تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821030291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زيارت قبر امام حسين (ع) حقي از حقوق الهي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۰:۳۶ق.ظ)
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س): زيارت قبر امام حسين (ع) حقي از حقوق الهي است موج - قم - امام جمعه قم گفت: امام صادق (ع) فرمودند: اگر شخصي عمداً زيارت اباعبدالله (ع) را ترک کند، حقي از حقوق الهي را ترک کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه، با اشاره به فضيلت زيارت امام حسين (ع) گفت: امام صادق (ع) مي‌فرمايد: اگر کسي موفق شود تمام دوران خودش حج به جا آورد؛ ولي به زيارت امام حسين (ع) نرود اين شخص حقي از حقوق پيامبر (ص) را ادا نکرده است.
وي با اشاره به فضيلت زيارت حرم مطهر امام حسين (ع) در کربلا ابراز داشت: امام صادق (ع) فرمودند: اگر کسي از مؤمنين بميرد و قبر اباعبدالله (ع) را زيارت نکند، اصل دينش ناقص است و اگر به دلايلي وارد بهشت شود، پايين‌تر از تمام مؤمنين است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي با بيان اين مطلب که زيارت قبر امام حسين (ع) حقي از حقوق الهي است که اگر شخص ادا نکرده باشد، مورد بازخواست قرار مي‌گيرد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند: اگر شخصي عمداً زيارت اباعبدالله (ع) را ترک کند، حقي از حقوق الهي را ترک کرده است.
امام جمعه قم با اشاره به روايات ديگري از امام صادق (ع) خاطرنشان ساخت: پيشواي ششم شيعيان فرمودند کسي که زيارت امام حسين (ع) را عمداً ترک کرده و فکر کند که شيعه ماست و به همين حالت بميرد، شيعه ما نبوده است؛ هر چند اگر اين شخص بهشتي باشد، از باب ميهمان وارد جنت خواهد شد و در روايت ديگري از امام صادق (ع) داريم که ترک زيارت موجب دخول در جهنم است.
وي ادامه داد: از مجموع اين روايت اين معنا به ذهن مي‌آيد که زيارت امام حسين (ع) جزو دين، ايمان، اعتقاد و حقوق خدا و رسول خداست.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي تصريح کرد: نکته ديگري که از اين روايات در مي‌يابيم اين است که قبر أباعبدالله (ع) بايد زيارت شود و زيارت از راه دور شامل کساني است که دسترسي ندارند.
وي در پاسخ به اين موضوع که وهابيت زيارت را شرک مي دانند، گفت: ما بايد ببينيم اهل‌بيت (ع) و علماي دين که براي ما حجت هستند، در زمان زيارت چه اعمال و رفتاري انجام مي دهند.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به فرازهايي از زيارت‌نامه‌هاي معتبر، گفت: توحيد، يکي از فرازهاي زيارت‌نامه‌هاست و ما در آنها به وحدانيت خداوند شهادت مي‌دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با بيان اين مطلب که سخن از رسالت انبياء و پذيرش آن در زيارت‌نامه‌ها آمده است، ادامه داد: از ديگر فرازهايي که در اين زيارت نامه ها مطرح است، موضوع امامت مي باشد؛ به اين دليل که به نظر شيعه، امامت بخشي از اصول دين است؛ چراکه ادامه خط نبوت مي باشد.
وي گفت: ما در زيارت‌نامه‌ها خط رفتاري و ايماني خود را مشخص مي‌کنيم و از شئون ائمه (ع) و باب معاد سخن مي‌گوييم.
امام جمعه قم گفت: ما منکر زيارت از راه دور نيستيم؛ اما اگر بخواهيم به کمال زيارت دست يابيم، بايد در کنار قبر اباعبدالله (ع) باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن