر تشکیل می دهد. با این حال زنگ هشدار به صدا در آمده و باید دستگاه ها به کمک انجمن بیایند تا مانع برو آسیب های جدی در این خانواده ها شویم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن