تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ قیام عاشورا نقطه عطف حیات بشر + ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ قیام عاشورا نقطه عطف حیات بشر + ویدئو


بیش از هزار سال است که صدها کتاب در باره قیام عاشورا نگارش شده از زمان خود سیدالشهدا تا امروز. از ائمه تا علما و دانشمندان. بنابراین سخن از فلسفه قیام عاشورا در چند کلام همچون سخن گفتن در خصوص ۱۲۴ هزار پیامبر در چند دقیقه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمن میر لوحی، کارشناس دینی و استاد حوزه و دانشگاه در برنامه پیشخوان خبربا اشاره به اینکه عاشورا نقطه عطف حیات بشری است تصریح کرد: چهار نقطه نورانی در حیات بشری وجود دارد که درک آنها به درک جریان خلقت بشر می انجامد.
حجت الاسلام و المسلمن میر لوحی، کارشناس دینی و استاد حوزه و دانشگاه،

وی یکی از این نقاط را موضوع رسالت و بعثت رسول خدا دانست و گفت: دومین نقطه نورانی حیات بشری موضوع غدیر و درک تضمین تداوم بعثت در آن است. حجت الاسلام میرلوحی در ادامه تاکید کرد: سومین نقطه نورانی حیات بشری موضوع عاشورا و درک فلسفه قیام سیدالشهدا است که اسلام بدون آن نابود می شد.
کارشناس دینی، انتظار ظهورو فرج امام عصروزمان ( عج ) را نیز چهارمین نقطه عطف حیات بشری خواند که در نهایت همه تلاش انبیا و اوصیا الهی را به هدف و مقصد می رساند. وی افزود : بنابر این درک این چهار نقطه بشری هدف خلقت و مقصد بشری را مشخص می کند.
حجت الاسلام میرلوحی با تاکید بر اینکه عاشورا یکی از مهمترین نقاط عطف زندگی بشری است افزود : توجه انبیا همواره این بوده است که هیچ قضیه ای در عالم مثل عاشورا نیست و با توجه به گستردگی موضوع عاشورا عمر هیچ  انسانی کفاف درک فلسفه این قیام را نمی دهد. استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه در تاریخ بشر کشتارها و جنگ ها با سردمداری قدردان تاریخ همواره به وقوع پیوسته است افزود : چه در گذشته که ظالمان با شمشیر و نیزه به کشتار بی گناهان و مظلومین می پرداختند چه امروز که  حاکمان ظالمی همچون آل سعود با سلاح های مدرن و برای قدرت و ثروت دنیایی به قتل و خونریزی می پردازند امام حسین می خواهند بگویند : ای مردم قیام ما خروج و نهضت ما نه برای دنیاست بلکه برای اصلاح امت جدم است. بنابراین امام سعی دارند بگویند من نه اینکه چون پسر رسول خدا و امیرالمومنین هستم به دنبال قدرت و ریاست و منافع دنیایی هستم بلکه در تلاش برای اصلاح امت جدم هستم که 23 سال برای آن تلاش کرد تا عرب جاهلی را به نقطه نورانی بشری رساند و انسان هایی همچون سلمان و ابوذر و عمار را پرورش داد.
اما حاکمان ظالم همچون معاویه در حال بازگرداندن مسلمانان به دوران جاهلیت و حتی دوران قبل از آن هستند. حجت الاسلام میر لوحی در ادامه افزود: حاکمیتی که پیامبر تصویر کرد که حاکم باید عالی ترین و افضل واعلم و دارای بالاترین فضائل انسانی و اخلاقی باشد خلفای اموی همچون معاویه با روی کار آوردن فاسد ترین افراد در حال نابودی اسلام، جامعه مسلمانان و بازگرداندن بشریت به دوران جاهلیت بودند بنابراین امام حسین ( ع ) می خواهند بفهمانند سکوت در برابر این همه ظلم و فساد سکوت در برابر نابودی تلاش همه انبیا و اوصیا و اولیا الهی است.
بنابراین می فرمایند من به دنبال این هستم که مظلومین و بی پناهان و مستضعفین نجات یابند و جلوی ظلم و فساد را بگیرم. شور حسینی در کنار شعور حسینی
حجت الاسلام میر لوح در ادامه با تاکید بر اینکه دین اسلام دین شعائر و اجتماعات و مناسک است و عزاداری امام حسین علیه السلام هم یکی از این شعائر است افزود: شعائر حسینی همچون سینه زنی و عزاداری بسیار مهم است اما نباید فقط به ظاهر شعائر اکتفا کرد بلکه باید بدانیم که فلسفه قیام عاشورا چه بوده است و امام حسین علیه السلام برای چه قیام کردند و این همان شعور و معرفت حسینی است.  اگر ما به دنبال معرفت و درک قیام عاشورا نرویم می توانیم به سرنوشت جائرانی دینی همچون داعش مبتلا شویم که در ظاهر دین را اجرا می کنند اما با شعارهای دینی به قتل و جنایت می پردازند.
کارشناس دینی یکی از راه های رسیدن به این شعور حسینی را استفاده از کلمات خود امام حسین ع در خطبه های خطیبان و مداحان دانست و افزود: باید در مراسم عزاداری امام حسین (ع ) از سخنان خود ایشان و نیز زیارت های ایشان بهره برد.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن