تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836457537
حجت الاسلام مهدی شریف: راه های مبارزه با شبهه
واضح آرشیو وب فارسی:وارث: مراسم شب سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام مهدی شریف و مداحی حاج میثم احمدی پوردر مسجد موسی بن جعفر (ع) برگزار شدوارث: مراسم شب سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام مهدی شریف و مداحی حاج میثم احمدی پوردر مسجد موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام مهدی شریف را می خوانید: شبهه چیست؟ شبهه را از این رو شبهه نامیدند زیرا که شباهت به حق دارد ولی حق نیست . طرفداران باطل به گونه ای سخنان خود را تنظیم می کنند و با آب و تاب بیان می نمایند که مردم آن سخن را حق می پندارند به طوری که واقعیت بر مردم پوشیده می شود. به علت آنکه سخنان انسانهای منحرف شبیه سخنان حق است به آن «شبهه» می گویند و به سخنانی که مردم را به حق می رساند «دلیل» گفته می شود . عده ای هستند در بحث زیارت حرم امام حسین علیه السلام در این دوره که امنیت کمتری در آنجا حاکم است، شبهه می اندازند که زیارت امام در این دوره لازم نیست و یا می گویند اصل این زیارت عاشورایی که شما می خوانید درست نیست چون از منبع محکمی نیامده است. ما شبهات مختلف داریم: شبهه سندی، که سندیت می آوردند از کتاب هایی که خیلی پایه و اساس محکمی ندارد و شبهه محتوایی که از مطلبی تنها منظور و قصد خودشان را تفسیر می کنند و به بقیه مطالب کاری ندارند. هر کدام از این دو شبهه را بر زیارت عاشورای امام حسین علیه السلام وارد کرده اند. این شبهه ها درست نیست، یک شیعه ی امام حسین علیه السلام باید دلایل درست نبودن این شبهه های وارده را بداند. نویسنده کتاب شریف «شفاء الصدور فی الشرح زیارت العاشور» 1 نوشته آیت الله علامه میرزا ابوالفضل تهرانی یکی از مشهورترین شروح را بر زیارت عاشورا نوشته است، و بعد از این کتاب هر شرحی نوشته شده یکی از منابع اصلی اش همین کتاب بوده است. زیارت عاشورا از چه کسی به ما رسیده؟ حدیث زیارت عاشورا از امام محمد باقر علیه السلام به دست ما رسیده، به واسطه ی 37نفر این واسطه ها را اگر ما بررسی کنیم (به دلیل همین شبهاتی که از قدیم الایام در اعتقادات ما می انداختند) و کتابهای شیعی مربوطه را بخوانیم می بینیم که تمام این افراد بزرگان و افراد صالح و امانت دار و خوش آوازه ایی بوده اند. مانند آیت الله علامه میرزا ابوالفضل تهرانی که اگر بخواهیم ایشان را بشناسیم باید مراجعه کنیم به شیخ عباس قمی 2 که مفاتیح الجنان را تنظیم کرده اند، ایشان استادی داشتند به نام مرحوم محدث نوری 3 که یکی از بزرگترین محدثین دوران ما هستند و خود آقا شیخ عباس قمی را بزرگان آن زمان خاتم المحدثین نامیده اند و ایشان چنان کتاب های معتبر و عظیمی دارند که در بسیاری مواقع به عنوان منبع مرجع استفاده می شوند. مانند سفینة البهار آقا شیخ عباس قمی که کتاب مرجع بزرگی است. چرا فرزندان ما در انتخاب مسیر زندگی دچار مشکل اند؟ یکی از دلایلی که بچه هایمان نمی توانند مسیر زندگیشان را درست انتخاب کنند این است که ما همه چیز غیر ضروری برای آسایش زندگیشان را محیا کرده ایم ولی آنچه برای آسایش فکرشان لازم است را مهیا نکرده ایم. در این زمانه شما به خانۀ هر که بروید از انواع یارانه و تبلت و غیره می بینید که برای فرزندشان تهیه کردند ولی کتاب خوب، کتابی که مشکلات مذهبی و عقیدتی او را جواب گو باشد را در دسترسش نگذاشته اند. ما برای زیبا نمودن فکر فرزندانمان باید کتاب های خوب را بشناسیم و آن کتاب های خوب را برایشان تهیه کنیم. والدین محترم بدانید با خریدن انواع رایانه و تبلت به فرزندان خود لطف نمی کنید، همین وسایل می توانند شروع مسیر انحرافی برای آنها باشد. متاسفانه ما یاد نگرفته ایم برای شروع هر کاری اول روی آن وسیله یا کار مطالعه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم یا بهترین انتخاب را انجام دهیم این مسئله تنها برای انتخاب وسایل نیست ما زمانی هم که تصمیم به انتخاب همسری خوب داریم هیچ مطالعه ایی نمی کنیم، زمانی هم که می خواهیم فرزند دار شویم هم باز مطالعه ایی نداریم فقط آموخته ایم به دهان این و آن چشم بدوزیم برای مطمئن شدن از حسن انتخاب و ببینیم نظر آنها چیست، همان کار را انجام دهیم. در این دوره و زمانه ما باید بیندیشیم چگونه می توانیم معنویت خانه و خانوادۀ مان را تامین کنیم. مشکل ما این است که برای زینت خانه و ظاهرمان کار می کنیم ولی برای زینت روحمان هیچ کاری انجام نمی دهیم. چند کتاب خوب دینی و احکام در خانه های ما پیدا نمی شود. بعضی کتاب ها اصلا باید در خانه باشد چون نورانیت می آورد. قاضی روح الله شوشتری که بود؟ قاضی روح الله شوشتری 4 کتابی درباره ی تاریخ دفاع از ولایت امیر المومنین علیه السلام به نام احقاق الحق 5 نوشته اند که 35 جلد دارد و آیت الله مرعشی نجفی 6 ، پایان بخشی برای این کتاب نوشته اند و 10-15 جلد دیگر به این کتاب اضافه کرده اند. قاضی نورالله شوشتری یک عالم شیعه بودند که طبق فقه مذاهب اربعه اهل تسنن در کشور هندوستان قضاوت می کردند. در حال حاضر ما در کشور عربستان صاف نمی توانیم راه برویم، کافی است یک عمامه بر سر ما ببینند تا به هر صورت که شده ما را به آن وزارت امر به معروف خود ببرند. اما این قاضی نورالله شوشتری چنان رفتار کرده بودند که در آن دوران که هند زیر دست حکومت عثمانی بود، قاضی القضات هند همان رئیس قوه قضائیه هند بودند. این عالم شیعه بر طبق نظر مذاهب اربعه هند حنبلی و حنفی و شافعی و مالکی هم حکم می کردند. اما دشمنان ایشان مانع منافعشان دیدند و به حاکم هند گزارش غلط دادند و حاکم هند هم دستور به شهادت رساندن ایشان را با شلاق خاردار دادند روایت است که 400 ضربه شلاق بر بدن ایشان زدند و ایشان زیر تازیانه به شهادت رسیدند. بابی انت و امی... ما در این زمانه خیلی کم کاری می کنیم، با این حال داعیۀ اداره جهان را هم در سر داریم اگر این را می خواهیم باید یک هزینه ایی بکنیم، اگر در زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره داریم که «بابی و انت امی و نفسی و اهلی و مالی و اسرتی» و می گوییم ما از همه چیزمان برای شما می گذریم ای امام بزرگوار.» پس حرکتی انجام دهیم! ما یک کتک برای امام حسین علیه السلام نخوردیم، یک حرف بد به خاطر ایشان نشنیدیم، یک خلق بد رو نمی توانیم به خاطر اهل بیت و امام حسین علیه السلام تحمل کنیم، آنوقت ادعا هم داریم. یقین بدانید اگر همین روند ادامه پیدا بکند معلوم نیست کار ما به کجا ختم شود. فکر می کنید دلیل اینکه مقام معظم رهبری و بزرگان به این شدت از جنگ نرم حرف می زنند برای چیست؟ برای اینکه ما آگاه باشیم و هر چه که از بیرون به ما می گویند را قبول نکنیم. تهاجم فرهنگی این نیست که اوباما بیاید در جلسات ما و بگوید چه کار کنید و چه کار نکنید. جنگ نرم یعنی، کسی از بین خودمان کارمان را خراب کند غرب فقط پول این جنگ را پرداخت می کند. اگر میبینید شخصی آمده و می گوید من باب الله هستم که سید علی محمد باب 7 بود و بعد کم کم می گوید من امام زمان هستم این انگلیسی بود؟ آمده بود و فارسی یاد گرفته بود؟ خیر او یکی از خود ما بود از کشور خود ما که انگلیسی ها او را اجیر کرده بودند. یکسری از عرفان ها را ما در کشور خودمان برایش مبتکر داریم مبدع داریم. ما به شما می گوییم پسرم کتاب بخوان، کتاب نمی خوانی در جلسات شرکت کن ولی جواب ها چیست؟ آقا الان قرآن می خوانیم آقا الان داریم مفاتیح می خوانیم یک هیئت می خواهید بروید می گویید حوصله ی سخنرانی را نداریم برای سینه زنی می رویم یا اصلا فقط برای شام می رویم. مشکل از خود ماست خودمان این نتیجه ها را برای خودمان رقم می زنیم و دشمن هم به امید کاهل بودن ما دارد این فعالیت ها را انجام می دهد. عمده مشکل امیر المومنین علیه السلام فقط معاویه نبود. حضرت با فریاد بعد از جنگ صفین فرمود: «آی مردم شما را چه شده؟ کسی که رهبر مردم شام است، رسما از دستورات خداوند سرپیچی می کند ولی همه از او اطاعت می کنید.» اولین حکومتی که اسم اسلامی را یدک می کشید جریر طبری 8 در کتاب خود نقل می کند: «اولین حکومتی که اسم اسلامی را یدک می کشید و رسما خلاف قرآن عمل می کرد معاویه بود. معاویه کسی بود که وقتی تصمیم می گیرد به جنگ صفین با علی علیه السلام برود، نماز جماعت جمعه را در روز چهارشنبه برگزار کرد به دلیل اینکه در جنگ است و آن روز در شهر نیست و مردم هم همه قبول می کنند و پشت او به نماز می ایستند و کسی هم مخالفتی نمی کند.» دشمنان اهل بیت علیهم السلام هم اهل بیت علیهم السلام را بسیار خوب می شناختند. در گودی قتلگاه وقتی وجود مقدس امام حسین علیه السلام روی خاک افتاد. شمر ابن ذی الجوشن ملعون که در جنگ صفین در رکاب پدر ایشان حضرت امیرالمومنین علیه السلام جانباز شده بود، به بالای سر سیدالشهدا علیه السلام آمد و روی سینۀ مبارک ایشان نشست و می خواست کار را تمام کند که حضرت از او پرسید: «مگر مرا نمی شناسی؟» گفت: «بله که می شناسم، تو پدرت علی ابن مرتضی ، مادرت فاطمۀ زهراست و جدت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است به همین دلیل دارم تو را می کشم.» در این روزگار هم کسی که نقشه ها برای ما می کشد ما را بسیار خوب می شناسد. کافر ثابت قدن بهتر از مسلمان بی عقیده است حضرت علی علیه السلام در جنگ صفین رو می کند به یاران خودش و می گوید حاضر بودم همۀ شما را بدهم فقط ده تا از یاران معاویه را داشتم چون آنها در کفرشان ثابت قدمند ولی شما در ایمانتان ثابت قدم نیستید. در عیون اخبار الرضا تالیف شیخ صدوق آمده: «که یحیی ابن اکثم 9 قاضی القضات مامون تعریف کرده: «روزی مامون پیش من آمد و گفت فردا بعد از نماز صبح 40 تن از علمای شهر را به قصر من بیاور. من هم قبول کردم و فردا صبح بهترین دانشمندان شهر را جمع کردم و به خدمت مامون بردم. وقتی وارد تالار شدیم دیدیم مامون لباس پوشیده و آماده است، گفت: امروز من می شوم مدافع علی ابن ابی طالب علیه السلام شما هم مدافع خلفای سه گانه ابوبکر و عمر و عثمان شوید و به من ثابت کنید این سه تن اولاد علی ابن ابی طالب علیه السلام هستند من هم از حضرت علی علیه السلام دفاع می کنم. شیخ صدوق می نویسد مامون یک تنه همه 40 نفر را شکست داد.» اگر همین جا یک وهابی را به مجلس ما بیاورند و بگویند بدون در دست داشتن کتاب احادیث و قرآن حضرت علی را به او ثابت کنید، می توانید؟ خیر، به همین دلیل بود که این همه عالمان ما برای اثبات شیعه زحمت کشیده اند. ولی ما متاسفانه از زحمات آنها استفاده نمی کنیم. /1102101303 پی نوشت: 1. شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور از مشهورترین شرح های فارسی بر زیارت عاشورا ،اثر میرزا ابوالفضل تهرانی .(۱۲۷۳-۱۳۱۷ق) 2. عباس بن محمد رضا القُمی (۱۲۹۴-۱۳۵۹ق) مشهور به شیخ عباس قمی و نیز محدث قمی عالم شیعی در قرن چهاردهم قمری است. او در علم حدیث و تاریخ و نیز در فن وعظ و خطابه صاحب جایگاه بود. شیخ عباس قمی صاحب تألیفات بسیاری است که مشهورترین آن ها عبارتند از: مفاتیح الجنان، سفینة البحار و منتهی الآمال. محدث قمی در سال ۱۳۵۹ ق در نجف درگذشت و در حرم علی بن ابیطالب (ع) دفن گردید. 3. علامه حاج میرزا حسین محدث نوری در میان علما به«خاتم المحدثین » لقب یافته ؛کسی که آیت الله العظمی میرزای بزرگ شیرازی در تقریظی بر کتاب « بدر مشعشع مرحوم محدث نوری » او را علامه زمان و نادره دوران نامید . ایشان در میان خواص به علامه نوری ؛ میرزای نوری ؛محدث نوری و حاجی نوری ملقب بوده است . 4. سیدنورالله حسینی شوشتری (زاده:۹۵۶ شوشتر، درگذشت:۱۰۱۹ هند) معروف به قاضی نورالله شوشتری یا شهید ثالث فقیه اصولی، متکلم جدلی، محدث رجالی و شاعر و عالم شیعه عهد صفویه بود. وی در هند کشته شد. 5. کتاب شریف «احقاق الحق و ازهاق الباطل» نوشته شهید قاضی نور الله شوشتری رحمه الله است که آن را در ردّ کتاب «ابطال نهج الباطل» مولی فضل الله بن روزبهان نوشته است و فضل الله بن روزبهان کتاب خود را در ردّ کتاب «نهج الحق» علامه بزرگوار حلی رحمه الله که برای معرفی مذهب تشیع به اولجایتو سلطان محمد خدابنده نوشته بود، تحریر نمود. 6. سید شهاب الدین مرعشی نجفی (زاده ۱۲۷۶ نجف - درگذشته ۷ شهریور ۱۳۶۹ قم) فقیه و مرجع تقلید شیعه اهل ایران بود. وی کتابخانه ای را از خود در قم به جا گذاشته است. 7. سید علی محمد شیرازی ملقب به باب، در ۱ محرم ۱۲۳۵ (قمری) در شیراز زاده شد. اگر چه او ادعاهای متفاوتی داشته، اما در مجموع می توان وی را شارع آیین بیانی خواند و بهائیان او را مبشر دین بهائی می دانند. او خود را بشارت دهندهٔ دینی دیگر که قرار بوده پس از او از طرف خداوند توسط «من یظهره الله» فرستاده شود، معرفی کرده است و او به کرّات در آثار خود به ظهور «من یظهره الله» اشاره می کند. پس از او افراد بسیاری ادعا کردند من یظهره الله اند. به اعتقاد بهاییان، من یظهره الله همان میرزا حسینعلی نوری است که او را بهاءالله می خوانند. 8. تاریخ الرسل و الملوک یا تاریخ الامم والملوک معروف به تاریخ طبری کتابی است به زبان عربی که توسط محمد بن جریر طبری تاریخ نگار و محقق مسلمان ایرانی در اواخر سده سوم پس از هجرت به رشته تحریر درآمده است. طبری نویسندهٔ مشهورترین، مهم ترین و ارزشمندترین مجموعه های مفصل تاریخ عمومی اسلام و جهان به شمار می آید. 9. عرب بود و از قبیله بنی تمیم، اما به « خراسانی » و « مروزی » (1) معروف بود. سال تولد او احتمالاً 159 هجری بوده است. 10. وی اهل علم و ادب و به ویژه فقه بود و پیرو مذهب شافعی. در دوران عباسیان به دلیل علمش وارد دستگاه خلافت عباسی شد و در حالی که بیست و چند سال بیشتر نداشت، از سوی هارون الرشید قاضی بصره شد. چنان که گفته اند، بسیار بد قیافه بود و عادات زشتی داشت. این خو های زشت او باعث اعتراض مردم بصره شد تا این که در دوران مأمون این اعتراض ها آن قدر بالا گرفت که به عزل او انجامید. آنگاه به مرو باز گشت و به خدمت مأمون کمر بست. یحیی بن اکثم از نزدیک ترین افراد به مامون بود؛ به اندازه ای که گفته اند هیچ وزیری به اندازه او بر سلطان زمان خویش نفوذ نداشته است.
شنبه ، ۲۵مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
نوازشریف برای مذاکرات صلح و مبارزه با تروریسم راهی آمریکا میشود
نوازشریف برای مذاکرات صلح و مبارزه با تروریسم راهی آمریکا میشودنخست وزیر پاکستان در حالی آماده سفر به آمریکا و دیدار با باراک اوباما میشود که کارشناسان ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان و طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم را به عنوان اهداف اصلی سفر وی به واشنگتن قلمداد میکنندبازنشر/ از سوی حجتالاسلام فلاحزاده مطرح شد فتوای رهبر انقلاب درباره گِلمالی، نذری شبههناک، برهنهشدن، قمه
بازنشر از سوی حجتالاسلام فلاحزاده مطرح شدفتوای رهبر انقلاب درباره گِلمالی نذری شبههناک برهنهشدن قمهزنی و حضور زنان در دسته عزاداریحجتالاسلام محمدحسین فلاحزاده کارشناس مسائل فقهی به پرتکرارترین سؤالات مطابق با فتاوای حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای از جمله برهنه شدن درحجتالاسلام فاطمینیا: آیتالله مهدوی کنی همواره در کنار امام و رهبری به مبارزه پرداخت/ امروز تضعیف رهبری بالا
حجتالاسلام فاطمینیا آیتالله مهدوی کنی همواره در کنار امام و رهبری به مبارزه پرداخت امروز تضعیف رهبری بالاترین گناه استیک استاد اخلاق با بیان اینکه آیتالله مهدوی کنی عالم با عمل بودند گفت آیتالله مهدوی کنی همواره در کنار امام و رهبری به مبارزه پرداختند به گزارش خبرنگار گرحجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پیشوایی دار فانی را وداع گفت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab ir عالم ربانی و مجاهد خستگی ناپذیر قبل و بعد از انقلاب و از یاران دیرین حضرت امام حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پیشوایی به دیار باقی شتافت به گزارش خبرنگار جماران وی منصوب امام راحل در سمت امامت جمعه سروستان و داماد آیت الله مشکینی بود مرمسلمانان چگونه با بصیرت امام حسین را به شهادت رساندند؟ ؛نوشتاری ازحجت الاسلام سید محمد مهدی میر باقری
شفقنا پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه -چه چیز باعث شد تا مسلمانان امام حسین ع نوه پیامبر و بهترین خلق روی زمین را اینگونه به شهادت برسانند چه تعبیری از دین و دینداری است که منجر به چنین عملی می شود به گزارش شفقنا از مهر چه چیز باعث شد تا مسلمانان امام حسین ع نوه پحجت الاسلام والمسلمین کیخا :در رابطه با بحث آزاد راه زابل به زاهدان، خبری نشد. ما از نمایندگان خواستاریم، از و
هامون پرس حجت الاسلام والمسلمین کیخا امام جمعه زابل در خطبه های این هفته زابل مختصری از خطبه اول ماه محرم است ماه حزن و ماه ماتم عزای ابی عبدالله الحسین ع سید و سالار شهیدان میوه دل پیامبر اکرم ص نور دیده زهرای اطهر س و پاره تن امیرالمومنین ع مصیبت آن آقایی که برای دفحجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ: باید در راه امام حسین(ع) ثابت قدم بمانیم
حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ باید در راه امام حسین ع ثابت قدم بمانیماستاد حوزه علمیه قم گفت انسان اگر در مسیر امام حسین ع ثابت قدم بماند به درجات بالایی خواهد رسید به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون فرهنگی خادم الرضا حجتالاسلام والمسلمین علیرحجتالاسلام والمسلمین رئیسی: آلسعود تداوم جریان راهبردی استکبار است/عملکرد کنونی عربستان در حد دولتی نادم نیس
حجتالاسلام والمسلمین رئیسی آلسعود تداوم جریان راهبردی استکبار است عملکرد کنونی عربستان در حد دولتی نادم نیستدادستان کل کشور گفت آلسعود تداوم جریان راهبردی استکبار در عالم است و این حکومت به عنوان دست استکبار فعالیتهای ضدفرهنگی منطقه را رقم میزند به گزارش خبرگزاری فارس از قحجت الاسلام والمسلمین سعیدی درگذشت پدر سردار شریف را تسلیت گفت
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درگذشت پدر سردار شریف را تسلیت گفتنماینده ولی فقیه در سپاه در پیامی درگذشت پدر سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه را تسلیت گفت به گزارش خبرگزاری فارس حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در پیامی درگذشت پدر سردار رمضان شریف مسئوپاسخ حجت الاسلام پناهیان به یک شبهه جدید در تاریخ اسلام + فیلم
کانون خبرنگاران نبأ حجت الاسلام پناهیان در پاسخ شبهه ای که اخیرا در رابطه با قیام نکردن امام علی ع پس از ماجرای رحلت پیامبر اکرم ص گفت برخی می گویند پیامبر اکرم ص به علی ع فرمود اگر مردم نیامدند تو هم نیا پس پیامبر اکرم ص دموکراسی را قبول داشت اینها چرا بقیه اش را نم-
گوناگون
پربازدیدترینها