تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820791633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح سه بيمارستان درخوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۵ق.ظ)
تا يک سال آينده؛ افتتاح سه بيمارستان درخوزستان موج - قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با ابراز خرسندي نسبت به امکان پاسخگويي به نيازهاي جراحي منطقه آبادان با راه اندازي بيمارستان 100 تخت خوابي در بيمارستان شهيد بهشتي اين شهر عنوان کرد: در يک سال آينده شاهد افتتاح سه بيمارستان جديد در استان خوزستان خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، ايرج حريرچي با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان خوزستان و بازديد از بيمارستان‌هاي شهيد بهشتي و آيت الله طالقاني عنوان کرد: در ادامه بازديد سرزده به مراکز بهداشتي و درماني سراسر کشور روز گذشته در سفر به استان خوزستان، بازديد سرزده اي از بيمارستان‌هاي شهيد بهشتي و آيت الله طالقاني انجام شد.
وي با بيان اين که وضعيت مراقبت و اورژانس در اين بيمارستان‌ها مورد بررسي قرار گرفت، اظهار کرد: يکي از اقدامات مهم صورت گرفته راه اندازي بخش بستري با 100 تخت خواب در بيمارستان شهيد بهشتي است که تأثير بسزايي در وضعيت درماني شهر آبادان ايجاد مي‌کند. اين در حالي است که سال‌ها اين بيمارستان تنها امور مربوط به اورژانس، راديولوژي و دياليز را انجام مي‌داد و امور بستري چندان صورت نمي‌گرفت. در حال حاضر اين بيمارستان با امکانات روز توان پاسخگويي به نيازهاي جراحي در منطقه را دارد.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين به ساخت درمانگاه و بازسازي‌هايي که در برخي مراکز درمانگاهي صورت گرفته بود اشاره و عنوان کرد: صبح جمعه 24 مهر از بيمارستان وليعصر (عج) در خرمشهر و نيز بيمارستان شهر شادگان بازديد صورت گرفت. در اين 2 بيمارستان نيز بازسازي‌هايي از محل هتلينگ انجام و اعتبارهاي خوبي تخصيص يافته است. همچنين در اين دو بيمارستان شاهد حضور پزشکان متخصص به صورت تمام وقت هستيم که در نتيجه اين اقدامات، خدمت رساني به مردم منطقه افزايش يافته است.
حريرچي همچنين با اشاره به نقش تاثيرگذار مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات درماني اين 2 شهر در حد متوسط سطح کشوري نيز نيست. در نتيجه در يک سال آينده شاهد اقداماتي در بخش‌هاي اورژانس و بازسازي بخش‌هاي بيمارستاني خواهيم بود.
وي با بيان اين که احداث بيمارستان 220 تختخوابي در جنب بيمارستان وليعصر (عج) خرمشهر باعث بهبود وضعيت درماني منطقه خواهد شد، افزود: اين بيمارستان با همکاري منطقه آزاد اروند صورت مي‌گيرد. مسوولان منطقه آزاد اروند نيز پيش از اين در راه اندازي دانشکده پزشکي آبادان، احداث آزمايشگاه کنترل غذا و دارو و موارد ديگر نيز کمک‌هاي قابل توجهي داشته‌اند.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين به احداث بيمارستان 200 تختخوابي در جنب بيمارستان شهيد طالقاني آبادان اشاره و اظهار کرد: اين اقدام نيز به دست بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي صورت گرفته است.
اين مقام مسوول به لزوم تکميل بيمارستان اروندکنار اشاره و عنوان کرد: اين بيمارستان سال‌ها با پيشرفت فيزيکي 70 درصد متوقف شده بود. در مورد اين بيمارستان نيز تدبير لازم صورت گرفته و ظرف چند روز آينده روند تکميل اين پروژه آغاز مي‌شود.
وي به اقدامات بهداشتي صورت گرفته اشاره و تاکيد کرد: خوشبختانه اين موارد در سطح مطلوبي ارزيابي مي‌شود و با احداث چهار خانه بهداشت باقي مانده ظرفيت خانه‌هاي بهداشت مورد نياز منطقه تکميل مي‌شود.
حريرچي به بهبود کيفي علاوه بر اقدامات کمي تاکيد و اذعان کرد: لذا تعداد ويزيت بيمارستان‌ها بايد مطابق دستور العمل کيفيت ويزيت باشد و در صورتي که اکنون به اين صورت نيست بايد گام‌هاي جدي در اين راستا برداشته شود. همچنين رعايت کرامت انساني مراجعان بسيار ضروري است، اميد است در سراسر کشور اقدامي با کيفيت توأم با احترام به مراجعان را در شاهد باشيم.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به پذيرش دانشجوي بومي در منطقه آبادان اشاره کرد و گفت: طبق اين اقدام بخش عمده اي از دانشجويان دانشکده پزشکي آبادان از شهرهاي آبادان، خرمشهر و شادگان پذيرفته مي‌شود؛ در اين صورت در آينده شاهد تحول بزرگي در اختصاص پزشکان بومي براي هر منطقه خواهيم بود.
حريرچي با اشاره به اين که بيشترين کمبودها در استان خوزستان مربوط به کسري بيمارستان‌هايي با تجهيزات تخصصي و فوق تخصصي مناسب است، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته زمينه جذب پزشک عمومي و حتي متخصص از ساير مناطق براي آبادان و خرمشهر فراهم شده است و تعداد قابل توجهي از پزشکان در سال‌هاي آتي در اين مناطق فعاليت مي‌کنند.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان تاکيد کرد: تلاش ما در حال حاضر تقويت امکانات بيمارستاني موجود و کمک به ادامه فعاليت بيمارستان‌هاي فعلي است تا هنگامي که سه بيمارستان جديد ذکر شده ساخته و به عنوان تخت جديد يا جايگزين شروع به فعاليت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن