تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804429891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکورد ساخت مترو در تهران 10 برابر رکوردهاي بين‌المللي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۷ق.ظ)
رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌المللي شهرداري تهران: رکورد ساخت مترو در تهران 10 برابر رکوردهاي بين‌المللي است موج - رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌المللي شهرداري تهران با تأکيد بر اين که رکورد ساخت مترو در تهران 10 برابر رکوردهاي بين‌المللي است، گفت: در حال حاضر در 200 نقطه در زير شهر تهران مهندسان مشغول ساخت تونل‌هاي مترو هستند و شهري ديگر در زير پايتخت در حال شکل‌گيري است.
به گزارش خبرگزاري موج، شهرام گيل‌آبادي، رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران، در ديدار خود با هياتي از مديران برجسته کشور فرانسه که به تهران آمده بودند، گفت: شهرداري تهران اين آمادگي را دارد که از تجربه‌هاي موفق بين‌المللي در حوزه مديريت شهري استفاده کرده و زمينه همکاري‌هاي مشترک و سرمايه‌گذاري‌هاي کلان خارجي را در پايتخت فراهم کند.
وي با بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه ديپلماسي شهري قاليباف، شهردار تهران و نگاه ايشان به ارتباطات بين‌المللي شهرهاي مطرح دنيا اين امکان را فراهم کرده تا از تجربه‌هاي جديد جهاني را در مديريت بهتر شهرها بشنويم، جلسات مشترک را با شهرداران و متخصصان بين‌المللي برگزار کنيم و با توجه به زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري‌اي که در تهران، پايتخت جمهوري اسلامي ايران وجود دارد؛ در اين حوزه قدم‌هاي استواري را برداريم.
وي با اشاره به زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري‌اي که در تهران به عنوان فرصت‌هاي پيشرو براي تعاملات اقتصادي تأثيرگذار در بعد بين‌المللي وجود دارد، ادامه داد: بدون شک زمينه‌هايي مانند هتل‌سازي، ساخت مراکز تفريحي مانند؛ شهربازي، مديريت پسماند، توسعه خطوط مترو، توسعه تکنولوژي‌هاي مدرن و تأثيرگذار در حوزه محيط زيست و ... وجود دارد که امکان سرمايه‌گذاري‌هاي بين‌المللي را در اين کلان‌شهر فراهم خواهد کرد.
گيل‌آبادي با بيان اين که به رغم آن که تهران در سال‌هاي گذشته در عين حال که جزو 5 شهر توسعه يافته دنيا بود، نام اين شهر در رتبه‌بندي‌هاي بين‌المللي جزو 20 شهر آلوده دنيا نيز قرار داشت، بيان کرد: اما؛ در يکي، دو سال اخير توانسته‌ايم با اجراي طرح‌هاي فرهنگي، توسعه حمل‌ونقل عمومي و استفاده از سوخت پاک موقعيت تهران را در رتبه‌بندي شهرهاي آلوده دنيا تغيير دهيم. به گونه‌اي که آخرين رتبه‌بندي شهرهاي آلوده دنيا نشان مي‌دهد که تمهيدات و برنامه‌هاي جامع شهرداري تهران و دولت در اين زمينه تأثيرگذار بوده است.
وي همچنين با اشاره به ويژگي‌هاي توپولوژي شهر تهران نيز توضيح داد: تهران، کلان‌شهري با 700 کيلومترمربع وسعت است که توانسته در يک دهه اخير رکوردهاي بي‌نظري را در دنيا رقم بزند. به عنوان مثال ميانگين بارش باران در تهران 200 ميلي‌متر در سال بوده در حالي که ميانگين بارش باران در شهر پاريس بيش از 2000 ميلي‌متر در سال است. با توجه به ميزان کم بارش باران در تهران توسعه فضاي سبز در اين شهر يک رکورد حيرت‌انگيز است.
شهرام گيل‌آبادي با بيان اين که در سال گذشته در شهر تهران و اطراف آن 5 ميليون درخت کاشته شده است، بيان کرد: طبق تأکيد شهردار تهران هر سال طرح کاشت درخت در تهران و حريم آن اجرا مي‌شود به گونه‌اي که اکنون وسعت طرح کمربند سبز اطراف تهران به 38 هزار هکتار رسيده است و اين پروژه تا زماني که وسعت کمربند سبز اطراف تهران به 55 هزار هکتار برسد، همچنان ادامه خواهد داشت.
وي همچنين با اشاره به توان ساخت سالي 22 تا 30 کيلومتر مترو در تهران يادآور شد: اين فراينده کاري شامل ساخت تونل، لاينينگ کردن آن، ريل‌گذاري و در نهايت بهره‌برداري مي‌شود.
گيل‌آبادي با تأکيد بر اين که رکورد ساخت مترو در تهران 10 برابر رکوردهاي بين‌المللي است، گفت: در حال حاضر در 200 نقطه در زير شهر تهران مهندسان مشغول ساخت تونل‌هاي مترو هستند و شهري ديگر در زير پايتخت در حال شکل‌گيري است.
وي با بيان اين که اکنون 180 کيلومتر خطوط مترو در تهران ساخته و به بهره‌برداري رسيده است، تأکيد کرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است تا 3 سال آينده خطوط مترو تهران را به 350 کيلومتر برسانيم.
رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران با اشاره به تلاش‌هاي مديريت شهري در حوزه مديريت پسماند گفت: در حال حاضر روزانه 7500 تن زباله در تهران توليد مي‌شود اگر به اين ميزان توليد زباله در تهران بي‌تفاوت باشيم، فاجعه بزرگي روي خواهد داد، اما؛ در اين کلان‌شهر از ساعت 9 شب تا 5 صبح تمامي زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوري مي‌شود، خيابان‌ها شسته مي‌شود تا در هنگام روز شهروندان با شهري تميز روبه‌رو شوند.
وي با بيان اين که شهرداري به پسماندهاي شهر تهران به عنوان سرمايه و طلاي کثيف نگاه مي‌کند، افزود: براي استفاده بهينه از اين سرمايه اقدام به ساخت و راه‌اندازي کارخانه‌هاي توليد انرژي برق از زباله کرده‌ايم. اکنون 5 کارخانه زباله‌سوز براي تهران طراحي شده که به زودي ساخته و به بهره‌برداري خواهد رسيد.
گيل‌آبادي با بيان اين که در شهر تهران موضوعات بسياري وجود دارد که بدون شک استفاده از توانمندي‌هاي داخلي دز کنار تجربه‌هاي موفق بين‌المللي مي‌تواند در ايجاد راهکارهاي مناسب براي ورود به اين موضوعات تأثيرگذار باشد، ادامه داد: به عنوان مثال در شهر تهران کارخانه توليد واگن و لکوموتيو وجود دارد، اما؛ اکنون تهران براي خدمات‌رساني بيشتر به شهروندان نياز دارد تا واگن و لکوموتيو مترو از کشورهاي ديگر وارد کند. وقتي برنامه‌ريزي کرده‌ايم تا در 3 سال آينده طول خطوط مترو به 350 کيلومتر برسد، اين نشان مي‌دهد که توسعه مترو به عنوان حمل‌ونقل پاک داراي يک چشم‌انداز است.
وي با بيان اين که دز حال حاضر روزانه 4 ميليون جابه‌جايي توسط تمامي خطوط مترو پايتخت انجام مي‌شود، بيان کرد: با توجه به سند چشم‌انداز توسعه مترو در تهران اين ميزان جابه‌جايي در 3 سال آينده به 11 ميليون نفر خواهد رسيد. به اين مسائل اشاره کردم تا اگر پيشنهاد و يا طرحي براي مشارکت با مديريت شهري تهران داريد؛ بدانيد شهرداري تهران اين آمادگي را دارد که از تجربه‌ها و طرح‌هاي موفق جهاني استفاده کند.
در ادامه اين نشست يکي از مديران برجسته کشور فرانسه با اشاره به فرهنگ و تمدن ايران گفت: زبان فارسي آهنگ دل‌نشيني دارد و بايد بگويم که سفر ما به ايران و شهر تهران نيز احساس خوبي را براي ما داشته است.
فردريک لاسارا، سرپرست تيم فرانسوي، با بيان اين مطلب افزود: خيلي خوشحال هستم که در تيم ما متخصصان فضاي سبز هم حضور دارند که از نزديک با توسعه فضاي سبز در تهران آشنا شدند.
وي ادامه داد: زماني که وارد شهر تهران شديم از ديدن اين همه فضاي سبز و درخت در اين شهر شگفت‌زده شديم. ما هم دوست داريم در پاريس وقتي مهمانان بين‌المللي و گردشگران وارد شهر مي‌شوند، با اين همه فضاي سبز روبه‌رو شوند.
لاسارا با بيان اين که رکورد شهر پاريس در توسعه فضاي سبز مانند شهر تهران نيست، ادامه داد: تنها مناطق محدودي در پاريس با انبوهي از فضاي سبز روبه‌رو هستند، اما؛ ما مي‌دانيم که اين محدوده‌ها زياد بزرگ نيست.
وي با بيان اين درخواست که تمايل داريم از نمايشگاه بين‌المللي گل و گياه شهر تهران نيز ديدن کنيم، بيان کرد: مطلع هستيم که در شهر تهران هر فصل جشنواره‌اي زيبا از گل و گياه برگزار مي‌شود که زيباترين گل‌هاي کشور در قالب نمايشگاهي حيرت‌انگيز به معرض نمايش گذاشته مي‌شود.
يکي ديگر از مديران صنعت ريلي و قطارهاي سريع‌السير پاريس نيز در اين جلسه سوال کرد که برنامه شهرداري تهران براي توسعه قطارهاي سريع‌السير بين‌شهري به ويژه در حد فاصل شهر تهران با فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) چيست که رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز در پاسخ به اين سوال توضيح داد: پروژه توسعه قطارهاي سريع‌السير بين‌شهري جزو برنامه‌هاي دولت است، اما؛ در نظر داريم تا در شهر تهران قطارهاي سبک شهري LRT را گسترش دهيم.
گيل‌آبادي ادامه داد: در حال حاضر مطالعات راه‌اندازي LRT در دو منطقه تاريخي شهر تهران (مناطق 11 و 12) در حال انجام است تا بعد از ارائه به شوراي شهر و تصويب آن، اجرايي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن