تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري هجدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در ۹۰ هزار مدرسه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۹ب.ظ)
۵ آبان؛ برگزاري هجدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در ۹۰ هزار مدرسه موج-مديرکل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش از برگزاري انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در ۵ آبان در ۹۰ هزار واحد آموزشي خبر داد و گفت: تبليغات دانش‌آموزان ۵ روز قبل از انتخابات در مدارس انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، پيش ازظهر امروز مهدي علي‌اکبرزاده در نشست خبري که به مناسبت اعلام برنامه‌هاي هجدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در ساختمان مرحوم علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در آموزش و پرورش به يک رويداد ملي تبديل شده است و در هجدمين دوره اين انتخابات، بار ديگر موضوع دانش‌آموزمحوري و دانش آموزباوري را در آموزش و پرورش يادآوري کنيم.
وي ادامه داد:‌ اين انتخابات شرايطي را فراهم مي‌کند تا دانش آموزان احساس قدرت کنند و در فرايند تصميم گيري آموزش و پرورش حضور داشته باشند، ضمن اين که تمريني براي مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي در آينده است.
علي‌اکبرزاده با بيان اين که در مواد 18 و 20 آيين‌نامه اجرايي مدارس، برگزاري انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي جزو وظايف مديران آموزش و پرورش تأکيد شده است، گفت: انتخابات روز سه‌شنبه 5 آبان همزمان در سراسر کشور و بيش از 90 هزار واحد آموزشي برگزاري مي‌شود.
وي با بيان اينکه انتخابات شوراي دانش آموزي در تمام مقاطع تحصيلي برگزار خواهد شد، افزود: تمام دانش‌آموزان پايه سوم ابتدايي و بالاتر مي‌توانند در انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي کانديدا شوند و در روز 5 آبان‌ماه، دانش‌آموزان به اين کانديداها رأي خواهند داد.
مديرکل فرهنگي، هنري و اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعضاي شوراي دانش آموزي در هر مدرسه اظهار کرد: تعداد اعضاي شوراي دانش‌آموزي در مدارس به تعداد دانش‌آموزان مدارس بستگي دارد، به اين شکل که در دبستان‌هاي تا 100 دانش‌آموز، 5 عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل، در دبستان‌هاي از 101 تا 150 دانش‌آموز، 7عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل و در دبستان‌هاي بيش از 151 دانش‌آموز 9 عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل انتخاب مي‌شوند.
وي اضافه کرد: در مقاطع متوسطه اول و دوم تا 250 دانش آموز، 5عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل، از 250 تا 300 دانش‌آموز 7 عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل، از 350 تا 550 دانش‌آموز 9 عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل و از 550 دانش آموز به بالا 11 عضو اصلي و 2 عضو علي‌البدل انتخاب خواهد شد.
علي‌اکبرزاده با بيان اين که ثبت‌نام‌ها از 15 روز قبل از برگزاري انتخابات آغاز مي‌شود و تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند مي‌توانند کانديداي شوراهاي دانش‌آموزي شوند، افزود: 5 روز قبل از برگزاري انتخابات در مدارس، تبليغات کانديداها آغاز خواهد شد.
وي گفت : پيش بيني مي‌شود که امسال بيش از 9 ميليون دانش‌آموز در انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي شرکت کنند که پس از برگزاري انتخابات 650 هزار دانش‌آموز در واحدهاي مختلف دانش‌آموزي انتخاب مي‌شوند و اين اعضا در فعاليت‌هاي مختلف مدرسه مانند شرکت در شوراي دبيران، شرکت در انجمن اوليا و مربيان و شرکت در تصميماتي که مدير واحد آموزشي اتخاذ مي‌کند، حضور دارند.
مديرکل فرهنگي، هنري و اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه شوراهاي دانش آموزي به عنوان بازوهاي فکري و عملياتي مدرسه فعاليت خواهند کرد، افزود: فعاليت‌هاي شوراي اعضاي دانش آموزي يک‌ساله است و امسال ارزشيابي لازم را از اين شوراهاي مدارس به عمل مي‌آوريم.
وي با بيان اين که فرمانداري‌ها و استانداري‌ها همکاري خوبي با آموزش و پرورش دارند، اظهار کرد: حتي صندوق انتخابات نيز از طريق فرمانداري‌ها در اختيار مدارس قرار گرفته است و در برخي استان‌ها نيز تعرفه انتخابات نيز توسط استانداري‌ها تأمين شده است.
علي‌اکبرزاده از خانواده‌ها خواست تا دانش‌آموزان را در فرايند انتخابات دانش‌آموز به عنوان يک فعاليت تربيتي ترغيب کنند و تصريح کرد: دانش‌آموزان نبايد احساس کنند که انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي يک حرکت نمادين است.
وي به برگزاري دو همايش در تابستان امسال براي دانش آموزان عضو شوراهاي دانش آموزي اشاره کرد و افزود: همايش شوراهاي برتر دانش آموزي در شهريور در اردوگاه ميرزاکوچک‌خان رامسر به صورت جداگانه براي 600 دانش‌آموز دختر و 600 دانش‌آموز برگزار شد و در تريبون آزاد در اين اردو، تجربيات يک ساله دانش‌آموزان را استخراج کرديم و در نشست اعضاي مجلس دانش‌آموزي اين تجربيات را مطرح کرديم.
مديرکل فرهنگي، هنري و اردوها و فضاهاي پرورشي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اعضاي شوراهاي دانش‌آموزي مدارس، اعضاي شوراي مرکزي شهرستان‌ها، سپس اعضاي شوراي مرکزي استان‌ها و در نهايت مجلس دانش آموزي را تشکيل مي‌دهند که مجلس دانش‌آموزي هر سال چندين نشست تخصصي با حضور مسوولان کشور برگزار مي‌کند.
وي با اشاره به اين که پيام وزير آموزش و پرورش قبل از برگزاري انتخابات در تمام مدارس کشور خوانده مي‌شود، افزود: دانش‌آموزاني که در سال گذشته عضو شوراي دانش آموزي مدرسه بودند، موظف هستند تمام فرايند انتخابات جديد را برگزار کنند و نتيجه انتخابات، پس از شمارش آرا همان روز در مدرسه اعلام مي‌شود؛ البته فرصت اعتراض به نتايج آرا نيز وجود دارد.
علي‌اکبرزاده تصريح کرد: فعاليت شوراهاي دانش آموزي در مدارس از نيمه دوم آبان‌ماه برگزار مي‌شود و توضيحات لازم توسط مدير مدرسه به دانش‌آموزان برگزيده ارائه خواهد شد، ضمن اين که شيوه نامه اجرايي شوراهاي دانش‌آموزي نيز در اختيار دانش‌آموزان برگزيده قرار خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن